4 geestelijke wetten

Plaats reactie
Lambertus

4 geestelijke wetten

Bericht door Lambertus »

We kennen denk allemaal wel de 4 Geestelijke wetten
1 GOD HEEFT U LIEF EN HEEFT EEN PLAN MET UW LEVEN.

2 DOORDAT DE MENS ZONDIG IS, HEEFT HIJ HET KONTAKT MET GOD VERLOREN. DAARDOOR KAN HIJ GODS LIEFDE EN GODS PLAN MET ZIJN LEVEN NIET KENNEN EN BELEVEN

3 JEZUS CHRISTUS IS GODS ENIGE ANTWOORD OP HET PROBLEEM VAN DE ZONDE. DOOR HEM KUNT U GODS LIEFDE EN GODS PLAN MET UW LEVEN LEREN KENNEN EN BELEVEN

4 WIJ MOETEN PERSOONLIJK JEZUS CHRISTUS ALS ONZE REDDER EN HEER AANVAARDEN. DAN PAS KUNNEN WE GODS LIEFDE EN GODS PLAN MET ONS LEVEN LEREN KENNEN EN BELEVEN.
Om de extra uitleg er bij te zetten wordt het wel wat veel en daarom leek het me leuk om ze eens stuk voor stuk te behandelen met de vraag hoe beleven wij dit ? wat doen wij hier zelf mee ?

Dus bij de eerste wet
GOD HEEFT U LIEF EN HEEFT EEN PLAN MET UW LEVEN.
(De aangehaalde teksten uit de Bijbel kunt u het best nog eens in hun verband nalezen.)
GODS LIEFDE
,,Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe" (Johannes 3:16).
GODS PLAN
Jezus zei: ,,Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed" (een leven met inhoud en doel) (Johannes 10:10).

Hoe komt het dat de meeste mensen dit leven in overvloed niet kennen?
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Jammer geen reactie .... maar goed iedereen beleeft dit zoals hij zij dit wil denk ik


groetjes
Brt

Bericht door Brt »

Ik denk dat dit komt omdat het grootste deel van de mensheid hun leven op de manier zoals het nu gaat wel best vinden en niet in de gaten hebben dat ze een nog veel mooier en rijker leven kunnen krijgen. Daarnaast is het heel menselijk om alles in eigen handen te willen houden. Men wil niet dat iemand anders al een plan met ze heeft. Men wil zelf kunnen bepalen hoe het leven eruit moet zien.

Groeten van een bijna naamgenoot Lambertine
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Juist Anemoon

De "waarom" vragen zoals ik ze vaak tegenkom in mijn omgeving. (zie topic over de drie eenheid die ik onlangs stelde

DIE vragen moeten we zien te beantwoorden ik bedoel hier iets anders mee dan evangelisatie want ik merk als je "traditioneel" probeerd te evangeliseren mensen er "lacherig" om doen en daarom bleven die mensen het rijkdom van het geloof niet. Dus hoe zou je op een mischien wat "speelse" manier die antwoorden kunnen geven. Ik probeer dat vaak en het leuke (nou ja leuk) is dat je je jezelf op dat moment ook analiseert

Hoe kun je iemand overtuigen van het geloof ondanks tegenslagen ziekte geldzorgen (ik heb ze alledrie dusssss)

En toch ben ik een blij mens

Juist met die 4 geestelijke wetten als leidraad probeer ik dat A voor mezelf te vinden en of te verbeteren en B hoe geef ik dit door

"Ga een keer met me mee naar de kerk werkt niet"

Ik geef toe tis lastig de vraag maar daarom stel ik hem ook hier :)
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

De 4 geesteolijke wetten ken ik niet.
Waar worden die in deze uitzet gebruikt?
Lambertus

Bericht door Lambertus »

als je op google zooekt zie je heel veel links naar deze wetten Ik had ze dacht ik van de site Agapé
timo

Bericht door timo »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
als je op google zooekt zie je heel veel links naar deze wetten Ik had ze dacht ik van de site Agapé
wie heeft die wetten gemaakt en waarom?
MS

Bericht door MS »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Dus bij de eerste wet
GOD HEEFT U LIEF EN HEEFT EEN PLAN MET UW LEVEN.
(De aangehaalde teksten uit de Bijbel kunt u het best nog eens in hun verband nalezen.)
GODS LIEFDE
,,Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe" (Johannes 3:16).
GODS PLAN
Jezus zei: ,,Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed" (een leven met inhoud en doel) (Johannes 10:10).

Hoe komt het dat de meeste mensen dit leven in overvloed niet kennen?
Waarom?
Omdat vele niet geloven in Hem. En dan zullen ze nooit dat leven kennen wat door de Heere Jezus bedoeld is.
timo

Bericht door timo »

Oorspronkelijk gepost door MS
Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Dus bij de eerste wet
GOD HEEFT U LIEF EN HEEFT EEN PLAN MET UW LEVEN.
(De aangehaalde teksten uit de Bijbel kunt u het best nog eens in hun verband nalezen.)
GODS LIEFDE
,,Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe" (Johannes 3:16).
GODS PLAN
Jezus zei: ,,Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed" (een leven met inhoud en doel) (Johannes 10:10).

Hoe komt het dat de meeste mensen dit leven in overvloed niet kennen?
Waarom?
Omdat vele niet geloven in Hem. En dan zullen ze nooit dat leven kennen wat door de Heere Jezus bedoeld is.
waar is dit op gebaseert????
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
dat ligt allemaal niet zo eenvoudig dat wij vaak denken lambertus

het is natuurlijk mooi om te lezen:
God heeft u lief
en heeft een plan met uw leven

alleen vraag ik me af wat mensen daarvan moeten denken, of wat ze zich daarbij moeten voorstellen, in wiens leven het allemaal zo anders is gelopen dan ze hadden verwacht?
waar tegenslagen, ziekte, invaliditeit, zorgen op weet ik veel wat voor terrein, gekomen zijn?

dan komen de waarom-vragen naar boven
en dan is het niet zo duidelijk meer wat het plan van God is met je leven

persoonlijk ken ik nogal wat van dergelijke situaties
Ja Anemoon je raakt precies de snaar die zo moeilijk om te bevatten is. Wat is Gods plan met mijn leven. Dat moet ook het gebed zijn: Wijs U me de weg, want ik begrijp het niet en dan kun je het kruis achter Hem aan dragen. Zo zullen velen raadsels hebben in hun leven en waaroms.

[Aangepast op 6/4/05 door Lizzy]
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
MS

Bericht door MS »

Oorspronkelijk gepost door timo
Oorspronkelijk gepost door MS
Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Dus bij de eerste wet
GOD HEEFT U LIEF EN HEEFT EEN PLAN MET UW LEVEN.
(De aangehaalde teksten uit de Bijbel kunt u het best nog eens in hun verband nalezen.)
GODS LIEFDE
,,Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe" (Johannes 3:16).
GODS PLAN
Jezus zei: ,,Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed" (een leven met inhoud en doel) (Johannes 10:10).

Hoe komt het dat de meeste mensen dit leven in overvloed niet kennen?
Waarom?
Omdat vele niet geloven in Hem. En dan zullen ze nooit dat leven kennen wat door de Heere Jezus bedoeld is.
waar is dit op gebaseert????
Niemand is hartekenner, maar kijk maar om je heen, dan heb ik het alleen over Nederland, 16 miljoen mensen, hoeveel zullen in waarheid in Hem geloven. Nu ga ik geen aantallen noemen, maar volgens mij is iedereen het met mij eens dat het een klein getal is.
Plaats reactie