Veilig internet. Wat vind jij daarvoor de beste provider

RvP

Veilig internet. Wat vind jij daarvoor de beste provider

Bericht door RvP »

Veilig internet. Wat vind jij daarvoor de beste provider!

Kliksafe, Filternet, of andere..... en welke dan.

mvrgr.

RvP

[Aangepast op 22/2/05 door RvP]
zwartwit

Bericht door zwartwit »

Veilig?

In welk opzicht?
RvP

Bericht door RvP »

Oorspronkelijk gepost door zwartwit
Veilig?

In welk opzicht?
Voornamelijk tegen ongewenste sites, in strijd met Gods woord etc.

mvrgr.

RvP
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik heb alleen nog maar ervaring met Solcon via Kliksafe.
Ik ben regelmatig aan googelen voor informatie, en dan houdt ie wel eens een pagina tegen als ie ik een pagina wil bezoeken. Volgens Solcon was het een foute pagina.
Sommigen gaan het uitproberen hoe ver ze kunnen gaan, maar dat heb ik en zal ik ook nooit doen.

Maar ik heb eigenlijk alleen maar positiever ervaring met solcon.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Solcon gezinsvriendelijk (gefilterd) internet. Prima provider!
Lecram

Bericht door Lecram »

Er is maar 1 manier om veilig te internetten:

bedenk bij alles wat je doet: als God over je schouder meekijkt (en dat doet Hij) wat zou Hij ervan vinden?

Met dat filter kan ik gewoon een XS4all abo hebben.
Marjan

Bericht door Marjan »

Wij hebben filternet, en dat bevalt ons al jaren heel goed. Inmiddels zijn er drie computers op aangesloten.
Aardig is dat je zelf meewerkt aan het filter. Je kunt verkeerde sites aanmelden, en als iets ten onrechte gefilterd wordt kun je dat ook melden.
Ik heb dan ook nooit het nut van kliksafe ingezien. Ze hadden beter kunnen aansluiten bij filternet en dat aanpassen als dat nodig was.
Be yourself, there are plenty of others.
Gian

Bericht door Gian »

Ik heb gelukkig filternet, omdat ik niet verantwoord met open internet om kan gaan.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Unionist

Bericht door Unionist »

Op mijn werk Kliksafe, thuis Filternet. Bij Kliksafe stuit ik regelmatig op het filter bij sites die FIlternet wel doorlaat. En dat zijn dan pagina's waarvan ik zeg: nou ja...

Ik heb goeie ervaringen met FIlternet. Sommigen in mijn omgeving vinden Filternet fout, omdat je dan de EO steunt. In onze kerkbode staan hele lappen reclame voor Kliksafe. Met mijn halstarrige stijfkoppigheid verleng ik dan maar weer mijn FIlternet-contract.

[Aangepast op 23/2/05 door Unionist]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Ik heb gelukkig filternet, omdat ik niet verantwoord met open internet om kan gaan.
Niemand kan dat. Maar er is er Eén die daar bij wil helpen. Tenminste, als je Hem er bij te hulp vraagt.
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Niemand kan dat. Maar er is er Eén die daar bij wil helpen. Tenminste, als je Hem er bij te hulp vraagt.
En dan nog is filternet een goede, we bidden toch ook of we ons niet in verzoeking (laten) brengen? Dan moeten we wat internet betreft ook niet de kat op het spek binden.
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door UnionistSommigen in mijn omgeving vinden Filternet fout, omdat je dan de EO steunt.
Voor de visie van de EO klik hier
Het is ronduit verschrikkelijk als je de EO steunt. De missie van de EO is namelijk mensen in contact brengen met Jezus Christus. Das echt verwerpelijk :sne
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
En dan nog is filternet een goede, we bidden toch ook of we ons niet in verzoeking (laten) brengen? Dan moeten we wat internet betreft ook niet de kat op het spek binden.
Als we bidden "Leid ons niet in verzoeking" zijn we aan het goede adres. Er is wel geloof voor nodig om staande te blijven temidden van de verleidingen.

Ook als je filternet hebt, kan je met enig zoeken op plaatsen komen waar je je fantasieen de vrije loop kan geven. Er zijn genoeg downloadplaatsen voor films en plaatjes. Het kost iets meer moeite, maar het lukt.

Waarom zouden we dan niet meer vertrouwen op het meeste betrouwbare "Filter" wat er bestaat? En als je zo gefilterd internet. dan geeft dat veel meer voldoening. Het dwingt je als het ware om dicht bij Hem te leven.

2 Petrus 1:10 Span u daarom des te meer in om uw roeping en uitverkiezing waar te maken, broeders en zusters. Als u dit alles doet, komt u nooit ten val 11 en zal u onbelemmerd toegang worden verleend tot het eeuwige koninkrijk van onze Heer en redder Jezus Christus.

Geloven we dit?
Miscanthus

Als we bidden "Leid ons niet in verzoeking" zijn we aan het goede adres. Er is wel geloof voor nodig om staande te blijven temidden van de verleidingen.

Ook als je filternet hebt, kan je met enig zoeken op plaatsen komen waar je je fantasieen de vrije loop kan geven. Er zijn genoeg downloadplaatsen voor films en plaatjes. Het kost iets meer moeite, maar het lukt.

Waarom zouden we dan niet meer vertrouwen op het meeste betrouwbare "Filter" wat er bestaat? En als je zo gefilterd internet. dan geeft dat veel meer voldoening. Het dwingt je als het ware om dicht bij Hem te leven.

2 Petrus 1:10 Span u daarom des te meer in om uw roeping en uitverkiezing waar te maken, broeders en zusters. Als u dit alles doet, komt u nooit ten val 11 en zal u onbelemmerd toegang worden verleend tot het eeuwige koninkrijk van onze Heer en redder Jezus Christus.

Geloven we dit?
Ja Lecram,

dat geloof ik. Maar ons vlees is zwak.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Lecram Niemand kan dat. Maar er is er Eén die daar bij wil helpen. Tenminste, als je Hem er bij te hulp vraagt.

Geloven we dit?
Ja Lecram,

dat geloof ik. Maar ons vlees is zwak.
Ik weet helaas uit ervaring dat ons vlees zwak is. Daarop vertrouwend vallen we subiet.

Ik kan me het gebruik van een gefilterd internet ook wel voorstellen. Maar als we ons bewust zijn van het gevaar, en niet willen vallen, is het heilzaam om juist gebruik te maken van die geestelijke wapenrusting van God. Die heeft Hij ons overvloedig geschonken met het doel daarvan gebruik te maken.

Wat ik al schreef: wij zijn zo vindingrijk en gehaaid, dat we zelfs met allerlei filters nog aan onze lusten toe kunnen geven en vallen. En die lusten kunnen soms uitermate sterk zijn. Maar de kracht die je ervaart als je met het opkomen van die lusten je vertrouwen stelt op Jezus en Zijn verdienste is zo ontzaggelijk groot, dat de lusten als sneeuw voor de zon wegsmelten.
En de blijdschap die overblijft staat in zeer groot contrast met de kater die je anders op zou lopen.
Plaats reactie