Met een nieuw boek hierover, interesting!!
Mooie en interessante WEBSITES
- jakobmarin
Re: Mooie en interessante WEBSITES
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Ds. P. Roos heeft een website ontwikkeld, waarop o.m. de door hem geschreven artikelen een plaats hebben gekregen.
Te vinden op proosmz.nl. Volgens BhP alleen te bereiken via Int. Expl, maar ik kon hem ook gewoon vinden via chrome.
Te vinden op proosmz.nl. Volgens BhP alleen te bereiken via Int. Expl, maar ik kon hem ook gewoon vinden via chrome.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Firefox opent 'm ook probleemloos.Mara schreef:Ds. P. Roos heeft een website ontwikkeld, waarop o.m. de door hem geschreven artikelen een plaats hebben gekregen.
~~Soli Deo Gloria~~
Ik weet niet of het is toegestaan een klein beetje reclame te maken voor je eigen website.. Ik ben bezig met een online Bijbel in statenvertaling met daaraan gekoppeld de kanttekeningen, de herziene statenvertaling en verschillende verklaringen. Op dit moment heb ik de verklaring van Dächsel aan de teksten gekoppeld.
Opbouwend commentaar is van harte welkom!
http://www.brooddeslevens.nl
Mocht iemand Bijbelverklaringen hebben in PDF formaat, en wil ze delen, graag. Ik wil het zo compleet mogelijk maken.
Mocht iemand Bijbelverklaringen hebben in PDF formaat, en wil ze delen, graag. Ik wil het zo compleet mogelijk maken.
Ik hoop dat je het m.b.t. de auteursrechten op de HSV goed hebt geregeld. Teksten zijn niet rechtenvrij.peterf schreef:Ik weet niet of het is toegestaan een klein beetje reclame te maken voor je eigen website.. Ik ben bezig met een online Bijbel in statenvertaling met daaraan gekoppeld de kanttekeningen, de herziene statenvertaling en verschillende verklaringen. Op dit moment heb ik de verklaring van Dächsel aan de teksten gekoppeld.
~~Soli Deo Gloria~~
Het zou wel vreemd zijn als men van de HSV daar bezwaar tegen zouden hebben.....Hendrikus schreef:Ik hoop dat je het m.b.t. de auteursrechten op de HSV goed hebt geregeld. Teksten zijn niet rechtenvrij.peterf schreef:Ik weet niet of het is toegestaan een klein beetje reclame te maken voor je eigen website.. Ik ben bezig met een online Bijbel in statenvertaling met daaraan gekoppeld de kanttekeningen, de herziene statenvertaling en verschillende verklaringen. Op dit moment heb ik de verklaring van Dächsel aan de teksten gekoppeld.
Tja... wie is de Auteur eigenlijk...Erasmiaan schreef:Het zou wel vreemd zijn als men van de HSV daar bezwaar tegen zouden hebben.....Hendrikus schreef:Ik hoop dat je het m.b.t. de auteursrechten op de HSV goed hebt geregeld. Teksten zijn niet rechtenvrij.peterf schreef:Ik weet niet of het is toegestaan een klein beetje reclame te maken voor je eigen website.. Ik ben bezig met een online Bijbel in statenvertaling met daaraan gekoppeld de kanttekeningen, de herziene statenvertaling en verschillende verklaringen. Op dit moment heb ik de verklaring van Dächsel aan de teksten gekoppeld.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Het is, hoe dan ook, fatsoenlijk om het even netjes te regelen en niet zonder overleg auteursrechtelijk beschermde teksten over te nemen.Erasmiaan schreef:Het zou wel vreemd zijn als men van de HSV daar bezwaar tegen zouden hebben.....Hendrikus schreef:Ik hoop dat je het m.b.t. de auteursrechten op de HSV goed hebt geregeld. Teksten zijn niet rechtenvrij.peterf schreef:Ik weet niet of het is toegestaan een klein beetje reclame te maken voor je eigen website.. Ik ben bezig met een online Bijbel in statenvertaling met daaraan gekoppeld de kanttekeningen, de herziene statenvertaling en verschillende verklaringen. Op dit moment heb ik de verklaring van Dächsel aan de teksten gekoppeld.
~~Soli Deo Gloria~~
Fin dat je ook om bent.-DIA- schreef:Tja... wie is de Auteur eigenlijk...Erasmiaan schreef:Het zou wel vreemd zijn als men van de HSV daar bezwaar tegen zouden hebben.....Hendrikus schreef:Ik hoop dat je het m.b.t. de auteursrechten op de HSV goed hebt geregeld. Teksten zijn niet rechtenvrij.peterf schreef:Ik weet niet of het is toegestaan een klein beetje reclame te maken voor je eigen website.. Ik ben bezig met een online Bijbel in statenvertaling met daaraan gekoppeld de kanttekeningen, de herziene statenvertaling en verschillende verklaringen. Op dit moment heb ik de verklaring van Dächsel aan de teksten gekoppeld.

Je hebt gelijk Hendrikus, dat heb ik over het hoofd gezien. Ik heb meteen een mail gestuurd naar Jongbloed of hier bezwaar tegen is. Als dat zo is, zal ik de verwijzingen naar de HSV verwijderen.Hendrikus schreef:Het is, hoe dan ook, fatsoenlijk om het even netjes te regelen en niet zonder overleg auteursrechtelijk beschermde teksten over te nemen.
Bij wie liggen de auteursrechten van SV dan?peterf schreef:Je hebt gelijk Hendrikus, dat heb ik over het hoofd gezien. Ik heb meteen een mail gestuurd naar Jongbloed of hier bezwaar tegen is. Als dat zo is, zal ik de verwijzingen naar de HSV verwijderen.Hendrikus schreef:Het is, hoe dan ook, fatsoenlijk om het even netjes te regelen en niet zonder overleg auteursrechtelijk beschermde teksten over te nemen.
De heren statenvertalers zijn al iets langer dan 50 jaar geleden overleden, en daarmee is de SV rechtenvrij.-DIA- schreef:Bij wie liggen de auteursrechten van SV dan?peterf schreef:Je hebt gelijk Hendrikus, dat heb ik over het hoofd gezien. Ik heb meteen een mail gestuurd naar Jongbloed of hier bezwaar tegen is. Als dat zo is, zal ik de verwijzingen naar de HSV verwijderen.Hendrikus schreef:Het is, hoe dan ook, fatsoenlijk om het even netjes te regelen en niet zonder overleg auteursrechtelijk beschermde teksten over te nemen.
~~Soli Deo Gloria~~
Maar liggen de auteursrechten van een VERTALING bij de VERTALERERS of bij de auteur zelf?Hendrikus schreef:De heren statenvertalers zijn al iets langer dan 50 jaar geleden overleden, en daarmee is de SV rechtenvrij.-DIA- schreef:Bij wie liggen de auteursrechten van SV dan?peterf schreef:Je hebt gelijk Hendrikus, dat heb ik over het hoofd gezien. Ik heb meteen een mail gestuurd naar Jongbloed of hier bezwaar tegen is. Als dat zo is, zal ik de verwijzingen naar de HSV verwijderen.Hendrikus schreef:Het is, hoe dan ook, fatsoenlijk om het even netjes te regelen en niet zonder overleg auteursrechtelijk beschermde teksten over te nemen.
PS ik heb ook predikanten die de Nieuwe Vertaling van 1951 gebruikten nooit de bron horen noemen als ze uit de Bijbel citeerden.
Ik heb Dachsel en Henry en Kohlbrugge en gedeeltes van Luther en Calvijn verklaringen in pdf, zijn deze wel auteurs rechten vrij? Anders deel ik ze graag natuurlijk. (Bron dww)
Een dingetje/detail viel me zo gauw op, het laatste Bijbelboek staat verkeerd geschreven. Het is 'Openbaring' (en niet Openbaringen).peterf schreef:Ik weet niet of het is toegestaan een klein beetje reclame te maken voor je eigen website.. Ik ben bezig met een online Bijbel in statenvertaling met daaraan gekoppeld de kanttekeningen, de herziene statenvertaling en verschillende verklaringen. Op dit moment heb ik de verklaring van Dächsel aan de teksten gekoppeld.
Verder mooi/goed initiatief. Aan gebruikersinterface kan nog wat (extra) handigheid (lees: navigatie) toegevoegd worden. Misschien goed om eens te kijken bij andere online Bijbelsites.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)