Kleine ergernissen [2]

Afgewezen

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door Afgewezen »

Marieke schreef:
Afgewezen schreef:
Mara schreef:
Afgewezen schreef:Je leesbril vergeten als hem erg nodig hebt... :banghead :banghead
Gewoon een paar goedkope dingetjes kopen en in elke jaszak of tas eentje stoppen :)
Mijn goede leesbrillen, aangemeten door de opticiën houd ik bij voorkeur thuis.
Ik heb er eentje om gewoon boek of krant te lezen en eentje voor achter de computer.
Confectiebrilletje werkt voor mij niet: links en rechts hebben verschillende sterkte.
Ik heb er een voor in mijn tas, maar die liet ik bij mijn moeder liggen.
Verder heb ik inmiddels een hele verzameling. Voor de computer gebruik ik een oude leesbril, met minder sterke glazen. Reuzehandig. :)
Okay, die heb je dus NU op..
:super
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik kan me mateloos ergeren aan mensen die vragen hoe het met je gaat, maar half luisteren naar je antwoord en dan gaan uitleggen waarom het wel fantastisch met je gaat. Vraag dan niks, als je het zelf toch beter weet.
De volgende keer zeg ik gewoon: 'goed hoor'.
vlinder

Bericht door vlinder »

Pas vroeg iemand mij: wat houdt je bezig? Toen ik zei: hoezo, gaf hij als antwoord, alsik vraag hoe gaat het zeg je goed en nu kun je aangeven wat je bezig houdt. Deze ga in onthouden. Het raakte me ergens wel.

Voor Zita :fleur
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:Ik kan me mateloos ergeren aan mensen die vragen hoe het met je gaat, maar half luisteren naar je antwoord en dan gaan uitleggen waarom het wel fantastisch met je gaat. Vraag dan niks, als je het zelf toch beter weet.
De volgende keer zeg ik gewoon: 'goed hoor'.
Dan herken je vast ook wel dat mensen je bellen hoe het met je gaat, inderdaad half en kort luisteren en vervolgens hun eigen kwalen en moeilijkheden breed te berde brengen.
Of als je zegt dat je onder behandeling van dr. Y bent: o vreselijk, die heeft in het afgelopen jaar 3 diagnoses gemist. :bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Kortom: iedereen is met zichzelf bezig. Iedereen.
helma

Bericht door helma »

refo schreef:Kortom: iedereen is met zichzelf bezig. Iedereen.
Dat is nu juist het probleem van het met zonde besmet zijn. Ten diepste zijn we allemaal gericht op onszelf.
Zie je wel dat het niet meevalt met ons mensen? Dat er toch geen 'goede mensen zijn?
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:
refo schreef:Kortom: iedereen is met zichzelf bezig. Iedereen.
Dat is nu juist het probleem van het met zonde besmet zijn. Ten diepste zijn we allemaal gericht op onszelf.
Zie je wel dat het niet meevalt met ons mensen? Dat er toch geen 'goede mensen zijn?
Dat is waar helma. Zelfs tegenover de Heere. Het gaat toch om I K?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
WimA

Bericht door WimA »

JolandaOudshoorn schreef:Daar ben ik het mee eens. Ik denk dat het ook goed is om niet direct wat te roepen, ook als JBGG niet. Ik verwijt daarom, itt WimA de JBGG niets, ik stel daar juist tegenover dat zwijgen niet perse verantwoordelijkheid ontlopen is en dat ik het vertrouwen heb dat ze binnen afzienbare tijd een verklaring afgeven.
Ik ben eigenlijk benieuwd of er een verklaring van de @jeugdbond is geweest hierover? Of heb ik e.e.a. gemist?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik snap best dat fietsers eigenlijk maar storende elementen zijn op een weg waar je 50 mag rijden en 70 rijdt, dat je haast hebt, dat files bedoeld zijn voor andere mensen en dat je daarom de sluiproute nam, dat het lastig is dat fietsers geen richtingaanwijzer hebben afgezien van hun uitgestoken arm (gestoken in lichtgekleurde jas), dat een enkel achterlichtje dat als een fakkel licht verspreidt ook niet zoveel voorstelt, maar da's toch nog niet genoeg reden om Zita op een haar na van de sokken te rijden? Griebels, het scheelde zowat niks...
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

vlinder schreef:Pas vroeg iemand mij: wat houdt je bezig? Toen ik zei: hoezo, gaf hij als antwoord, alsik vraag hoe gaat het zeg je goed en nu kun je aangeven wat je bezig houdt. Deze ga in onthouden. Het raakte me ergens wel.
Grappig, die hoorde ik vorige week ook tijdens een training in het omgaan met mensen die door een burn-out zijn uitgeschakeld.
~~Soli Deo Gloria~~
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Zita schreef:Ik snap best dat fietsers eigenlijk maar storende elementen zijn op een weg waar je 50 mag rijden en 70 rijdt, dat je haast hebt, dat files bedoeld zijn voor andere mensen en dat je daarom de sluiproute nam, dat het lastig is dat fietsers geen richtingaanwijzer hebben afgezien van hun uitgestoken arm (gestoken in lichtgekleurde jas), dat een enkel achterlichtje dat als een fakkel licht verspreidt ook niet zoveel voorstelt, maar da's toch nog niet genoeg reden om Zita op een haar na van de sokken te rijden? Griebels, het scheelde zowat niks...
Nee, dat vind ik niet kunnen. :hum
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

dat ze 's winters geen strandballen verkopen in winkels...

die dingen zijn zó handig als je een surprise wilt maken....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

MarthaMartha schreef:dat ze 's winters geen strandballen verkopen in winkels...

Tja, strandballen in de winter, mezenbollen in de zomer, je maakt het de middenstand ook niet makkelijk met je wensen :langue
~~Soli Deo Gloria~~
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Hou op over suprises... dat wordt zo onderhand ook een ergernis van mij.
Er staat nog steeds een halfgeschilderde legosteen op me te wachten en er spoken allerlei dichtsels door mijn hoofd...
Blij als die man met witte baard weer terug gaat naar Spanje.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Simon

Bericht door Simon »

JolandaOudshoorn schreef:

Hou op over suprises... dat wordt zo onderhand ook een ergernis van mij.
Er staat nog steeds een halfgeschilderde legosteen op me te wachten en er spoken allerlei dichtsels door mijn hoofd...
Blij als die man met witte baard weer terug gaat naar Spanje.
60 % der nederlanders doet niet aan sinterklaas.
Had eigenlijk wel verwacht dat christenen hieronder geschaard mochten worden, maar nee, dus.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gesloten