Het is heel hoogmoedig om achter de geraniums te zitten en te wachten tot de koning langs komt om je handje te schudden.Misschien kun je ook gewoon nagaan wat de Bijbel ervan zegt? Dan heb je er geen hoogmoed voor nodig.
Naar mijn mening leert de Bijbel dat de mens niet in staat is om zelf tot geloof te komen. Ook dat moet hem gegeven worden.
Is dat nu hoogmoedig, om dat te erkennen?
Waar ik woon zitten veel mensen te wachten tot er op de deur van hun hartje wordt geklopt, maar God is blijkbaar op vakantie want inmiddels zijn ze overleden en hebben hun hele leven gewacht en gewacht en ze gingen zo trouw naar de kerk elke zondag en ze gaven veel in de collecte en hielpen de buurvrouw, ze waren heel goed voor de naaste buurvrouwen en buurmannen natuurlijk, maar God kwam niet langs.
Hoe hoogmoedig ben je dan.
Je moet naar Hem toegaan en op je knieën vallen en ootmoedig zeggen dat je een zondaar bent en dat je de Heer nodig hebt in je leven en dat je gelooft dat God alles heeft geopenbaard wat Hij wilde openbaren in Zijn Woord en dan zal Hij jou de hand toesteken en zeggen: "Kind je geloof heeft je behouden" Sta op ( leef vanuit de opstanding ) en wandel ( in het Licht met Jezus)
Hij zal je dan nog zeggen: "Wil je Mij nog meer leren kennen en Mij een grote eer bewijzen? " Onderzoek Mijn Woord zolang je hier nog bent en Mijn Geest zal jou erbij helpen en je onderwijzen en mijn kind, je krijgt vuile voeten in de wereld, je hebt nog last van je zondige natuur die zonden voortbrengen.
Ik zie jou aan in Christus en reken niet meer met die zonden, die zijn weggedaan in de dood.
En Mijn Zoon is nu aangesteld tot Hogepriester en tot HEERE en tot Christus en Zijn huidige Werk is dat Hij je voeten wast.
Hij vernieuwt jouw binnenste van dag tot dag zodat je rein voor Mij staat.
Dat is pas echt de rust ingaan en is het altijd Sabbath in je leven!