eilander schreef:Volgens mij steek je er nog steeds meer van op dan niks luisteren of naar Radio1 luisteren. Dus ik ben het niet met je eens als je dit "zonde" noemt of "mammon".
Nu doe je het weer! Een argument: t'is tenminste beter dan niks luisteren of Radio1 luisteren doen" is geen argument! En het gebruik van een dergelijk argument vergeleek ik het met Schriftwoord: "Je kunt niet God dienen en de Mammon". Ik heb "het luisteren van preken in de auto" of "het luisteren van preken" wat @Jongere er maar van maakte niet vergeleken met het dienen van de Mammon.
Met dit soort argumentatie kun je zoveel zonden goedpraten.[/quote]
Nee, dan begrijp je mij niet goed. Misschien formuleerde ik wat onhandig.
"Het is tenminste beter dan niks" is geen goede samenvatting van mijn mening. Je kunt je afvragen: waar denk ik zoal aan als ik in de auto zit? Het lijkt mij heel Bijbels om die gedachten om te leiden naar een Bijbelse preek. Daar steek je iets van op. En van niks doen of Radio1 luisteren steek je niks op.
Dát was de vergelijking die ik maakte. Dus niet tussen twee soorten van zonden, dat is wat jij er steeds van maakt. Ik zie nog niet direct welke van jouw argumenten nu nog over is eigenlijk.