CPU te heet.....

gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Had effe een testprogramma gedraaid, 3Dmark, en na 11200 punten verder, werd de cpu niet warmer dan 47 graden...

Maar is het probleem van Gerrit al verholpen?
Nee.
Eén voordeel, het gebeurt 1 keer per 2 weken.

Omdat je me zo graag helpt heb ik nog een ander probleem voor je....:D, ik heb een spel (myst uru) die bij het opstarten het systeem uitgooit.
Spel heb ik geïnstaleerd, en bij de instellingen gaat het fout. Zodra ik de brightness gaat instellen, stopt Windows en start na een piep direct weer op. Als ik niet aan de instellingen van de brightness zit en doorklil krijg ik heel even een volgend scherm wat bestaat uit krassen, blokjes, scherven en losse stukken, waarna het systeem alsnog uitvalt.
Probleempje met de videokaart.
Althans, het is het standaard moederbordkaartje die ik in de bios opgeschroefd heb naar 64 mb. Dast zou genoeg moeten wezen, want de minimum eisen zijn 32 mb.

Wat doe ik fout???????????
Aangezien mijn vrouw en ik redelijk verslaafd zijn aan adventure spellen popelen we om het alsnog te spelen.
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Voor spelletjes ben je een goede videokaart nodig. Onboard video geeft dan problemen.
Kan je er geen losse bij in zetten? Het spelletje + grapje kost je dan zo'n 50 euro extra...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Voor spelletjes ben je een goede videokaart nodig. Onboard video geeft dan problemen.
Kan je er geen losse bij in zetten? Het spelletje + grapje kost je dan zo'n 50 euro extra...
Aha, dus toch...
Heb jij nog wat leggen voor weinig?
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Op het moment niet echt. Wel losse videokaarten, maar geen 'moderne'.

Nieuw kost een Radeon 7500 € 45
een GeforceFX5200 € 56

( www.sallandautmatisering.nl
Via m'n stagebedrijf kan ik er misschien iets goedkoper aan komen.

Anders is marktplaats misschien een idee
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie