Jij moet echt een keer op een cursus begrijpend lezen. Waar ik mij ook aan stoor en dat doe jij vrij regelmatig is een stelling van iemand losknippen van zijn argumentatie. Jammer...maar het is niet verboden en jouw wijze van discussieren.WimA schreef:Ik verbaas me steeds meer. Is het gevoel nu bepalend geworden hoe de Schriften te lezen? Hier wordt m.i. bewaarheid wat de Spreuken zegt: "de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed". Onder de schijn van "gevoel hebben voor de nood van anderen" worden bijbelse opvattingen terzijde geschoven en van een uitleg voorzien die onbijbels is.huisman schreef:Niet wezenlijk iets anders. Dit is de Nederlandse Geloofsbelijdenis geschreven nog in het vuur van de Reformatie. Natuurlijk riep Guido de Bres op om de RKK te verlaten en zich bij de ware kerk te voegen. Maar als er nu geen ware kerk is ? Alleen maar valse kerken...wat dan? Wat deed Daniël, sloot hij zich aan bij de valse kerk van Babel of zonderde hij zich af en werd zijn bidvertrek de ware Kerk ? Maar in zulke omstandigheden zullen deze "thuislezers" met David verzuchtenWimA schreef:Oke. Deze verklaring ondersteund dus overduidelijk mijn stellingname. Je citeert nog 2 - naar jouw zeggen - mooie verklaringen. Wat zeggen die erover?Ik denk dat Daniël zich gewoon gevoegd heeft bij andere gelovigen daar destijds. In de gemeente. Waaruit leidt jij af dat dat niet het geval is?Psalm 42 : 4: Ik gedenk daar aan, en stort mijn ziel uit in mij, omdat ik placht heen te gaan onder de schare en met
hen te treden naar Gods huis, met een stem van vreugdegezang en lof onder de feesthoudende menigte.
Huisman schreef:Heb jij geen enkel gevoel bij de nood van zulke mensen?
Alleen vergaat mij dan wel de lust om met jouw in discussie te gaan.