Meestal zei de man des huizes daar iets van, maar ik weet ook dat sommige vrouwen dat deden hoor.Simon schreef:De vrouw zal de man niet leren, toch?Mara schreef:Ik ben iets ouder dan 40DDD schreef:Het was zeker geen antraciet-grijs, en ik ken verschillende emerituspredikanten die in hun vrije tijd niet in het zwart rondliepen. En ik ben nog geen veertig jaar oud. Daarvoor was het nog veel gebruikelijker.
In de Saambinder van 1954 stond de opvatting van de redactie dat ouderlingen hun ambtswerk in de erediensten niet in 'een licht costuum' konden doen, maar dat er verder geen voorschriften voor waren. Wel werd aan het einde van het artikel aangegeven dat een zwart pak toch wel het beste was. Daar zal die traditie misschien ook wel vandaan komen. Er zijn tegenwoordig al veel gemeenten waar zelfs de stropdassen zwart lijken te moeten zijn;-)
En wat het verschil met 1958 betreft: het is een citaat van ds. Lamain. Niets ten nadele van deze predikant, maar hij was in zijn tijd al niet breed inzetbaar, om het maar eens zo te zeggen.Maar als de broeders k.r. in een lichte broek met shirt op huisbezoek zouden gekomen zijn, waren ze daar wel fijntjes op gewezen.
Die tikten ook rustig op de deur van de consistorie. En niemand vond dat vreemd