Die bestaan, maar wel een zeldzaamheid. Er is een boek met oorlogsfoto's in kleur. Als je dat bekijkt lijkt WO II al een veel minder stoffig verleden.refo schreef:Kleurenfoto's uit de oorlog?
Wat deden we gisteren ?
Re: Wat deden we gisteren ?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Donkerblauwe sepia?Mara schreef:SEPIA.refo schreef:Kleurenfoto's uit de oorlog?
Heb je nu echt niks anders te doen?refo schreef:Donkerblauwe sepia?Mara schreef:SEPIA.refo schreef:Kleurenfoto's uit de oorlog?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nee hoor DIA.-DIA- schreef:Die bestaan, maar wel een zeldzaamheid. Er is een boek met oorlogsfoto's in kleur. Als je dat bekijkt lijkt WO II al een veel minder stoffig verleden.refo schreef:Kleurenfoto's uit de oorlog?
Mijn moeder had mij verteld welke kleur bruidsjurk mijn tantes droegen.
Mijn moeder had haar eigen bruidsjurk bewaard. Op de SEPIA-kleurige foto's is dit alles natuurlijk niet goed te onderscheiden.
Laatst gewijzigd door Mara op 16 okt 2012, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat begreep ik wel...Mara schreef:Nee hoor DIA.-DIA- schreef:Die bestaan, maar wel een zeldzaamheid. Er is een boek met oorlogsfoto's in kleur. Als je dat bekijkt lijkt WO II al een veel minder stoffig verleden.refo schreef:Kleurenfoto's uit de oorlog?
Mijn moeder had haar eigen bruidsjurk bewaard. Op de SEPIA-kleurige foto's is dit alles natuurlijk niet goed te onderscheiden.
Maar i.p.v. gewoon ernaar te vragen, ga je zgn. kritische opmerkingen maken![]()
Mijn haarkleur is nog steeds niet blond!

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik lees hier toch echt dat moeder in een blauwe jurk staat afgebeeld.Mara schreef:Inderdaad. Er kwamen ook trouw"kiekjes" tevoorschijn, mijn moeder in een donkerblauwe jurk. Tja, het was midden in de oorlog.
Tantes in een zwarte of bruine japon, de foto's waren sepia-kleur. Bijna allemaal een bos anjers op de arm. Maar lachen? Nee.
Maar kleine kindjes lachten ook niet. Het was blijkbaar zo'n spannend gebeuren
De tantes in zwart of bruin, dat zou vanwege de sepia-kleur zijn.
Zou mijn moeder daar misschien iets over verteld kunnen hebbenrefo schreef:Ik lees hier toch echt dat moeder in een blauwe jurk staat afgebeeld.Mara schreef:Inderdaad. Er kwamen ook trouw"kiekjes" tevoorschijn, mijn moeder in een donkerblauwe jurk. Tja, het was midden in de oorlog.
Tantes in een zwarte of bruine japon, de foto's waren sepia-kleur. Bijna allemaal een bos anjers op de arm. Maar lachen? Nee.
Maar kleine kindjes lachten ook niet. Het was blijkbaar zo'n spannend gebeuren
De tantes in zwart of bruin, dat zou vanwege de sepia-kleur zijn.

Excuses DIA, dit is niet richting jou!!-DIA- schreef:Dat begreep ik wel...Mara schreef:Nee hoor DIA.-DIA- schreef:Die bestaan, maar wel een zeldzaamheid. Er is een boek met oorlogsfoto's in kleur. Als je dat bekijkt lijkt WO II al een veel minder stoffig verleden.refo schreef:Kleurenfoto's uit de oorlog?
Maar i.p.v. gewoon ernaar te vragen, ga je zgn. kritische opmerkingen maken![]()
Mijn haarkleur is nog steeds niet blond!Ik maakte alleen maar de feitelelijke neven-opmerking dat kleurenfoto's van toen erg zeldzaam zijn.
Ik heb de uitnodiging van Caprice gevolgd en heb de herdenkingsdienst van ds. Roos bijgewoond. Ik had niet gedacht dat het zo druk zou zijn. Ook bij de Adullamkerk was het kerk (?) en heel erg druk.
Gelezen: Psalm 119: 57-72
Tekst: Psalm 119: 65 en 66a
Thema: Ons past ootmoed
1. Om 's Heeren goedheid van het verleden;
2. Om 's Heeren goedheid te pleiten voor de toekomst.
De dominee legde -in deze dienst- een klaar getuigenis af van de weg die de Heere met hem van zijn jonkheid (als 10 jarige en verder) heeft mogen bewandelen.
De dominee legde -in deze dienst- een klaar getuigenis af van de weg die de Heere met hem van zijn jonkheid (als 10 jarige en verder) heeft mogen bewandelen.
Anders nog iets? Want daarvoor was je toch niet gegaan, mag ik hopen?edmund schreef:Ik heb de uitnodiging van Caprice gevolgd en heb de herdenkingsdienst van ds. Roos bijgewoond. Ik had niet gedacht dat het zo druk zou zijn. Ook bij de Adullamkerk was het kerk (?) en heel erg druk.
Ik heb gister gewerkt, zoals altijd...nog 8 dagen en dan heb ik 4 dagen vrij 

"Faci ce vrei atata timp cat nu faci rau nimanui"
In een eredienst behoort Gods Woord centraal te staan?!!edmund schreef:Ik heb de uitnodiging van Caprice gevolgd en heb de herdenkingsdienst van ds. Roos bijgewoond. Ik had niet gedacht dat het zo druk zou zijn. Ook bij de Adullamkerk was het kerk (?) en heel erg druk.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- MarthaMartha
Maar in een herdenkingsdienst mag m.i. zeker een getuigenis worden gegeven, zie de punten: Gods goedheid... daar mag je dan best wat van vertellen....henriët schreef:In een eredienst behoort Gods Woord centraal te staan?!!edmund schreef:Ik heb de uitnodiging van Caprice gevolgd en heb de herdenkingsdienst van ds. Roos bijgewoond. Ik had niet gedacht dat het zo druk zou zijn. Ook bij de Adullamkerk was het kerk (?) en heel erg druk.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
henriët schreef:In een eredienst behoort Gods Woord centraal te staan?!!edmund schreef:Ik heb de uitnodiging van Caprice gevolgd en heb de herdenkingsdienst van ds. Roos bijgewoond. Ik had niet gedacht dat het zo druk zou zijn. Ook bij de Adullamkerk was het kerk (?) en heel erg druk.
In een jubileumdienst mogen ook Gods daden genoemd worden. Deze dienst heb ik dan niet gehoord, maar in bv de dienst van ds Harinck was het heel mooi wat voor een getuigenis hij geven mocht uit zijn eigen leven.
Genieten van een bezoek van Jolanda & kids