Ds. J. Roos 25 jaar predikant

Ad Anker
Moderator

Re: Ds. J. Roos 25 jaar predikant

Bericht door Ad Anker »

Wilhelm schreef:De reacties hier hebben helaas het niveau van ongeestelijke verjaardagsborrelpraat...
Ach, er mag op een bepaalde manier best over gesproken te worden. Maar als er dan schandelijk gelogen wordt, word ik een beetje boos. :hum
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Hoe dom kun je zijn.

Dit topic gaat niet over alle artikelen in DWS van de afgelopen 30 jaar, en ook niet om de sfeer in welk gezin of welke kerk dan ook, maar om één met name genoemde predikant van de GGiN. Hij is onlangs nog in het Nederlands Dagblad geinterviewd naar aanleiding van een vraag op Refoweb, en zijn antwoord en het stukje in DWS daarover laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Het ging over zijn geschreven stukken. Ik ga er verder niet op in, jullie hebben het niet zo (willen?) ervaren. Prima! Maar ik wel en verschil mag er zijn, toch?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Curatorium schreef:

Hoe dom kun je zijn.

Dit topic gaat niet over alle artikelen in DWS van de afgelopen 30 jaar, en ook niet om de sfeer in welk gezin of welke kerk dan ook, maar om één met name genoemde predikant van de GGiN. Hij is onlangs nog in het Nederlands Dagblad geinterviewd naar aanleiding van een vraag op Refoweb, en zijn antwoord en het stukje in DWS daarover laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Het ging over zijn geschreven stukken. Ik ga er verder niet op in, jullie hebben het niet zo (willen?) ervaren. Prima! Maar ik wel en verschil mag er zijn, toch?
Nee, je komt niet met concrete voorbeelden. Dit is laster. Ik neem het je zeer kwalijk.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Anker schreef:
Curatorium schreef:

Hoe dom kun je zijn.

Nee, je komt niet met concrete voorbeelden. Dit is laster. Ik neem het je zeer kwalijk.
Helaas..
Dit is geen laster, maar ervaring. Ik zal wanneer ik tijd heb een paar preek cd's opzoeken en zijn geschreven stukken, die heb ik hier liggen waarbij zulke dingen letterlijk gezegd worden. Ik PM het dan wel, om verdere discussie te voorkomen.

Edit: Het enige wat ik gezegd heb is "enige ware kerk met de enige ware predikanten.", wat je op kan vatten als laster. Zsm zal ik deze preek van deze ds zoeken, heb ik nog ergens liggen en desnoods PM ik het bestand door. Tot die tijd wil ik op dit gezegde niet meer in gaan, want jullie willen bewijs. Het is niet bedoeld als laster, maar ik heb het toch echt zo gehoord destijds in Opheusden.
Laatst gewijzigd door Curatorium op 15 okt 2012, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

Het rondbazuinen van lelijke dingen over een predikant zonder een spoor van bewijs kan ik toch ook niet anders dan als laster betitelen. Het is heel eenvoudig zo dat naar mijn idee deze dominee een helder voorbeeld is van hoe je je ondanks verschil van inzicht toch christelijk naar anderen kunt opstellen. Ik ben het helemaal niet zo met de lijn van deze dominee eens, maar daarom mogen er geen oneerlijke dingen over hem worden geroepen!
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

Zo kan die wel weer...

dus... :lock
Gesloten