Volgens mij niet echt.Zita schreef:Werd daar nog iets gezegd over die mensenpezen?Yesenaer schreef:Gisteren is er bij ons ook gepreekt uit Richteren 16(Bijbellezing Simson)Zita schreef:Gisteren in de preek over Richteren 16 hoorde ik voor het eerst in mijn leven dat de 'zelen' geen touwen zijn, maar mensenpezen. De dominee zei dat hiervoor tenminste vijf mensen zijn gedood. Is dit een nieuw inzicht? In de gangbare verklaringen zie ik altijd verwijzingen naar touwen die van planten zijn gemaakt.
Wist je niet...gewoon ff een vraagje
Re: Wist je niet...gewoon ff een vraagje
refo schreef:Pezen is wel een goede vertaling, maar dan zoals in 'boogpees'.
Boogpees lijkt dan inderdaad een goede vertaling.8 Then the lords of the Philistines brought up to her seven green withs which had not been dried, and she bound him with them.
8 Da brachten der Philister Fürsten zu jr hin auff sieben Seile von frisschem bast / die noch nicht verdorret waren / vnd sie band jn damit
8-9 The Philistine rulers gave seven new bowstrings to Delilah. They also told some of their soldiers to go to Delilah's house and hide in the room where Samson and Delilah were. If the bowstrings made Samson weak, they would be able to capture him.
~~Soli Deo Gloria~~
De laatste dagen komt er steeds een hele mooie vogel in de tuin. Ik heb mijn fototoestel klaar staan, maar ben net te laat steeds. Hij is ong. ter grootte van een merel, heeft een mooi lichtbruin verenpak, maar met fel blauwe zij vleugels en staartje.
Ik ben al aan het zoeken geweest, kon hem tot nu toe niet vinden.
Wie iemand welke vogel dit zou kunnen zijn?
Wij hebben hem nooit eerder gezien (of we waren er blind voor
).
Ik ben al aan het zoeken geweest, kon hem tot nu toe niet vinden.
Wie iemand welke vogel dit zou kunnen zijn?
Wij hebben hem nooit eerder gezien (of we waren er blind voor

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
weet iemand hoe je uit een pdf kan kopiëren en plakken?
http://www.goeievraag.nl/vraag/computer ... 0uit%20pdfhelma schreef:weet iemand hoe je uit een pdf kan kopiëren en plakken?
Wat zijn goede pannen, behalve Sola en BK? Die twee merken zijn zo verschrikkelijk duur.
Pas geleden las ik iets over wonderpannen in het RD; misschien is dat wel wat voor je. Heeft alleen een beetje lange levertijd.Zita schreef:Wat zijn goede pannen, behalve Sola en BK? Die twee merken zijn zo verschrikkelijk duur.
Ik heb een G ero pannenset gekocht, 3 verschillende kookpannen met glazen deksels + steelpan, voor maar 59 euro.
Als je meer info wilt > stuur me even een pb.
Ik wil ook geen dure, want in een vaatwasmachine wordt alles lelijk.
Als je meer info wilt > stuur me even een pb.
Ik wil ook geen dure, want in een vaatwasmachine wordt alles lelijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wij hebben al minstens 25 jaar rvs pannen van v&d. (Daarvoor eerst iets fleurigs van BK, maar die vielen snel uit elkaar.)Zita schreef:Wat zijn goede pannen, behalve Sola en BK? Die twee merken zijn zo verschrikkelijk duur.
Inmiddels al 17 jaar een vaatwasser. Ik zal zo eens kijken of de pannen nog mooi zijn. Volgens mij wel, maar belangrijk is het niet echt.
En is volgens mij ook bijzonder prijzig.Tiberius schreef:Pas geleden las ik iets over wonderpannen in het RD; misschien is dat wel wat voor je. Heeft alleen een beetje lange levertijd.Zita schreef:Wat zijn goede pannen, behalve Sola en BK? Die twee merken zijn zo verschrikkelijk duur.
- MarthaMartha
Nou weet je, ik kocht ooit een setje emaille )schrijf je dat zo?) pannetjes, euro per stuk...Zita schreef:Wat zijn goede pannen, behalve Sola en BK? Die twee merken zijn zo verschrikkelijk duur.
Ik heb er ruim 17 jaar mee gekookt en behalve dat er hier en daar een stukje af was gesprongen, waren ze nog prima.
Alleen... toen trouwden we en de pannen van demo hebben toen gewonnen

Dus ja, ik weet niet wat je onder goede pannen verstaat... maar die vond ik goed en nog nostalgisch ook...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wij koken al jaren in Hema pannen, super !
Ik kan eens kijken of ik achter het adres kan komen van de 'aan de deur verkoperZita schreef:Wat zijn goede pannen, behalve Sola en BK? Die twee merken zijn zo verschrikkelijk duur.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Staan ze nog steeds op zolder??? dat was lang geleden.henriët schreef:Ik kan eens kijken of ik achter het adres kan komen van de 'aan de deur verkoperZita schreef:Wat zijn goede pannen, behalve Sola en BK? Die twee merken zijn zo verschrikkelijk duur."

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
dat werkt dus echt niet....Zita schreef:http://www.goeievraag.nl/vraag/computer ... 0uit%20pdfhelma schreef:weet iemand hoe je uit een pdf kan kopiëren en plakken?
w.b. pannen....ik heb al 15 jaar RVS pannen van de Hema en ze zijn nog steeds mooi.