Erasmiaan schreef:Er is wat mij betreft maar één optie: geen vrouwen op een zetel in de tweede kamer voor de SGP. Al het andere is onwaarachtig en een buigen voor het ongoddelijke gelijkheidsdenken. En hoe dat moet, dat weet ik niet. Als de uiterste consequentie is dat de SGP geen volksvertegenwoordigers meer kan afvaardigen dan is dat zo. Maar dan hebben we onze knie voor Baäl niet gebogen. Dat is hoe ik het momenteel zie (en ook op grond van "Man en vrouw schiep hij hen").
Om een andere uitleg van een bijbeltekst
Baäl te noemen, slaat nergens op.
Dat klinkt wel degelijk en stoer, maar lijkt weinig anders dan hoogmoed, om zo je eigen bijbel-uitleg mijlenver boven die van een ander te plaatsen.
Even bijbelgetrouwe christenen, met dus een andere uitleg, waaronder hele reeksen SGP-ers, ziet dit allang niet meer zo.
En terecht, is mijn mening. De bijbel is er helemaal niet duidelijk over of een vrouw al dan niet mag deelnemen aan een zetel in de 2e kamer.
Wat mij betreft: gewoon een vrouw op de lijst, en die rechtse SGP-splintergroepering kan kiezen: óf meedoen, óf verdwijnen uit de politiek (want zo'n partij mag niet blijven bestaan, volgens de wet).
En als ze dan
Debora heet, zou het helemaal mooi zijn