Is jou persoonlijke mening inderdaad...tukkertje schreef:
Thee is voor mietjes
Groeten van een koffiedrinker

Is jou persoonlijke mening inderdaad...tukkertje schreef:
Thee is voor mietjes
Dan zit Engeland vol met mietjesTSD schreef:Is jou persoonlijke mening inderdaad...tukkertje schreef:
Thee is voor mietjes
Groeten van een koffiedrinker
En mensen die geen koffie kunnen verdragentukkertje schreef:-DIA- schreef:Doe mij maar thee...tukkertje schreef:Heerlijk zo'n bakkie leut. Ben er verslaaft aan. Ik geef het toe.
Rooibos met honing...
Pickwick,
van
DE Master Blenders anno 1753
Thee is voor mietjes
Ik meen gelezen te hebben dat een of twee glazen (rode) wijn per dag gezond zijn, maar dat de verklaring niet in de alcohol zit, maar in andere bestanddelen van de wijn. Zelf heb ik trouwens geen principieel bezwaar tegen alcohol. Ik ben er alleen bang voor in combinatie met mijzelf.François Turretini schreef:
Volgens mij is alcohol zelfs goed voor je als je niet zo veel drinkt, omdat het de kans op hart- en vaatziekten zou verkleinen. Eén alcoholische consumptie per dag is beter dan geen is me wel eens verteld.
Het punt van drugs is wat mij betreft dat men het echt neemt voor de geestverruimende ervaring, terwijl bijvoorbeeld alcohol ook door veel mensen gebruikt wordt omdat ze sommige alcoholische dranken gewoon lekker vinden. Dan kan alcohol wel net zo schadelijk zijn voor je zijn als wiet, maar wiet neemt men om de 'trip' niet om de smaak. Natuurlijk zijn er helaas ook genoeg mensen die alcohol nuttigen om er dronken van te worden en dat is minstens net zo kwalijk en waarschijnlijk schadelijker voor je gezondheid dan veel drugs.....
"En wordt niet dronken in wijn, waarin overdaad is, maar wordt vervuld met den Geest;" (Eph 5:18)
Drugs neemt men min of meer per definitie om die dronkenschap of overdaad, dat is anders met koffie en alcohol.
Dat zegt Tibetius toch ook?Simon schreef:Roken met mate is trouwens nergens goed voor en nog steeds verwoestend.Bovendien produceert het een ergerlijke stank voor anderen en ook de ander, die passief meerookt berokken je schade, mijn moeder is door het passief meeroken thuis aan longkanker overleden.Zowiezo vind ik het niet passen bij een christen, dat hij rookt, is het lichaam niet de tempel?Tiberius schreef:Dat denk ik niet. Als je met mate koffie drinkt, verwoest je je lichaam niet en dat is met drugs wel zo, volgens mij. Dat geldt ook voor roken (matig gebruik verwoest ook je lichaam), maar weer niet voor het gebruiken van alcohol.sirdanilot schreef:Als je op deze manier afhankelijk bent van koffie, maak je je dan schuldig aan drugsgebruik?
Van brood en water bijvoorbeeld ben je ook afhankelijk. Het gaat niet goed als je dat niet meer gebruikt. Maar als je de hele dag brood zit te eten, gaat het ook niet goed. Het is inderdaad wat Helma ook al zegt: alles met mate.
Lees 1 Cor 3:16,17 eens.Rijssen schreef:S'morgens een mok zwarte koffie met een zwaar sjaggie, dat is pas zwaar genieten.
Het lekkerste wat er is.
Als ik op het werk kom weer een bak koffie, half 10 schaften weer een bak koffie vervolgens om half 1 weer een kopje koffie.
Half 5 in huis weer een kopje koffie, en om ongeveer 8 uur weer een mok koffie.
Hoezo verslaafd!
Slecht argument.Simon schreef:Lees 1 Cor 3:16,17 eens.Rijssen schreef:S'morgens een mok zwarte koffie met een zwaar sjaggie, dat is pas zwaar genieten.
Het lekkerste wat er is.
Als ik op het werk kom weer een bak koffie, half 10 schaften weer een bak koffie vervolgens om half 1 weer een kopje koffie.
Hoezo verslaafd!
Als ze een röntgenopname van je maken, ziet die helemaal bruin denk ik.Rijssen schreef:S'morgens een mok zwarte koffie met een zwaar sjaggie, dat is pas zwaar genieten.
Het lekkerste wat er is.
Hoezo verslaafd!
Vreselijk, hoe krijg je dat wegrefo schreef:Het ligt er een beetje aan op welk kantoor ik zit, maar aan de 10 mokken koffie per dag kom ik wel.
Dat zie je natuurlijk niet op een rontgenfoto.Mara schreef:Als ze een röntgenopname van je maken, ziet die helemaal bruin denk ik.Rijssen schreef:S'morgens een mok zwarte koffie met een zwaar sjaggie, dat is pas zwaar genieten.
Het lekkerste wat er is.
Hoezo verslaafd!