Is koffie een drug?

TSD

Re: Is koffie een drug?

Bericht door TSD »

tukkertje schreef:
Thee is voor mietjes
Is jou persoonlijke mening inderdaad...

Groeten van een koffiedrinker ;)
joy

Bericht door joy »

TSD schreef:
tukkertje schreef:
Thee is voor mietjes
Is jou persoonlijke mening inderdaad...

Groeten van een koffiedrinker ;)
Dan zit Engeland vol met mietjes :nananere
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

tukkertje schreef:
-DIA- schreef:
tukkertje schreef:Heerlijk zo'n bakkie leut. Ben er verslaaft aan. Ik geef het toe.
Doe mij maar thee...
Rooibos met honing...
Pickwick,
van
DE Master Blenders anno 1753

Thee is voor mietjes
En mensen die geen koffie kunnen verdragen
in verband met de gal.
Zijn dat dan ook allemaal Mietjes?
Ik heb bakken koffie verslonden,
totdat ik het op een 'goede dag' niet meer verdroeg,
en dat eindigde in een galoperatie...
Sindsdien is en blijft koffie uit den boze.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
parsifal

Bericht door parsifal »

François Turretini schreef:
Volgens mij is alcohol zelfs goed voor je als je niet zo veel drinkt, omdat het de kans op hart- en vaatziekten zou verkleinen. Eén alcoholische consumptie per dag is beter dan geen is me wel eens verteld.

Het punt van drugs is wat mij betreft dat men het echt neemt voor de geestverruimende ervaring, terwijl bijvoorbeeld alcohol ook door veel mensen gebruikt wordt omdat ze sommige alcoholische dranken gewoon lekker vinden. Dan kan alcohol wel net zo schadelijk zijn voor je zijn als wiet, maar wiet neemt men om de 'trip' niet om de smaak. Natuurlijk zijn er helaas ook genoeg mensen die alcohol nuttigen om er dronken van te worden en dat is minstens net zo kwalijk en waarschijnlijk schadelijker voor je gezondheid dan veel drugs.....

"En wordt niet dronken in wijn, waarin overdaad is, maar wordt vervuld met den Geest;" (Eph 5:18)

Drugs neemt men min of meer per definitie om die dronkenschap of overdaad, dat is anders met koffie en alcohol.
Ik meen gelezen te hebben dat een of twee glazen (rode) wijn per dag gezond zijn, maar dat de verklaring niet in de alcohol zit, maar in andere bestanddelen van de wijn. Zelf heb ik trouwens geen principieel bezwaar tegen alcohol. Ik ben er alleen bang voor in combinatie met mijzelf.

Off topic: Het woord mietje heeft een interessante oorsprong (sodomiet). Ik denk niet dat het goed is om het woord te gebruiken hier, er is al een discussie over wat de zonde van Sodom was en als het hier als homoseksueel wordt verstaan denk ik niet dat je het als woord van verachting moet gebruiken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
vlinder

Bericht door vlinder »

Simon schreef:
Tiberius schreef:
sirdanilot schreef:Als je op deze manier afhankelijk bent van koffie, maak je je dan schuldig aan drugsgebruik?
Dat denk ik niet. Als je met mate koffie drinkt, verwoest je je lichaam niet en dat is met drugs wel zo, volgens mij. Dat geldt ook voor roken (matig gebruik verwoest ook je lichaam), maar weer niet voor het gebruiken van alcohol.
Van brood en water bijvoorbeeld ben je ook afhankelijk. Het gaat niet goed als je dat niet meer gebruikt. Maar als je de hele dag brood zit te eten, gaat het ook niet goed. Het is inderdaad wat Helma ook al zegt: alles met mate.
Roken met mate is trouwens nergens goed voor en nog steeds verwoestend.Bovendien produceert het een ergerlijke stank voor anderen en ook de ander, die passief meerookt berokken je schade, mijn moeder is door het passief meeroken thuis aan longkanker overleden.Zowiezo vind ik het niet passen bij een christen, dat hij rookt, is het lichaam niet de tempel?
Dat zegt Tibetius toch ook?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara

Bericht door Mara »

sMorgens 2 pittige kopjes koffie en savonds een cafeïnevrij of een kopje thee.
Ik krijg al snel hartkloppingen van koffie.
Als we onderweg koffie willen drinken, wil ik eerst zien of het vers uit een koffiezetapparaat komt en niet uit die beruchte glazen kan die uren op een sudderplaatje staat. Brr, daar kun je dan bijna een lepeltje rechtop in zetten. Gelukkig komt dat steeds minder vaak voor, is mijn beleving.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Rijssen

Bericht door Rijssen »

S'morgens een mok zwarte koffie met een zwaar sjaggie, dat is pas zwaar genieten.
Het lekkerste wat er is.
Als ik op het werk kom weer een bak koffie, half 10 schaften weer een bak koffie vervolgens om half 1 weer een kopje koffie.
Half 5 in huis weer een kopje koffie, en om ongeveer 8 uur weer een mok koffie.
Hoezo verslaafd! :humhihi
Simon

Bericht door Simon »

Rijssen schreef:S'morgens een mok zwarte koffie met een zwaar sjaggie, dat is pas zwaar genieten.
Het lekkerste wat er is.
Als ik op het werk kom weer een bak koffie, half 10 schaften weer een bak koffie vervolgens om half 1 weer een kopje koffie.
Lees 1 Cor 3:16,17 eens.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Simon schreef:
Rijssen schreef:S'morgens een mok zwarte koffie met een zwaar sjaggie, dat is pas zwaar genieten.
Het lekkerste wat er is.
Lees 1 Cor 3:16,17 eens.
Slecht argument.

Edit> Ik lees net een ander topic, daar moet je post waarschijnlijk in. ;)
Mara

Bericht door Mara »

Het lekkerste wat er is.
Als ze een röntgenopname van je maken, ziet die helemaal bruin denk ik. :fi
refo

Bericht door refo »

Het ligt er een beetje aan op welk kantoor ik zit, maar aan de 10 mokken koffie per dag kom ik wel.
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:Het ligt er een beetje aan op welk kantoor ik zit, maar aan de 10 mokken koffie per dag kom ik wel.
Vreselijk, hoe krijg je dat weg :oO Ik krijg niet eens 10 glazen water weg.
De internist zei destijds tegen mijn man (die toen een verhoogde bloeddruk had) dat 6 echt de max is, voor GEZONDE mensen.
Wissel het eens af met thee, raadde ze hem aan.
refo

Bericht door refo »

Daarnaast ook nog een stuk of drie glazen water. En 's morgens vroeg een mok rooibos.
Simon

Bericht door Simon »

Mara schreef:
Het lekkerste wat er is.
Als ze een röntgenopname van je maken, ziet die helemaal bruin denk ik. :fi
Dat zie je natuurlijk niet op een rontgenfoto.
Wel beginnende longcarcinomen, waarschijnlijk niet-kleincellig.
Op aktieve euthanasie die je op jezelf toepast rust helemaal geen taboe, he?
Om nog maar te zwijgen over de aanstoot aan een ander.
Erg jammer dan ook dat het niet in de refo cultuur is opgenomen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
François Turretini

Bericht door François Turretini »

Vorige week heb ik eens geen koffie gedronken. Ik dacht dat ik wel hoofdpijn zou krijgen of iets dergelijk, want ik drink normaal best veel koffie. Tot mijn eigen verbazing merkte ik nergens iets van, ik vond het niet eens moeilijker om 's ochtends wakker te worden. Blijkbaar was ik dus toch niet verslaafd. :super
Plaats reactie