Bijbelstudies bij deltacursus.nl

Plaats reactie
Arie

Bijbelstudies bij deltacursus.nl

Bericht door Arie »

Ik kwam bij toeval achter het bestaan van deze site; op het eerste gezicht erg leerzaam.
Ik zou graag willen weten of iemand deze site kent en zo ja, wat je er van vindt.
Hendrik de 3de
Inactief

Re: Bijbelstudies bij deltacursus.nl

Bericht door Hendrik de 3de »

Ik had er nog nooit over gehoord, maar het lijkt me inderdaad leerzaam. Al moet je het wel met een open Bijbel toetsen! Mijn vooroordeel bij zulke cursussen is dat het nogal oppervlakkig is, terwijl het juist de diepte in moet gaan. (maar ik weet vooroordelen zijn niet goed.. dus wacht het met jou af :huhu )
Gerben
Contacteer:

Bericht door Gerben »

Beste Arie,

de site van Deltacursus ken ik uit-en-te-na.

De Deltacursus is een cursus met vijftig thema's, die een christen helpt te groeien naar discipel en arbeider van Jezus Christus.
De thema's zijn in de tachtiger jaren voor een Bijbelschool gemaakt.
Eerst heette hij 4-12-cursus, vanwege het motto uit Ef. 4:11-16 (m.n. vers 12):
om de heiligen toe te rusten voor het werk in zijn dienst; zo wordt het lichaam van Christus opgebouwd.
Zo'n tien jaar geleden is de 4-12-cursus tot de Deltacursus geschreven en op http://www.deltacursus.nl geplaatst.
Twee jaar geleden is Deltacursus in revisie geweest, vanwege de uitgave in boekvorm bij Buijten en Schipperheijn.
Ondanks deze uitgave blijft het materiaal helemaal gratis op internet ter beschikking staan.

Vorig jaar is de cursus in het Engels vertaald en op http://www.deltacourse.net geplaatst.
Mocht je iemand in dit taalgebied kennen, breng hem/haar graag op de hoogte.
Hopelijk wordt ook deze versie een keer in druk uitgebracht.
De Engelse versie wordt gebruikt voor verdere vertalingen.

Een paar woorden om Deltacursus te beschrijven:
- Door de thema's ontdek je de rode draden en Gods Verlossingswerk in de Bijbel.
- De cursus is Bijbelgetrouw en maakt de eenheid van de Bijbel zichtbaar.
- Deltacursus is onafhankelijk van kerkgenootschappen en geloofsrichtingen geschreven.
- De thema's zijn modulair (onafhankelijk van elkaar) en in groepsverband of individueel te bestuderen.
- De Deltacursus wordt in het hele spectrum van christelijk Nederland gebruikt.

Over de papieren versie is in het Friesch Dagblad een recensie verschenen onder de titel: "Deltaplan voor kennis en inzicht in kerken".
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=52065

@ Hendrik de 3de:
Een open Bijbel is zeer goed, hoewel alle gebruikte Bijbelteksten per studie geordend op internet geplaatst. ('t Zijn er nogal wat).
Ook de gebruikte teksten voor de stille tijden zijn daar te vinden; in NBV en HSV.

Mocht je meer willen weten over deze of andere studies van Stichting Deltacursus, of mijn ervaring met mijn Deltagroepen, dan hoor ik dat graag.

HG, Gerben van der Werf
Myn genede is alles dêrst ferlet fan hast.
KlaasV

Bericht door KlaasV »

Een nichtje van mijn volgt deze cursus, een is er zeer over te spreken.

Voor de Bijbelstudiegroep waar ik opzit ben ik op zoek naar materiaal om uit te kiezen.
Binnenkort ga ik bij haar langs ook het cursusboek te bekijken.
Op het eerste gezicht ziet het er goed uit, en Bijbelvast.
Heeft iemand anders ervaring met dit materiaal?
Plaats reactie