Zeg dan dan gewoonkeesjanm schreef:Het lijkt me sterk. Je ziet ook wel advertenties van particuliere initiatieven of gemeenten in de Saamenbinder.
Ik heb gehoord dat de advertentie voor het boek van ds Baan geweigerd is.

Weet je ook waarom?
Zeg dan dan gewoonkeesjanm schreef:Het lijkt me sterk. Je ziet ook wel advertenties van particuliere initiatieven of gemeenten in de Saamenbinder.
[/quote]Anker schreef: Ik vind die foto's gewoon niet nodig. Waarom worden er de laatste tijd foto's geplaatst. Weet jij dat? (en zoals Tib al schrijft, zo'n foto in een boekenadvertentie is wel heel bar, al is dat de uitgever te verwijten maar is wel des Saambinders)
De hoofdredacteur schrijft veel stukjes.
Ik vind die auteur best, al heb ik zo mijn voorkeuren, maar dat is wel duidelijk.
Nee, in DWS is het eigenlijk best afwisselend. Nadat ds. Roos eindredacteur is geworden wordt er door meer diverse personen geschreven. Voorheen waren de meditaties alleen van ds. Mallan en Roos, nu van alle predikanten, al schrijft ds. Roos wat minder meditaties. En ja, in de Sb kunnen meer predikanten aan bod komen dan in DWS. Dat klopt.
Dat zou kunnen, ja. Dan werkt men kennelijk niet met een whitelist voor uitgeverijen, maar met een blacklist.keesjanm schreef:Het lijkt me sterk. Je ziet ook wel advertenties van particuliere initiatieven of gemeenten in de Saamenbinder.
Ongetwijfeld een hiaat in mijn kennis, maar wat zijn dit nu weer voor theologiën?caprice schreef:http://www.tekstservicevermeulen.nl/Pag ... te_b1.html
Dit boek is reeds aangekondigd in het Oud Gereformeerd Kerkblad, met een verwachte verschijning rond half oktober. Het onderscheid tussen bloedtheologie en embryotheologie aangetoond.
Zo. En de schrijver zal dan wel de "bloedtheologie" aanhangen, want dat is natuurlijk véél bijbelser dan al die goddeloze dwaalleraren die de "embryotheologie" aanhangen. Gepaard gaande met vele verzuchtingen over de walgelijke staat van de kerk in Nederland, door de verderfelijke leer van de afscheiding waar eigenlijk Comrie en Kersten de aanstichters zijn van alle kwaad.refo schreef:De bloedtheologie stelt het geloof en (het kruis van) Christus centraal .
De embryotheologie stelt de wedergeboorte en de gelovige centraal.
Niet zo oordelen, of heb je het boek al gelezen? Je zet de schrijvers nu weg zonder dat je weet waar ze over hebben geschreven.Erasmiaan schreef:Zo. En de schrijver zal dan wel de "bloedtheologie" aanhangen, want dat is natuurlijk véél bijbelser dan al die goddeloze dwaalleraren die de "embryotheologie" aanhangen. Gepaard gaande met vele verzuchtingen over de walgelijke staat van de kerk in Nederland, door de verderfelijke leer van de afscheiding waar eigenlijk Comrie en Kersten de aanstichters zijn van alle kwaad.refo schreef:De bloedtheologie stelt het geloof en (het kruis van) Christus centraal .
Volgens mij is er één schrijver en daar heb ik wel eens wat van gelezen, ja.vlinder schreef:Niet zo oordelen, of heb je het boek al gelezen? Je zet de schrijvers nu weg zonder dat je weet waar ze over hebben geschreven.Erasmiaan schreef:Zo. En de schrijver zal dan wel de "bloedtheologie" aanhangen, want dat is natuurlijk véél bijbelser dan al die goddeloze dwaalleraren die de "embryotheologie" aanhangen. Gepaard gaande met vele verzuchtingen over de walgelijke staat van de kerk in Nederland, door de verderfelijke leer van de afscheiding waar eigenlijk Comrie en Kersten de aanstichters zijn van alle kwaad.refo schreef:De bloedtheologie stelt het geloof en (het kruis van) Christus centraal .
Iets verzuchten over de verderfelijke leer van de afscheiding is best een beetje vreemd voor een afgescheiden predikant.Erasmiaan schreef:Volgens mij is er één schrijver en daar heb ik wel eens wat van gelezen, ja.vlinder schreef:Niet zo oordelen, of heb je het boek al gelezen? Je zet de schrijvers nu weg zonder dat je weet waar ze over hebben geschreven.Erasmiaan schreef:Zo. En de schrijver zal dan wel de "bloedtheologie" aanhangen, want dat is natuurlijk véél bijbelser dan al die goddeloze dwaalleraren die de "embryotheologie" aanhangen. Gepaard gaande met vele verzuchtingen over de walgelijke staat van de kerk in Nederland, door de verderfelijke leer van de afscheiding waar eigenlijk Comrie en Kersten de aanstichters zijn van alle kwaad.refo schreef:De bloedtheologie stelt het geloof en (het kruis van) Christus centraal .
Deze termen staan gewoon op de site waar het boek gepresenteerd word: http://www.tekstservicevermeulen.nl/Pag ... te_a1.htmlWimA schreef:De woorden "bloedtheologie" en "embryotheologie", wie introduceert deze? Is dat de schrijver van het boek? degenen die het recenseren? of de forummers hier?
Dan weet ik tenmiste alvast wie - zonder iets te zeggen over inhoudelijke juistheid - niet te betrappen valt op eerbied en fatsoen als het gaat om heilige dingen.
Als men (bastaard)vloeken verbiedt mogen dit soort woorden ook wel als godslasterlijk worden aangemerkt wil het verwijt van hypocrisie niet terecht zijn.
En dhr. Vermeulen van deze site is een soort "huisauteur" van de OGG, en heeft veel biografieen van Oud Gereformeerde predikanten op zijn naam staan.Wedergeboorte of schijngeboorte
Bijbelse bloedtheologie of filosofische embryotheologie.
BESTELLEN, klik hier.
Ds. A. Kort beschrijft de wedergeboorte aan de hand van de Schrift, de grondtaal, de kanttekeningen, de belijdenisgeschriften en vooraanstaande godgeleerden. In deel 2 van dit boek behandelt hij de scholastieke theologie, zoals ook geleerd door dr. A. Comrie en diens navolgers. In deel 3 schetst hij de heilsorde en worden lijnen getrokken naar het heden.
Ernstig en pastoraal dringt ds. Kort er onophoudelijk op aan om terug te keren tot de leer van Schrift en Belijdenis. Prijs € 19,50 206 pag.
Dit is de terminologie van de schrijver, ds. A. Kort. Zó gebruikt hij deze ook in het Kerkblad van de OGGiN.WimA schreef:De woorden "bloedtheologie" en "embryotheologie", wie introduceert deze? Is dat de schrijver van het boek? degenen die het recenseren? of de forummers hier?
Dan weet ik tenmiste alvast wie - zonder iets te zeggen over inhoudelijke juistheid - niet te betrappen valt op eerbied en fatsoen als het gaat om heilige dingen.
Als men (bastaard)vloeken verbiedt mogen dit soort woorden ook wel als godslasterlijk worden aangemerkt wil het verwijt van hypocrisie niet terecht zijn.
Helaas.J.C. Philpot schreef:Ik snap dus niet helemaal wat je met (bastaard)vloeken en fatsoen bedoelt, en wat de relatie daarvan met dit boek is.