Verwachte boeken theologie

WimA

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door WimA »

keesjanm schreef:Het lijkt me sterk. Je ziet ook wel advertenties van particuliere initiatieven of gemeenten in de Saamenbinder.
Ik heb gehoord dat de advertentie voor het boek van ds Baan geweigerd is.
Zeg dan dan gewoon :haha
Weet je ook waarom?
Marieke

Bericht door Marieke »

Anker schreef: Ik vind die foto's gewoon niet nodig. Waarom worden er de laatste tijd foto's geplaatst. Weet jij dat? (en zoals Tib al schrijft, zo'n foto in een boekenadvertentie is wel heel bar, al is dat de uitgever te verwijten maar is wel des Saambinders)
De hoofdredacteur schrijft veel stukjes.
Ik vind die auteur best, al heb ik zo mijn voorkeuren, maar dat is wel duidelijk.
Nee, in DWS is het eigenlijk best afwisselend. Nadat ds. Roos eindredacteur is geworden wordt er door meer diverse personen geschreven. Voorheen waren de meditaties alleen van ds. Mallan en Roos, nu van alle predikanten, al schrijft ds. Roos wat minder meditaties. En ja, in de Sb kunnen meer predikanten aan bod komen dan in DWS. Dat klopt.
[/quote]

Ik zit niet in de redactie van de Saambinder ;) dus geen idee waarom. Ik vind het prima als er geen foto's instaan, maar vind het ook prima als het er wel instaat. Als je een blad wilt zijn voor de hele Gereformeerde Gemeente, dan kan ik me voorstellen dat je probeert iedereen te bereiken. Als foto's er toe zouden leiden dat meer mensen het zouden gaan lezen, vind ik het prima. Kan me er totaal niet druk om maken. Eerlijk is eerlijk, in de krant kijk ik vaak de plaatjes en ga dan vervolgens het stuk lezen wat erbij hoort
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

keesjanm schreef:Het lijkt me sterk. Je ziet ook wel advertenties van particuliere initiatieven of gemeenten in de Saamenbinder.
Ik heb gehoord dat de advertentie voor het boek van ds Baan geweigerd is.
Dat zou kunnen, ja. Dan werkt men kennelijk niet met een whitelist voor uitgeverijen, maar met een blacklist.
caprice

Bericht door caprice »

http://www.tekstservicevermeulen.nl/Pag ... te_b1.html

Afbeelding

Dit boek is reeds aangekondigd in het Oud Gereformeerd Kerkblad, met een verwachte verschijning rond half oktober. Het onderscheid tussen bloedtheologie en embryotheologie aangetoond.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

caprice schreef:http://www.tekstservicevermeulen.nl/Pag ... te_b1.html

Afbeelding

Dit boek is reeds aangekondigd in het Oud Gereformeerd Kerkblad, met een verwachte verschijning rond half oktober. Het onderscheid tussen bloedtheologie en embryotheologie aangetoond.
Ongetwijfeld een hiaat in mijn kennis, maar wat zijn dit nu weer voor theologiën?
refo

Bericht door refo »

De bloedtheologie stelt het geloof en (het kruis van) Christus centraal .
De embryotheologie stelt de wedergeboorte en de gelovige centraal.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:De bloedtheologie stelt het geloof en (het kruis van) Christus centraal .
Zo. En de schrijver zal dan wel de "bloedtheologie" aanhangen, want dat is natuurlijk véél bijbelser dan al die goddeloze dwaalleraren die de "embryotheologie" aanhangen. Gepaard gaande met vele verzuchtingen over de walgelijke staat van de kerk in Nederland, door de verderfelijke leer van de afscheiding waar eigenlijk Comrie en Kersten de aanstichters zijn van alle kwaad.
vlinder

Bericht door vlinder »

Erasmiaan schreef:
refo schreef:De bloedtheologie stelt het geloof en (het kruis van) Christus centraal .
Zo. En de schrijver zal dan wel de "bloedtheologie" aanhangen, want dat is natuurlijk véél bijbelser dan al die goddeloze dwaalleraren die de "embryotheologie" aanhangen. Gepaard gaande met vele verzuchtingen over de walgelijke staat van de kerk in Nederland, door de verderfelijke leer van de afscheiding waar eigenlijk Comrie en Kersten de aanstichters zijn van alle kwaad.
Niet zo oordelen, of heb je het boek al gelezen? Je zet de schrijvers nu weg zonder dat je weet waar ze over hebben geschreven.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

vlinder schreef:
Erasmiaan schreef:
Niet zo oordelen, of heb je het boek al gelezen? Je zet de schrijvers nu weg zonder dat je weet waar ze over hebben geschreven.
Volgens mij is er één schrijver en daar heb ik wel eens wat van gelezen, ja.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Erasmiaan schreef:
vlinder schreef:
Erasmiaan schreef:
Volgens mij is er één schrijver en daar heb ik wel eens wat van gelezen, ja.
Iets verzuchten over de verderfelijke leer van de afscheiding is best een beetje vreemd voor een afgescheiden predikant.
Jongere

Bericht door Jongere »

Ja, binnen de afscheiding blijkt er ook nog verschil van mening over te bestaan.
Maar ik geloof ook niet dat dit het boekje is waarop ik erg zit te wachten eigenlijk.
WimA

Bericht door WimA »

De woorden "bloedtheologie" en "embryotheologie", wie introduceert deze? Is dat de schrijver van het boek? degenen die het recenseren? of de forummers hier?
Dan weet ik tenmiste alvast wie - zonder iets te zeggen over inhoudelijke juistheid - niet te betrappen valt op eerbied en fatsoen als het gaat om heilige dingen.
Als men (bastaard)vloeken verbiedt mogen dit soort woorden ook wel als godslasterlijk worden aangemerkt wil het verwijt van hypocrisie niet terecht zijn.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

WimA schreef:De woorden "bloedtheologie" en "embryotheologie", wie introduceert deze? Is dat de schrijver van het boek? degenen die het recenseren? of de forummers hier?
Dan weet ik tenmiste alvast wie - zonder iets te zeggen over inhoudelijke juistheid - niet te betrappen valt op eerbied en fatsoen als het gaat om heilige dingen.
Als men (bastaard)vloeken verbiedt mogen dit soort woorden ook wel als godslasterlijk worden aangemerkt wil het verwijt van hypocrisie niet terecht zijn.
Deze termen staan gewoon op de site waar het boek gepresenteerd word: http://www.tekstservicevermeulen.nl/Pag ... te_a1.html
Wedergeboorte of schijngeboorte
Bijbelse bloedtheologie of filosofische embryotheologie.

BESTELLEN, klik hier.

Ds. A. Kort beschrijft de wedergeboorte aan de hand van de Schrift, de grondtaal, de kanttekeningen, de belijdenisgeschriften en vooraanstaande godgeleerden. In deel 2 van dit boek behandelt hij de scholastieke theologie, zoals ook geleerd door dr. A. Comrie en diens navolgers. In deel 3 schetst hij de heilsorde en worden lijnen getrokken naar het heden.

Ernstig en pastoraal dringt ds. Kort er onophoudelijk op aan om terug te keren tot de leer van Schrift en Belijdenis. Prijs € 19,50 206 pag.
En dhr. Vermeulen van deze site is een soort "huisauteur" van de OGG, en heeft veel biografieen van Oud Gereformeerde predikanten op zijn naam staan.

Ik snap dus niet helemaal wat je met (bastaard)vloeken en fatsoen bedoelt, en wat de relatie daarvan met dit boek is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

WimA schreef:De woorden "bloedtheologie" en "embryotheologie", wie introduceert deze? Is dat de schrijver van het boek? degenen die het recenseren? of de forummers hier?
Dit is de terminologie van de schrijver, ds. A. Kort. Zó gebruikt hij deze ook in het Kerkblad van de OGGiN.
Heeft hij zelf deze termen verzonnen?
Kun je iets meer uitleggen over de reden dat deze termen godslasterlijk zijn?
WimA

Bericht door WimA »

J.C. Philpot schreef:Ik snap dus niet helemaal wat je met (bastaard)vloeken en fatsoen bedoelt, en wat de relatie daarvan met dit boek is.
Helaas.

p.s. de relatie met het boek is eenvoudig, ik kom namelijk deze woorden tegen bij de aankondiging van dit boek op deze site.
Plaats reactie