Hoeden van Prinsjesdag
Re: Hoeden van Prinsjesdag
[quote="henriët
die van de minister van onderwijs zou ik gerust naar de kerk opdoen...
best mooi..[/quote]
Had Ronald Plasterk dan een hoed op met prinsjesdag? Ik heb hem wel eens met een hoed gezien, maar of hij dat ook met prinsjesdag had??
Of bedoel je heel iets anders?
die van de minister van onderwijs zou ik gerust naar de kerk opdoen...
best mooi..[/quote]
Had Ronald Plasterk dan een hoed op met prinsjesdag? Ik heb hem wel eens met een hoed gezien, maar of hij dat ook met prinsjesdag had??
Ehm, ik heb dat nog nooit gezien bij bruiloften, of op het werk.... ik zie dan haast nooit mensen met een mooi pak, ook een mooie hoed dragen. Daarom concludeerde ik bovenstaande. De vrouwelijke ministers dragen bijna altijd wel mooie pakken, maar in de tweede kamer zie je er haast niemand een goed dragen. Zo normaal is het niet meer om een hoed te dragen, volgens mij gebeurt dat alleen nog veel in de reformatorische subcultuur. En het koningshuis doet het vaak, maar dan lopen de prinsen in marinierskostuums enzo, dus zo representatief voor de huidige kledingcultuur is dat niet.Ariene schreef:Ik krijg het idee dat de hoed nu alleen maar op mag/ of moet wanneer je bid.Marnix schreef:Dan moeten ze die stomme traditie ook afschaffen. Die lui hebben nooit een hoed op maar op Prinsjesdag doet iedereen het opeens. Tell me whyalbion schreef: Marnix:Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat hier over de hoeden van Prinsjesdag..... en die draagt men echt niet "om der engelen wil", om de onderdanigheid aan de man te visualiseren of omdat men van plan is om te gaan bidden c.q. profeteren.
Albion: nee die dragen ze voor een of ander politiek doel om daar de aandacht op te vestigen. (luister naar de uitleg van de dames).Een enkeling maakt met haar hoed een statement, zo erg is dat niet... heeft de traditie ook nog een doel. De rest draagt het omdat het moet. Dat het zo'n parade wordt is omdat iedereen er toch naar kijkt en de hoeden beoordeelt enzo. En daar zijn we met dit topic medeschuldig aan.
maar volgens mij is de hoed door de jaren heen altijd gewoon een kledingstuk geweest.
Het staat gewoon gekleed. Daarom worden ook op bruiloften door veel moeders van bruiden nog een hoed gedragen.
wanneer je een mooi pak aan heb, maak je dat af met een mooie hoed, dan ben je gekleed.
Wellicht hebben wij deze mode juist overgenomen omdat we de sluier te gewoon vonden?
ene macht op het
Dat is, een deksel, tot een teken dat zij staat onder de macht en het gebied van den man. Zie Gen. 24:65;
65 En zij zeide tot den knecht: Wie is die man, die ons in het veld tegemoet wandelt? En de knecht zeide: Dat is mijn heer! Toen nam zij den sluier, en bedekte zich
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
een hoed dragen in het dagelijks leven is wat onpraktische, zeker die slagschepen. Toch vind ik het bij een speciale gelegenheid een hoed wel "af" staan. Net zoals je een mooie bijpassende ketting zoekt bij je kleding.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
ja precies.JolandaOudshoorn schreef:een hoed dragen in het dagelijks leven is wat onpraktische, zeker die slagschepen. Toch vind ik het bij een speciale gelegenheid een hoed wel "af" staan. Net zoals je een mooie bijpassende ketting zoekt bij je kleding.
je moet t gewoon zien als kledingstuk...
net zoiets als een riem ofzo
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plasterk heeft eigenlijk altijd een hoed op (of in ieder geval bij zich).jan03 schreef:Had Ronald Plasterk dan een hoed op met prinsjesdag? Ik heb hem wel eens met een hoed gezien, maar of hij dat ook met prinsjesdag had??henriët schreef: die van de minister van onderwijs zou ik gerust naar de kerk opdoen...
best mooi..
Ik draag geen riemen als het niet nodig ishenriët schreef:ja precies.JolandaOudshoorn schreef:een hoed dragen in het dagelijks leven is wat onpraktische, zeker die slagschepen. Toch vind ik het bij een speciale gelegenheid een hoed wel "af" staan. Net zoals je een mooie bijpassende ketting zoekt bij je kleding.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
jij niet, vrouwen wel.Marnix schreef:Ik draag geen riemen als het niet nodig ishenriët schreef:ja precies.JolandaOudshoorn schreef:een hoed dragen in het dagelijks leven is wat onpraktische, zeker die slagschepen. Toch vind ik het bij een speciale gelegenheid een hoed wel "af" staan. Net zoals je een mooie bijpassende ketting zoekt bij je kleding.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha
sommige danJolandaOudshoorn schreef:jij niet, vrouwen wel.Marnix schreef:Ik draag geen riemen als het niet nodig ishenriët schreef: ja precies.

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!

die worteltjes!

Ik vind het niet iets om te lachen. Waarom? omdat deze dame van prinsjesdag een clownesk gebeuren maakt. Prinsjesdag is een dag waarop het parlement zich voegt naar de grondwet van ons land. Deze dame gebruikt deze dag om elke keer haar eigen politieke statements te maken, waarbij protocol nu weer voor de zoveelste keer te grabbel wordt gegooid. Triest dat er nog zoveel mensen op deze partij stemmen.helma schreef:
die worteltjes!
Om eerlijk te zijn, begin ik de pvdd steeds meer te waarderen. Het is een van de weinige partijen die de economie echt wil hervormen (het lijkt wel of ze Goudzwaards economie van het genoeg goed gelezen hebben, of "de bovenbazen" van Toonder zo je wilt).
Ook hebben ze oog voor duurzaamheid en rentmeesterschap. Ik ben het op veel punten niet met de partij eens, maar van de niet-Christelijke partijen denk ik dat ik de PvdD toch het hoogste waardeer.
Ook hebben ze oog voor duurzaamheid en rentmeesterschap. Ik ben het op veel punten niet met de partij eens, maar van de niet-Christelijke partijen denk ik dat ik de PvdD toch het hoogste waardeer.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik weet wat er vanavond op het menu staat in huize Thieme
Hoe kan zo'n knappe vrouw zich zo toetakelen.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ze houdt van naturel, en ziet er bescheiden uit, heel wat ingetogener dan die potsierlijke creaties en veel te lage decolletees van andere vrouwen.Mara schreef:Ik weet wat er vanavond op het menu staat in huize Thieme![]()
Of dit
http://www.prinsjesdag2012.nl/prinsjesd ... 7b0a1308ac
Maar ja volgens de traditie is het natuurlijk niet gauw goed....Verder eens met Parsifal, wat betreft mrs Thieme.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
- Oude-Waarheid
Bedoel je die wortelsMara schreef:Ik weet wat er vanavond op het menu staat in huize Thieme![]()

De PvdD heeft idealen. Dat kan mensen aanspreken. Het is wel goed dat er mensen zijn die ons af en toe wijzen op ons gedrag t.o.v de dieren. Ze schapping zucht dankzij ons. We hoeven dat niet nog erger te maken. Ik kan me daarom best voorstellen dat mensen op die partij stemmen. Net zo goed als de SGP niet alleen anti-abortus is is de PvdD niet alleen dieren.
Toen de fractievoorzitter met zwangerschapsverlof was nam Esther Ouwehand de honneurs waar. Die vond ik echt goed in de debatten.
Toen de fractievoorzitter met zwangerschapsverlof was nam Esther Ouwehand de honneurs waar. Die vond ik echt goed in de debatten.