Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17527
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Afbeelding
Woord vooraf. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
1. De waarachtige bekering (I). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Jeremia 50 vers 4 en 5: In dezelve dagen en ter zelver tijd, spreekt de HEERE, zullen de kinderen Israëls komen, zij en de kinderen van Juda te zamen; wandelende en wenende zullen zij henengaan, en de HEERE, hun God, zoeken. Zij zullen naar Sion vragen; op de weg herwaarts zullen hun aangezichten zijn; zij zullen komen en de HEERE toegevoegd worden, met een eeuwig verbond, dat niet zal worden vergeten.

2. De bekering van Efraïm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Hoséa 14 vers 9: Efraïm! wat heb Ik meer met de afgoden te doen? Ik heb hem verhoord, en zal op hem zien; Ik zal hem zijn als een groenende dennenboom; uw vrucht is uit Mij gevonden.

3. Leven uit de dood. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Ezechiël 37 vers 14a: En Ik zal Mijn Geest in u geven, en gij zult leven.

4. De waarachtige bekering (II) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
Hoséa 14 vers 2 en 3: Bekeer u, o Israël! tot de HEERE, uw God, toe; want gij zijt gevallen om uw ongerechtigheid. Neem deze woorden met u, en bekeer u tot de HEERE; zeg tot Hem: Neem weg alle ongerechtigheid, en geef het goede, zo zullen wij betalen de varren onzer lippen.

5. De breuk van de dochter van Sion. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
Jeremia 8 vers 20-22: De oogst is voorbijgaande, de zomer is ten einde; nog zijn wij niet verlost. Ik ben gebroken vanwege de breuk van de dochter mijns volks; ik ga in het zwart, ontzetting heeft mij aangegrepen. Is er geen balsem in Gilead? Is er geen heelmeester aldaar? Want waarom is de gezondheid van de dochter mijns volks niet gerezen?

6. De belofte aan de dochter van Sion. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Jesaja 62 vers 11: Ziet, de HEERE heeft doen horen, tot aan het einde van de aarde: zegt de dochter van Sion: Zie, uw Heil komt; zie, Zijn loon is met Hem, en Zijn arbeidsloon is voor Zijn aangezicht.

7. De blijdschap van de dochter van Sion (voorbereiding H.A.). . 107
Zacharia 9 vers 9a: Verheug u zeer, gij dochter van Sion! juich, gij dochter van Jeruzalem! Ziet, uw Koning zal u komen, rechtvaardig, en Hij is een Heiland.

8. Christus, de hoogste Profeet. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Johannes 3 vers 2 midden: Rabbi, wij weten, dat Gij zijt een Leraar van
God gekomen.

9. Christus, de enige Priester. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
Hebreeën 4 vers 14-16: Dewijl wij dan een grote Hogepriester hebben, Die door de hemelen doorgegaan is, namelijk Jezus, de Zoon van God, zo laat ons deze belijdenis vasthouden. Want wij hebben geen Hogepriester, die niet kan medelijden hebben met onze zwakheden, maar Die in alle dingen, gelijk als wij, is verzocht geweest, doch zonder zonde. Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot de troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd.

10. Christus, de eeuwige Koning. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Johannes 3 vers 14 en 15: En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden; Opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
TheC
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2012, 16:35

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door TheC »

laatst twee boekjes van Johannes van de Bank gekocht:

Jezus is zeg maar echt mijn King & Koning voetbal

hij schrijft met humor en flair, erg prettig om te lezen. :)

gr,
TheC
You were there in the struggle
You were there in the fight
You were there all the time
Gebruikersavatar
Barmhartigheid
Berichten: 233
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:41

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Barmhartigheid »

henriët schreef:
dennis schreef:
Tiberius schreef:
henriët schreef:Niet gekocht, maar gekregen voor mijn verjaardag.
Het dagboek van Petrus Immens over de godvruchtige avondmaalganger. Ik ben er erg blij mee.
Dat kan ik me voorstellen: mooi dagboek.
Ik heb niet het dagboek maar wel het boek zelf gelezen. Erg duidelijk en waardevol boek!
Vraag me wel af - zonder afbreuk te willen doen aan de intenties van uitgevers etc. - waarom van dit soort 'klassieken' een dagboek wordt gemaakt.
Is de kans dan niet groot dat het orgineel minder wordt gelezen?
Ik vind het soms lastig om zo'n boek door te lezen zeg maar, voor mij geeft dit een stuk structuur, waardoor ik zo'n boek ook doorlees.
Met verschil van de andere dagboeken uit deze serie, Het boek 'de godvruchtige avondmaalganger' is wel geheel opgenomen in dit dagboek.
Door de vorm en opmaak leest het heel fijn, ik had het mede daardoor in 2.5maand uit. (heb het dus niet als dagboek gelezen.)

Caprice heeft het 4jr geleden van Jet en Jean op z'n verjaardag gekregen ;)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9017
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Oswald Chambers - My Utmost for His Highest

Tweede hands, mooie editie met goudsnede voor 2 euro.

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10640
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Ad Anker »

De arbeid van Sions eeuwige Koning, achttal preken van ds. A. Wink.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door helma »

Afbeelding

"And be ye kind to another," begins Ephesians 4:32. Christians are called to this standard, but how seriously do we take it?

In The Law of Kindness, Mary Beeke examines the idea of kindness, shows how it is developed, and gives helpful advice for putting it into action, with specific chapters addressed to wives, husbands, parents, teachers, and children. Readers will be struck by their own lack of kindness, captivated by God's kindness toward us in Jesus Christ, and motivated to cultivate more of this precious virtue.



zó blij met dit boek! Tweedehands op de kop getikt in Engeland.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mara »

Lang op moeten wachten, omdat deel 2 inmiddels ook uit is.
Maar ik heb deel 1 van Het gevogelte des Hemels van ds. B.J. van Boven
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10500
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Zita »

Tante Patent, van Annie M.G. Schmidt. Zo af en toe (en zeker als ik heel hard toe ben aan weekend) mag ik wel genieten van iets doms.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mara »

Zita schreef:Tante Patent, van Annie M.G. Schmidt. Zo af en toe (en zeker als ik heel hard toe ben aan weekend) mag ik wel genieten van iets doms.
Annie schrijft niet bepaalde domme boeken Zita ;)
Zelfs haar taal werd in de 2e kamer gebruikt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door dennis »

Mara schreef:
Zita schreef:Tante Patent, van Annie M.G. Schmidt. Zo af en toe (en zeker als ik heel hard toe ben aan weekend) mag ik wel genieten van iets doms.
Annie schrijft niet bepaalde domme boeken Zita ;)
Zelfs haar taal werd in de 2e kamer gebruikt.
Dat laatste zegt m.i. niet zoveel. Daar wordt soms heel vreemde taal gebruikt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mara »

dennis schreef:
Mara schreef:
Zita schreef:Tante Patent, van Annie M.G. Schmidt. Zo af en toe (en zeker als ik heel hard toe ben aan weekend) mag ik wel genieten van iets doms.
Annie schrijft niet bepaalde domme boeken Zita ;)
Zelfs haar taal werd in de 2e kamer gebruikt.
Dat laatste zegt m.i. niet zoveel. Daar wordt soms heel vreemde taal gebruikt.
Ik bedoelde de Jip-en-Janneke-taal :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10640
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Ad Anker »

'Elk verhaalt zijn weg en zaken'. Wel een dikke pil. :hum
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Afgewezen »

Afbeelding
Inmiddels gelezen ook. Wel indrukwekkend.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door jakobmarin »

Afbeelding

GBS Bijbel met Kanttekeningen, incl. verklaring van Dächsel en Henry, voor maar €0,89 !!!

Zie https://itunes.apple.com/nl/app/bijbelk ... 82783?mt=8
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door refo »

jakobmarin schreef:Afbeelding

GBS Bijbel met Kanttekeningen, incl. verklaring van Dächsel en Henry, voor maar €0,89 !!!

Zie https://itunes.apple.com/nl/app/bijbelk ... 82783?mt=8
Het is een SV. Niet een GBS.
Plaats reactie