Ik hoop heel erg dat VVD en PvdA gaan kijken naar cu of CDA als ze een partner zoeken. Maar ik vrees het ergste: of geen partner (dus instabiel kabinet), of Dood 666

Sterker nog, er zit nu ook al een Bisschop namens de SGP in de kamer.sirdanilot schreef:De SGP heeft bewezen een echte partij te zijn die midden in de samenleving staat. Ik ken zelfs een handjevol niet reformatorische christenen die erop hebben gestemd deze keer.
Zoals op bovenstaande manier niet. Maar toch is er wel eens serieus over gepraat.eilander schreef:Ik vind D66, maar meer nog de Bijbelse gegevens over 666, niet iets om grapjes over te maken eerlijk gezegd.
Voor zover mij bekend is, heeft het Leger des Heils tegenwoordig een meer sociale taak,sirdanilot schreef:Waarom scheer je leger des heils over een kam met vrijzinnige gemeenschap? Wat een belachelijk oordeel dat getuigt van weinig kennis. Schandalig! Ik ben bij beide wel eens geweest uit nieuwsgierigheid, en leger des heils zijn oprechte christenen, of je het met hun bijbel interpretatie eens bent of niet, die waarschijnlijk meer voor de ander doen dan menig refo. Alsjeblieft jezelf eerst informeren voor je oordeelt.
Excuses voor het ongepaste grapje over het getal des beestes, maar grapjes maken ovrr een partij moet binnen bepaalde grenzen kunnen. Satire is een groot goes van de democratie. Excuses echter als ik iets over de schreef ging.
Dat kan. Maar er wordt ook zo veel afgescheiden in de gereformeerde wereld, dat je bijna elk jaar wel zo'n zegel uit kunt brengen. Nog losstaand van de vraag of het wel zo'n heugelijk feit is, een afscheiding....-DIA- schreef: Het Leger wordt geprezen om hun werken, vandaar dat PostNL er dan ook wel iets in zag
om daar een postzegel aan te wijden.
Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren met bijvoorbeeld de herdenking van 175 jaar Afscheiding.
Ik noem nu maar een voorbeeld.
Dat laatste is een droevig verschijnsel ja, maar ik bedoelde de kern waar het om draait.Bonny schreef:Dat kan. Maar er wordt ook zo veel afgescheiden in de gereformeerde wereld, dat je bijna elk jaar wel zo'n zegel uit kunt brengen. Nog losstaand van de vraag of het wel zo'n heugelijk feit is, een afscheiding....-DIA- schreef: Het Leger wordt geprezen om hun werken, vandaar dat PostNL er dan ook wel iets in zag
om daar een postzegel aan te wijden.
Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren met bijvoorbeeld de herdenking van 175 jaar Afscheiding.
Ik noem nu maar een voorbeeld.
Wordt je soms niet moe van jezelf?-DIA- schreef:Maar hun leer is niet naar de Schrift.
Ik breng altijd oude kleren naar het Leger des Heils en als ik denk aan Majoor Boschard zie ik toch echt wel een echte christen, hoor.-DIA- schreef:Zoals op bovenstaande manier niet. Maar toch is er wel eens serieus over gepraat.eilander schreef:Ik vind D66, maar meer nog de Bijbelse gegevens over 666, niet iets om grapjes over te maken eerlijk gezegd.
Enkele jaren gelden werd op de volwassenenverening "Rondom het Woord" om
kenmerken gevraagd wat we zien van de eindtijd: Daar werd door een eenvoudige
vrouw D66 genoemd. En in al haar eenvoud moet ik zeggen dat D66 inderdaad wel
iets heeft van anti-christelijk, als we onder christenen dan echt christenen verstaan.
Want D66 zal wel niet veel tegen vrijzinnige geloofsgemeenschappen of het Leger
des Heils hebben...
Kan natuurlijk ook zo zijn dat je als een "vrucht" ziet om te stellen dat gelovigen een verduisterd verstand hebben, en niet instaat zijn de Bijbel te begrijpen.Simon schreef:
Ik breng altijd oude kleren naar het Leger des Heils en als ik denk aan Majoor Boschard zie ik toch echt wel een echte christen, hoor.
Die ook nog eens vruchten toonde van bekering.
Ga jij wel eens de rosse buurt in van Amsterdam om zondaren het evangelie te brengen of iets in die geest?
Dat zijn de mensen die ik werkelijk bewonder.
Volgens dit artikel komt in 14% van de doden in Nederland euthenasia voor (ws. met uitzondering van de abortus cijfers....)parsifal schreef:Zeker nu er discussies op gang komen waarbij men zich afvraagt of dure zorg nog voor ouderen beschikbaar moet zijn, denk ik dat het toestaan van euthenasie heel gevaarlijk is. Al denk ik niet dat het nu al heel vaak mis gaat, dat bijvoorbeeld nu sociale druk al vaak leidt tot euthenasie. Maar de scheidslijn is soms wel degelijk vaag. Een behandeling staken kan ook zorgen voor veel extra pijn of bijvoorbeeld uitdroging. Het is in principe werken naar een zekere dood (wonderen daargelaten) waarom dan niet met een spuitje iemand laten sterven. Of is het euthenasie als iemand zoveel pijnstillers krijgt dat het heel riskant is? enz.vlinder schreef:
Een behandeling staken is natuurlijk iets totaal anders dan euthanasie. Er zijn veel kriteria om uit te maken of een behandeling nog zin heeft of dat dat het oprekken van langer lijden tot gevolg heeft. Daarnaast heb je dan vaak al bijna alles geprobeerd. Daarentegen zijn er bij euthanasie meestal nog wel diverse mogelijkheden, wil de patient graag zelf overlijden en help je een persoon die vaak og jaren mee kan naar een andere wereld.
Ik vind dat je appels met peren vergelijkt.
Als een hond oud is en heel veel pijn heeft geven we het een spuitje omdat we medelijden hebben met de hond. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen ook die extreme pijn net voor de dood niet mee willen maken.
Eer een verkrachting is bewezen ben je al weer een hele tijd verder, misschien meer dan negen maanden. Het is absurd moeilijk om dat te bewijzen. Verder vind ik het juist heel vreemd om als je abortus als moord ziet, voor verkrachtingen een uitzondering te maken. Hoe zwaar de situatie voor de vrouw ook is.Daarnaast schrik ik ervan dat spelen met levenes zo geaccepteerd lijkt te worden onder christenen. Bijna niemand durft meer onvoorwaardelijk hardop uit te spreken om voor becherming van het leven te zijn. Eerlijk gezegd ben ik verbijsterd van het standpunt van Irmo dat hij/zij keuzes maakt zonder de Bijbelse waarden en normen mee te laten wegen.
Je argument dat abortus toegestaan is, is niet goed onderbouwd. Wanneer je zegt dat de hulpverlening onvoldoende is en daarom abortus maar het beste is, zou je dat ook kunnen zeggen van bijvoorbeeld bepaalde longontstekingen, tumoren, e.d. Omdat bij sommige mensen de bestaande antibiotica niet werkt, is dood maken maar het beste. Nee, dan moeten we op zoek naar nieuwe medicijnen die beter werken en zo is het ook met hulpverlening na verkrachting.
Voor een standpunt als: abortus verboden, tenzij verkrachting is bewezen (incl. Aangifte en vervolging) zou ik nog begrip en respect kunnen opbrengen.
Mijn punt is dat als je tegen abortus en euthenasie bent je op het moment misschien beter voor een partij kunt kiezen die een beter beleid heeft voor hulp aan tienermoeders of voor ongewenst zwangere vrouwen en voor partijen die geld uittrekken voor pallitatieve zorg en ouderenzorg dan voor een partij die abortus wil verbieden. Met de huidige publieke opinie gaat er weinig veranderen aan de wetgeving met betrekking tot abortus, maar de vraag verminderen kun je wel aan werken.
Waar dat artikel zijn cijfers op baseert is een raadsel. Volgens dit artikel is het rond de 2%. http://www.nrcnext.nl/blog/2012/02/24/n ... %E2%80%99/Bert Mulder schreef:
Volgens dit artikel komt in 14% van de doden in Nederland euthenasia voor (ws. met uitzondering van de abortus cijfers....)
http://scottbrownonline.com/14-of-all-d ... d-suicide/
Dit is zijn basis:parsifal schreef:Waar dat artikel zijn cijfers op baseert is een raadsel. Volgens dit artikel is het rond de 2%. http://www.nrcnext.nl/blog/2012/02/24/n ... %E2%80%99/Bert Mulder schreef:
Volgens dit artikel komt in 14% van de doden in Nederland euthenasia voor (ws. met uitzondering van de abortus cijfers....)
http://scottbrownonline.com/14-of-all-d ... d-suicide/
But the doctor killing count in the Netherlands is actually far higher. Terminal sedation is slow motion euthanasia. In TS, the patient is put into a coma and deprived of food and water until death. (This should be distinguished from palliative sedation, a legitimate pain control technique, as I write about here). According to a Lancet report, 12.3% of Dutch deaths involved continual sedation:
In 2010, of all deaths in the Netherlands, 2·8% (95% CI 2·5–3·2; 475 of 6861) were the result of euthanasia…In 2010, 77% (3136 of 4050) of all cases of euthanasia or physician-assisted suicide were reported to a review committee (80% [1933 of 2425] in 2005). Ending of life without an explicit patient request in 2010 occurred less often (0·2%; 95% CI 0·1–0·3; 13 of 6861)… Continuous deep sedation until death occurred more frequently in 2010 (12·3% [11·6–13·1; 789 of 6861])…Of all deaths in 2010, 0·4% (0·3–0·6; 18 of 6861) were the result of the patient’s decision to stop eating and drinking to end life; in half of these cases the patient had made a euthanasia request that was not granted.
My research indicates that about 2% of terminal cases require palliative sedation, which is not killing because it is done at the very end of life and death comes from the disease, not dehydration. Using that figure, about 10% of Dutch deaths were TS slow motion euthanasia. That raises the killing count to nearly 14%.
Now, realize that roughly half of Dutch deaths do not involve end of life medical decision making (e.g. accidents, heart attack, etc.). That makes the count–(very roughly)–25-28% of all deaths in which medical decisions were made about the end of life. (And we are not even discussing intentional morphine overdoses that previous studies show usually go unreported).
Now, I think we are on much more realistic ground. The 2.8% stat is clearly bogus. The real number is at least 3.5%, but really closer to 14%. If the USA legalized euthanasia and had a similar killing count, the total number of doctor-administered deaths would be over 300,000 annually!