Verkiezingen 2012

refo

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door refo »

De stemmen doen er niet toe. De zetels wel.
Door de lijstverbinding is het belangrijk dat de CU het goed doet. Anders krijgen ze samen weer 7 zetels in de verdeling 5-2. Of minder.

Daarbij ga ik er vanuit dat de SGP niet zomaar 25000 stemmen extra op zal halen. Bij de CU is die mogelijkheid er wel. Die zou aantrekkelijk kunnen zijn voor ex-CDA en zelfs ex-GL, vanwege het 'linkse' imago van de CU.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Vanmorgen heb ik met mijn dochter op mijn arm op de SGP gestemd. De heldere en duidelijke bijbelse standpunten van de SGP spreken mij zeer aan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Simon schreef:Zijn er eigenlijk partijen die tegen kinderbijslag zijn?
(En subsidies in het algemeen) ?
Wel diverse partijen die dit willen beperken en/of inkomensafhankelijk maken.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

refo schreef:De stemmen doen er niet toe. De zetels wel.
Door de lijstverbinding is het belangrijk dat de CU het goed doet. Anders krijgen ze samen weer 7 zetels in de verdeling 5-2. Of minder.

Daarbij ga ik er vanuit dat de SGP niet zomaar 25000 stemmen extra op zal halen. Bij de CU is die mogelijkheid er wel. Die zou aantrekkelijk kunnen zijn voor ex-CDA en zelfs ex-GL, vanwege het 'linkse' imago van de CU.
Maurice de Hond zegt bij zijn prognose juist bij CU en SGP dat door restzetelverdeling toch "de SGP een derde zetel zou kunnen krijgen ten koste van de ChristenUnie". Waarom zegt hij dat zo, en niet (ook) andersom?
caprice

Bericht door caprice »

Simon schreef:Zijn er eigenlijk partijen die tegen kinderbijslag zijn?
(En subsidies in het algemeen) ?
Ik meende wel een voorstel van een partij vernomen te hebben, die alleen voor de eerste twee kinderen kinderbijslag wilde geven, en voor meerdere niet meer.
Ze mogen het natuurlijk ook omdraaien. Dat je pas kinderbijslag gaat krijgen bij het tweede of derde kind. ;)

De gesubsidieerde opvang kost teveel. Dat kun je hier lezen, gisteren in het RD:
http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/cp ... e_1_673651
Het Reformatorisch Dagblad schreef:DEN HAAG – De verhoging van de subsidies voor kinder- en gastouderopvang heeft de arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland amper beïnvloed.

Dat stelt het Centraal Plan­bureau (CPB) in een dinsdag verschenen rapport.

In de periode 2005-2009 verhoogde de overheid de subsidies voor kinder- en gastouderopvang flink, waardoor de gemiddelde ouderbijdrage halveerde. Samen met een hogere aanvullende combinatiekorting leidde dit tot een bescheiden stijging van de arbeidsparticipatie van vrouwen met jonge kinderen van 3 procent. Moeders gingen wekelijks 1,1 uur per week meer werken. Deze stijging van 6,2 procent is echter vooral veroorzaakt doordat vrouwen wat extra zijn gaan werken, en niet zozeer doordat meer vrouwen betaald werk zijn gaan doen.

Tot op zekere hoogte lijkt de stijging van het aantal door vrouwen gewerkte uren ook nog eens samen te gaan met een lichte daling van het aantal uren dat mannen werkten, aldus het CPB.

Al met al lijken de investeringen in een hogere arbeidsparticipatie van vrouwen duur uit te pakken, oppert het CPB, overigens niet voor het eerst. Tegenover een totale investering van 
3 miljard euro, waarvan 2 miljard voor het verhogen van subsidies voor kinder- en gastouder­opvang, staat een nettogroei aan fulltimearbeidsplaatsen voor moeders van 30.000. Omgerekend komt dat neer op een subsidie van 100.000 euro per extra gecreëerde baan.

Bovendien is het de vraag hoe het gegroeide gebruik van de kinderopvang van invloed is geweest op kinderen. Veel beschikbare data lijken er namelijk op te wijzen dat de kwaliteit van de opvang de afgelopen jaren alleen maar is gedaald, aldus het CPB.
Ik zie overigens dat dit artikel al in actuele zaken behandeld wordt in het onderwerp dat "de SGP wil bezuinigen op kinderopvang".
Zeer terecht uiteraard.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Simon

Bericht door Simon »

Ik denk dat vanavond nog wel wat twijfelaars Wilders zullen gaan stemmen, nadat de amerikaanse ambassadeur in Benghazi (Libie) zojuist is gelyncht en alles in de fik is gestoken, na een amateuristische film a la Fitnah...alle amerikanen onmiddellijk vertrekken uit Libie....zo, weer een Iran 1979 erbij.
Nog bedankt voor de bommen en de bevrijding van schurkje Khadaffi.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/34923 ... bieuml.htm
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
caprice

Bericht door caprice »

Ik was nummer 1000, maar kreeg geen bos bloemen of een prijs. 8|
Uiteraard heb ik de jarige lijsttrekker vandaag mijn stem cadeau gedaan.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
vlinder

Bericht door vlinder »

Als de voorlopige prognose klopt ben ik dik tevreden en heeft Kees v/d Staaij een leuk verjaardagscadeau.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Grace

Bericht door Grace »

Leuke actie van Jacques Rozendaal op Schiermonnikoog.....
refo

Bericht door refo »

Zit RF vanavond in de kerk of achter de buis?
't Is hier wel heeeeel stil. Maar dat is woensdags wel vaker zo.
helma

Bericht door helma »

vlinder schreef:Als de voorlopige prognose klopt ben ik dik tevreden en heeft Kees v/d Staaij een leuk verjaardagscadeau.
voor SGP is het fijn, maar verder denk ik dat de andere Christelijke partijen wel erg hebben moeten inleveren; dus per saldo is het toch een zorgelijke uitslag.
refo

Bericht door refo »

VVD prognose is nu 44.
Jongere

Bericht door Jongere »

helma schreef:
vlinder schreef:Als de voorlopige prognose klopt ben ik dik tevreden en heeft Kees v/d Staaij een leuk verjaardagscadeau.
voor SGP is het fijn, maar verder denk ik dat de andere Christelijke partijen wel erg hebben moeten inleveren; dus per saldo is het toch een zorgelijke uitslag.
Ik kan hier niet tevreden mee zijn, nee. Inderdaad fijn voor de SGP dat hun werkdruk een heel stuk wordt verlicht. Maar na de halvering van vorige verkiezingen voor de 3 christelijke partijen, gaat er nu bijna weer een derde van af.
En Paars is weer terug - terug naar de tijd van voor Fortuyn.

En Ferry Mingelen heeft ook gelijk: het is maar de vraag of de kiezer hier tevreden van wordt. Met deze uitslagen kunnen VVD en PvdA praktisch niet om elkaar heen. Dus dan vraagt de kiezer zich straks af: waarom heb ik eigenlijk voor links/rechts gekozen?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Een prognose gebaseerd op de eerste uitslagen geeft de SGP zelfs vier zetels... Dat lijkt wat veel, maar die derde komt wel steeds dichterbij.

En verder moeten we als christenen onder ogen zien dat we een minderheid zijn. Het CDA camoufleerde dat wat met veel zetels; die blijken echter niet van christenen afkomstig geweest te zijn.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Erasmiaan schreef:Een prognose gebaseerd op de eerste uitslagen geeft de SGP zelfs vier zetels... Dat lijkt wat veel, maar die derde komt wel steeds dichterbij.

En verder moeten we als christenen onder ogen zien dat we een minderheid zijn. Het CDA camoufleerde dat wat met veel zetels; die blijken echter niet van christenen afkomstig geweest te zijn.
Waar zien jullie die bizarre cijfers? Op NOS.nl (ik kijk daar Nederland1, geloof ik) staat VVD nog op 41 en SGP op 3.
Plaats reactie