Wat vind je dan de meerwaarde van de Wachter Sions?Anker schreef:Dat is dan een verschil van mening. 't Zijn trouwens telkens dezelfde foto's.Marieke schreef:Eens! Wat is er op tegen als er een stuk over ds Pieneman geschreven wordt, dat er dan een foto van hem bij staat. Ik vind dat prima hoor, weten we allemaal over wie we het hebben.Jongere schreef:Soms denk ik: je kunt ook overdrijven in kritiek op dingen.
Ben ik nu zo onverschillig of waarom kunnen dat soort dingen me gewoon erg weinig schelen?
Zo lang de intentie de onze is (of min of meer) - waarom zouden we er dan druk over gaan doen? Er zijn toch werkelijk wel andere dingen om je druk over te maken.
Dat klinkt misschien als een arrogante oneliner, maar zo bedoel ik het niet. Maar ik kan me gewoon niet zo heel erg inleven in dat mensen zich over dit soort dingen erg druk maken. Dan staan er meer foto's in de Saambinder. We hoeven toch niet gelijk achter alles een negatieve ontwikkeling o.i.d. te zoeken?
En Jongere, je mag toch ergens een mening over hebben? Ik maak me ook nergens erg druk over. Ik lees de SB en omdat 'ie niet duur is hou ik hem gewoon ook. Soms staan er best aardige dingen in, maar ik vind het vaak tegenvallen.
Geef mij de Wachter Sions maar.
Verwachte boeken theologie
Re: Verwachte boeken theologie
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
T.o.v. van de Saambinder? 't Is niet echt te vergelijken. De Saambinder moet geen RD worden. Opiniestukken over het kabinet of het onderwijs lees ik wel in het RD. Kerkgeschiedenis lees ik wel in een boek of een ander blad.Wat vind je dan de meerwaarde van de Wachter Sions?
DWS heeft goede meditaties, mooie verhalen voor de jeugd, goeie artikelen van Scholten/v.d. Tang e.a. en de boekbesprekingen en artikelen van ds. Roos zijn over het algemeen zeer de moeite waard. Tja, en dat heb ik gewoon liever.
Vooral als hij een boekrecensie schrijft en de week erop dan weer recht moet breien. Zeer intrigerendAnker schreef:Wat vind je dan de meerwaarde van de Wachter Sions?
DWS heeft goede meditaties, .... en artikelen van ds. Roos zijn over het algemeen zeer de moeite waard. Tja, en dat heb ik gewoon liever.

Dat heb ik nog niet meegemaakt. Dat heeft vast met de manier van lezen, denken en vooroordelen te maken.Cees schreef:Vooral als hij een boekrecensie schrijft en de week erop dan weer recht moet breien. Zeer intrigerendAnker schreef:Wat vind je dan de meerwaarde van de Wachter Sions?
DWS heeft goede meditaties, .... en artikelen van ds. Roos zijn over het algemeen zeer de moeite waard. Tja, en dat heb ik gewoon liever.

Tja, ds Roos reikte het zelf aan ..... (heeft dus zeker met een bepaalde manier van lezen te makenAnker schreef:Dat heb ik nog niet meegemaakt. Dat heeft vast met de manier van lezen, denken en vooroordelen te maken.Cees schreef:Vooral als hij een boekrecensie schrijft en de week erop dan weer recht moet breien. Zeer intrigerendAnker schreef:Wat vind je dan de meerwaarde van de Wachter Sions?

Recensie 1 http://www.digibron.nl/search/detail.js ... 29&docid=1
Reactie op 1 http://www.digibron.nl/search/detail.js ... 1d&docid=2
Cees, ik lees dan toch anders dan jij, blijkbaar. Ik heb beide artikelen gelezen en ik heb heel veel respect voor de manier waarop ds. Roos in beide artikelen schrijft, zeker omdat het gaat om iemand wiens geschriften in zijn achterban niet altijd geliefd is. Dat blijkt ook uit het tweede artikel, waarin hij naar mijn mening niets hoeft recht te breien, maar wel reageert op de lezers. Nogmaals, dat hij dit op zo'n manier doet (ik zou bijna zeggen "durft"), dwingt bij mij respect af!Cees schreef:Tja, ds Roos reikte het zelf aan ..... (heeft dus zeker met een bepaalde manier van lezen te makenAnker schreef:Dat heb ik nog niet meegemaakt. Dat heeft vast met de manier van lezen, denken en vooroordelen te maken.Cees schreef: Vooral als hij een boekrecensie schrijft en de week erop dan weer recht moet breien. Zeer intrigerend)
Klopt, flauw en ongepast om dit rechtbreien te noemen. Juist door zulke artikelen heb ik veel waardering voor deze predikant.eilander schreef:Cees, ik lees dan toch anders dan jij, blijkbaar. Ik heb beide artikelen gelezen en ik heb heel veel respect voor de manier waarop ds. Roos in beide artikelen schrijft, zeker omdat het gaat om iemand wiens geschriften in zijn achterban niet altijd geliefd is. Dat blijkt ook uit het tweede artikel, waarin hij naar mijn mening niets hoeft recht te breien, maar wel reageert op de lezers. Nogmaals, dat hij dit op zo'n manier doet (ik zou bijna zeggen "durft"), dwingt bij mij respect af!Cees schreef:Tja, ds Roos reikte het zelf aan ..... (heeft dus zeker met een bepaalde manier van lezen te makenAnker schreef:Dat heb ik nog niet meegemaakt. Dat heeft vast met de manier van lezen, denken en vooroordelen te maken.Cees schreef: Vooral als hij een boekrecensie schrijft en de week erop dan weer recht moet breien. Zeer intrigerend)
Maar wat is je bezwaar dan tegen die foto's?Anker schreef:Marieke schreef:Eens! Wat is er op tegen als er een stuk over ds Pieneman geschreven wordt, dat er dan een foto van hem bij staat. Ik vind dat prima hoor, weten we allemaal over wie we het hebben.Jongere schreef:Soms denk ik: je kunt ook overdrijven in kritiek op dingen.
Ben ik nu zo onverschillig of waarom kunnen dat soort dingen me gewoon erg weinig schelen?
Zo lang de intentie de onze is (of min of meer) - waarom zouden we er dan druk over gaan doen? Er zijn toch werkelijk wel andere dingen om je druk over te maken.
Dat klinkt misschien als een arrogante oneliner, maar zo bedoel ik het niet. Maar ik kan me gewoon niet zo heel erg inleven in dat mensen zich over dit soort dingen erg druk maken. Dan staan er meer foto's in de Saambinder. We hoeven toch niet gelijk achter alles een negatieve ontwikkeling o.i.d. te zoeken?
Dat is dan een verschil van mening. 't Zijn trouwens telkens dezelfde foto's.
En Jongere, je mag toch ergens een mening over hebben? Ik maak me ook nergens erg druk over. Ik lees de SB en omdat 'ie niet duur is hou ik hem gewoon ook. Soms staan er best aardige dingen in, maar ik vind het vaak tegenvallen.
En wie is diezelfde auteur dan die er steeds in schrijft?
Of is het: jij vindt die auteur niet goed? Want ik denk dat de auteurs in de WS meer dezelfde zijn...
Ik vind die foto's gewoon niet nodig. Waarom worden er de laatste tijd foto's geplaatst. Weet jij dat? (en zoals Tib al schrijft, zo'n foto in een boekenadvertentie is wel heel bar, al is dat de uitgever te verwijten maar is wel des Saambinders)Marieke schreef:Maar wat is je bezwaar dan tegen die foto's?Anker schreef:Marieke schreef:Eens! Wat is er op tegen als er een stuk over ds Pieneman geschreven wordt, dat er dan een foto van hem bij staat. Ik vind dat prima hoor, weten we allemaal over wie we het hebben.Jongere schreef:Soms denk ik: je kunt ook overdrijven in kritiek op dingen.
Dat is dan een verschil van mening. 't Zijn trouwens telkens dezelfde foto's.
En wie is diezelfde auteur dan die er steeds in schrijft?
Of is het: jij vindt die auteur niet goed? Want ik denk dat de auteurs in de WS meer dezelfde zijn...
De hoofdredacteur schrijft veel stukjes.
Ik vind die auteur best, al heb ik zo mijn voorkeuren, maar dat is wel duidelijk.
Nee, in DWS is het eigenlijk best afwisselend. Nadat ds. Roos eindredacteur is geworden wordt er door meer diverse personen geschreven. Voorheen waren de meditaties alleen van ds. Mallan en Roos, nu van alle predikanten, al schrijft ds. Roos wat minder meditaties. En ja, in de Sb kunnen meer predikanten aan bod komen dan in DWS. Dat klopt.
Ik meende gehoord te hebben dat er niet voor elk boek geschreven door een dominee uit de GG geadverteerd mag worden in de Saamenbinder. Er heeft bv nog geen advertentie gestaan van het boek van ds Baan.Tiberius schreef: Wel vind ik dat de advertentie van deze nieuwe verklaring wat soberder had gemogen: ik vind het niet echt passend om een foto van de auteur erbij te plaatsen. Maar goed, dat is mijn mening.
Het advertentiebeleid is aan tamelijk strikte regels gebonden; met name van boekhandels en uitgeverijen, om te voorkomen dat 99,9% van de advertentieruimte opgeëist wordt voor boeken.
Niet elke uitgeverij mag daarom zomaar adverteren.
Dus het ligt aan de uitgeverij dat er bepaalde advertenties niet geplaatst worden?Tiberius schreef:Het advertentiebeleid is aan tamelijk strikte regels gebonden; met name van boekhandels en uitgeverijen, om te voorkomen dat 99,9% van de advertentieruimte opgeëist wordt voor boeken.
Welke uitgevers mogen dan niet?
- jakobmarin
Ik vind het ook jammer dat de Saambinder éénrichtingsverkeer is. Een rubriek "Lezers schrijven" zou het blad een stuk interessanter maken!keesjanm schreef:Ik meende gehoord te hebben dat er niet voor elk boek geschreven door een dominee uit de GG geadverteerd mag worden in de Saamenbinder. Er heeft bv nog geen advertentie gestaan van het boek van ds Baan.Tiberius schreef: Wel vind ik dat de advertentie van deze nieuwe verklaring wat soberder had gemogen: ik vind het niet echt passend om een foto van de auteur erbij te plaatsen. Maar goed, dat is mijn mening.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Volgens mij is het net andersom: er zijn met een aantal uitgevers (jaar-)contracten afgesloten; de overige moeten wachten tot er weer nieuwe contracten afgesloten worden.keesjanm schreef:Dus het ligt aan de uitgeverij dat er bepaalde advertenties niet geplaatst worden?Tiberius schreef:Het advertentiebeleid is aan tamelijk strikte regels gebonden; met name van boekhandels en uitgeverijen, om te voorkomen dat 99,9% van de advertentieruimte opgeëist wordt voor boeken.
Welke uitgevers mogen dan niet?
Het lijkt me sterk. Je ziet ook wel advertenties van particuliere initiatieven of gemeenten in de Saamenbinder.
Ik heb gehoord dat de advertentie voor het boek van ds Baan geweigerd is.
Ik heb gehoord dat de advertentie voor het boek van ds Baan geweigerd is.