Verwachte boeken theologie

henriët

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door henriët »

Anker schreef:
Marieke schreef:
Jongere schreef:Soms denk ik: je kunt ook overdrijven in kritiek op dingen.
Ben ik nu zo onverschillig of waarom kunnen dat soort dingen me gewoon erg weinig schelen?

Zo lang de intentie de onze is (of min of meer) - waarom zouden we er dan druk over gaan doen? Er zijn toch werkelijk wel andere dingen om je druk over te maken.

Dat klinkt misschien als een arrogante oneliner, maar zo bedoel ik het niet. Maar ik kan me gewoon niet zo heel erg inleven in dat mensen zich over dit soort dingen erg druk maken. Dan staan er meer foto's in de Saambinder. We hoeven toch niet gelijk achter alles een negatieve ontwikkeling o.i.d. te zoeken?
Eens! Wat is er op tegen als er een stuk over ds Pieneman geschreven wordt, dat er dan een foto van hem bij staat. Ik vind dat prima hoor, weten we allemaal over wie we het hebben.
Dat is dan een verschil van mening. 't Zijn trouwens telkens dezelfde foto's.
En Jongere, je mag toch ergens een mening over hebben? Ik maak me ook nergens erg druk over. Ik lees de SB en omdat 'ie niet duur is hou ik hem gewoon ook. Soms staan er best aardige dingen in, maar ik vind het vaak tegenvallen.

Geef mij de Wachter Sions maar.
Wat vind je dan de meerwaarde van de Wachter Sions?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

T.o.v. van de Saambinder? 't Is niet echt te vergelijken. De Saambinder moet geen RD worden. Opiniestukken over het kabinet of het onderwijs lees ik wel in het RD. Kerkgeschiedenis lees ik wel in een boek of een ander blad.

DWS heeft goede meditaties, mooie verhalen voor de jeugd, goeie artikelen van Scholten/v.d. Tang e.a. en de boekbesprekingen en artikelen van ds. Roos zijn over het algemeen zeer de moeite waard. Tja, en dat heb ik gewoon liever.
Cees

Bericht door Cees »

Anker schreef:

DWS heeft goede meditaties, .... en artikelen van ds. Roos zijn over het algemeen zeer de moeite waard. Tja, en dat heb ik gewoon liever.
Vooral als hij een boekrecensie schrijft en de week erop dan weer recht moet breien. Zeer intrigerend :OO3
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Cees schreef:
Anker schreef:

DWS heeft goede meditaties, .... en artikelen van ds. Roos zijn over het algemeen zeer de moeite waard. Tja, en dat heb ik gewoon liever.
Vooral als hij een boekrecensie schrijft en de week erop dan weer recht moet breien. Zeer intrigerend :OO3
Dat heb ik nog niet meegemaakt. Dat heeft vast met de manier van lezen, denken en vooroordelen te maken. :)
Cees

Bericht door Cees »

Anker schreef:
Cees schreef:
Anker schreef:

Dat heb ik nog niet meegemaakt. Dat heeft vast met de manier van lezen, denken en vooroordelen te maken. :)
Tja, ds Roos reikte het zelf aan ..... (heeft dus zeker met een bepaalde manier van lezen te maken :slurp )

Recensie 1 http://www.digibron.nl/search/detail.js ... 29&docid=1
Reactie op 1 http://www.digibron.nl/search/detail.js ... 1d&docid=2
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Cees schreef:
Anker schreef:
Cees schreef: Vooral als hij een boekrecensie schrijft en de week erop dan weer recht moet breien. Zeer intrigerend :OO3
Tja, ds Roos reikte het zelf aan ..... (heeft dus zeker met een bepaalde manier van lezen te maken :slurp )

Cees, ik lees dan toch anders dan jij, blijkbaar. Ik heb beide artikelen gelezen en ik heb heel veel respect voor de manier waarop ds. Roos in beide artikelen schrijft, zeker omdat het gaat om iemand wiens geschriften in zijn achterban niet altijd geliefd is. Dat blijkt ook uit het tweede artikel, waarin hij naar mijn mening niets hoeft recht te breien, maar wel reageert op de lezers. Nogmaals, dat hij dit op zo'n manier doet (ik zou bijna zeggen "durft"), dwingt bij mij respect af!
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

eilander schreef:
Cees schreef:
Anker schreef:
Cees schreef: Vooral als hij een boekrecensie schrijft en de week erop dan weer recht moet breien. Zeer intrigerend :OO3

Cees, ik lees dan toch anders dan jij, blijkbaar. Ik heb beide artikelen gelezen en ik heb heel veel respect voor de manier waarop ds. Roos in beide artikelen schrijft, zeker omdat het gaat om iemand wiens geschriften in zijn achterban niet altijd geliefd is. Dat blijkt ook uit het tweede artikel, waarin hij naar mijn mening niets hoeft recht te breien, maar wel reageert op de lezers. Nogmaals, dat hij dit op zo'n manier doet (ik zou bijna zeggen "durft"), dwingt bij mij respect af!
Klopt, flauw en ongepast om dit rechtbreien te noemen. Juist door zulke artikelen heb ik veel waardering voor deze predikant.
Marieke

Bericht door Marieke »

Anker schreef:
Marieke schreef:
Ben ik nu zo onverschillig of waarom kunnen dat soort dingen me gewoon erg weinig schelen?

Zo lang de intentie de onze is (of min of meer) - waarom zouden we er dan druk over gaan doen? Er zijn toch werkelijk wel andere dingen om je druk over te maken.

Dat klinkt misschien als een arrogante oneliner, maar zo bedoel ik het niet. Maar ik kan me gewoon niet zo heel erg inleven in dat mensen zich over dit soort dingen erg druk maken. Dan staan er meer foto's in de Saambinder. We hoeven toch niet gelijk achter alles een negatieve ontwikkeling o.i.d. te zoeken?
Eens! Wat is er op tegen als er een stuk over ds Pieneman geschreven wordt, dat er dan een foto van hem bij staat. Ik vind dat prima hoor, weten we allemaal over wie we het hebben.

En Jongere, je mag toch ergens een mening over hebben? Ik maak me ook nergens erg druk over. Ik lees de SB en omdat 'ie niet duur is hou ik hem gewoon ook. Soms staan er best aardige dingen in, maar ik vind het vaak tegenvallen.

Maar wat is je bezwaar dan tegen die foto's?
En wie is diezelfde auteur dan die er steeds in schrijft?
Of is het: jij vindt die auteur niet goed? Want ik denk dat de auteurs in de WS meer dezelfde zijn...
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Marieke schreef:
Anker schreef:
Marieke schreef:

Maar wat is je bezwaar dan tegen die foto's?
En wie is diezelfde auteur dan die er steeds in schrijft?
Of is het: jij vindt die auteur niet goed? Want ik denk dat de auteurs in de WS meer dezelfde zijn...
Ik vind die foto's gewoon niet nodig. Waarom worden er de laatste tijd foto's geplaatst. Weet jij dat? (en zoals Tib al schrijft, zo'n foto in een boekenadvertentie is wel heel bar, al is dat de uitgever te verwijten maar is wel des Saambinders)
De hoofdredacteur schrijft veel stukjes.
Ik vind die auteur best, al heb ik zo mijn voorkeuren, maar dat is wel duidelijk.
Nee, in DWS is het eigenlijk best afwisselend. Nadat ds. Roos eindredacteur is geworden wordt er door meer diverse personen geschreven. Voorheen waren de meditaties alleen van ds. Mallan en Roos, nu van alle predikanten, al schrijft ds. Roos wat minder meditaties. En ja, in de Sb kunnen meer predikanten aan bod komen dan in DWS. Dat klopt.
keesjanm

Bericht door keesjanm »

Tiberius schreef: Wel vind ik dat de advertentie van deze nieuwe verklaring wat soberder had gemogen: ik vind het niet echt passend om een foto van de auteur erbij te plaatsen. Maar goed, dat is mijn mening.
Ik meende gehoord te hebben dat er niet voor elk boek geschreven door een dominee uit de GG geadverteerd mag worden in de Saamenbinder. Er heeft bv nog geen advertentie gestaan van het boek van ds Baan.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het advertentiebeleid is aan tamelijk strikte regels gebonden; met name van boekhandels en uitgeverijen, om te voorkomen dat 99,9% van de advertentieruimte opgeëist wordt voor boeken.
Niet elke uitgeverij mag daarom zomaar adverteren.
keesjanm

Bericht door keesjanm »

Tiberius schreef:Het advertentiebeleid is aan tamelijk strikte regels gebonden; met name van boekhandels en uitgeverijen, om te voorkomen dat 99,9% van de advertentieruimte opgeëist wordt voor boeken.
Dus het ligt aan de uitgeverij dat er bepaalde advertenties niet geplaatst worden?
Welke uitgevers mogen dan niet?
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

keesjanm schreef:
Tiberius schreef: Wel vind ik dat de advertentie van deze nieuwe verklaring wat soberder had gemogen: ik vind het niet echt passend om een foto van de auteur erbij te plaatsen. Maar goed, dat is mijn mening.
Ik meende gehoord te hebben dat er niet voor elk boek geschreven door een dominee uit de GG geadverteerd mag worden in de Saamenbinder. Er heeft bv nog geen advertentie gestaan van het boek van ds Baan.
Ik vind het ook jammer dat de Saambinder éénrichtingsverkeer is. Een rubriek "Lezers schrijven" zou het blad een stuk interessanter maken!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

keesjanm schreef:
Tiberius schreef:Het advertentiebeleid is aan tamelijk strikte regels gebonden; met name van boekhandels en uitgeverijen, om te voorkomen dat 99,9% van de advertentieruimte opgeëist wordt voor boeken.
Dus het ligt aan de uitgeverij dat er bepaalde advertenties niet geplaatst worden?
Welke uitgevers mogen dan niet?
Volgens mij is het net andersom: er zijn met een aantal uitgevers (jaar-)contracten afgesloten; de overige moeten wachten tot er weer nieuwe contracten afgesloten worden.
keesjanm

Bericht door keesjanm »

Het lijkt me sterk. Je ziet ook wel advertenties van particuliere initiatieven of gemeenten in de Saamenbinder.
Ik heb gehoord dat de advertentie voor het boek van ds Baan geweigerd is.
Plaats reactie