Ondanks de vaatwasmachine, heb ik daarnaast ook altijd nog een handafwasje. Anti aanbakpannen, plastic, houten snijplank, e.d. doe ik er niet in.MarthaMartha schreef:Mmm... wij wassen inmiddels ook al een maand of wat met de hand af....Zita schreef:De vaatwasmachinereparatiemeneer is terug van vakantie. Morgen ligt hij hier door de keuken te kronkelen. Hoera!
Kleine vreugden
Re: Kleine vreugden
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Manlief neemt net een chocolade-moussetaart mee uit Zeist. 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MarthaMartha schreef:Mmm... wij wassen inmiddels ook al een maand of wat met de hand af....Zita schreef:De vaatwasmachinereparatiemeneer is terug van vakantie. Morgen ligt hij hier door de keuken te kronkelen. Hoera!
aha, stille hint

ik was het idd vergeten

helma schreef:MarthaMartha schreef:Mmm... wij wassen inmiddels ook al een maand of wat met de hand af....Zita schreef:De vaatwasmachinereparatiemeneer is terug van vakantie. Morgen ligt hij hier door de keuken te kronkelen. Hoera!
aha, stille hint![]()
ik was het idd vergeten

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- MarthaMartha
Whahahahaha.,,.,, niet eens eigenlijk, maar als jullie tijd hebben....... ben je (niet alleen daarom trouwens) welkom!!helma schreef:MarthaMartha schreef:Mmm... wij wassen inmiddels ook al een maand of wat met de hand af....Zita schreef:De vaatwasmachinereparatiemeneer is terug van vakantie. Morgen ligt hij hier door de keuken te kronkelen. Hoera!
aha, stille hint![]()
ik was het idd vergeten
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Vandaag aan een klas een filmpje laten zien. Na afloop: wilt u alstublieft de link op het bord zetten? Dan kan ik 'm thuis nog eens kijken en nog wat extra aantekeningen maken.
Tjoh. 't Is de eerste schoolweek, zullen we maar denken. Of ze zijn echt leergierig geworden...
Tjoh. 't Is de eerste schoolweek, zullen we maar denken. Of ze zijn echt leergierig geworden...
-
Zita schreef:Vandaag aan een klas een filmpje laten zien. Na afloop: wilt u alstublieft de link op het bord zetten? Dan kan ik 'm thuis nog eens kijken en nog wat extra aantekeningen maken.

~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Wat is lesgeven toch geweldig. Op één dag een lastige klas die in staat blijkt op een keurige manier een principiële kwestie te bespreken (en waar ze met nog meer Bijbelse lijnen aankomen dan ik zelf had bedacht), een klas die supergezellig is, en waar de jongens na afloop van de les het liefst hun hele pauze bij mij blijven doorkwekken, en een klas die bij het maken van de opgaven vraagt: - mag alstublieft wat muziek aan? Ik (zeer verbaasd): waarom? - Gewoon, voor de sfeer, en het werkt fijner. Ik (beetje achterdochtig): aan welk soort muziek zat je te denken? - Nou: Music for the Royal Fireworks, van Händel. Of de Messiah, want het is al bijna kerst. Of nee, kunt u John Stainer opzoeken, en dan The Lord bless you and keep you?
Gisteren was die laatste klas ook al zo leuk: ik zat met ze in het lokaal naast het muzieklokaal, waar het openingskoor van de Matthäus Passion klonk. En meteen waren er een paar die de rest commandeerden: sssssst! Als wij heel stil zijn, kunnen we het ook horen!
(Ik had net het boekje van Els van Dijk gelezen, dus ik had wel weer een oppeppertje nodig.)
Gisteren was die laatste klas ook al zo leuk: ik zat met ze in het lokaal naast het muzieklokaal, waar het openingskoor van de Matthäus Passion klonk. En meteen waren er een paar die de rest commandeerden: sssssst! Als wij heel stil zijn, kunnen we het ook horen!
(Ik had net het boekje van Els van Dijk gelezen, dus ik had wel weer een oppeppertje nodig.)
Volgens mij zegt dat meer over de onderwijskracht, dan over de "lastige" klas.Zita schreef:Wat is lesgeven toch geweldig. Op één dag een lastige klas die in staat blijkt op een keurige manier een principiële kwestie te bespreken (en waar ze met nog meer Bijbelse lijnen aankomen dan ik zelf had bedacht), een klas die supergezellig is, en waar de jongens na afloop van de les het liefst hun hele pauze bij mij blijven doorkwekken, en een klas die bij het maken van de opgaven vraagt: - mag alstublieft wat muziek aan? Ik (zeer verbaasd): waarom? - Gewoon, voor de sfeer, en het werkt fijner. Ik (beetje achterdochtig): aan welk soort muziek zat je te denken? - Nou: Music for the Royal Fireworks, van Händel. Of de Messiah, want het is al bijna kerst. Of nee, kunt u John Stainer opzoeken, en dan The Lord bless you and keep you?

Mijn complimenten zita

Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Eigenlijk een grote vreugde: WimA is (weer) vader geworden. Feliciteer hem maar!
Feliciteer hem maar van me.Anker schreef:Eigenlijk een grote vreugde: WimA is (weer) vader geworden. Feliciteer hem maar!

Gefeliciteerd WimA.
Van harte!Tiberius schreef:Gefeliciteerd WimA.
dat zou ik nou scharen onder 'grote vreugden'

helma schreef:dat zou ik nou scharen onder 'grote vreugden'![]()
Anker schreef:Eigenlijk een grote vreugde: (...)