Samenwonende homo welkom in CU

boontje

Re: Samenwonende homo welkom in CU

Bericht door boontje »

Simon schreef:
boontje schreef:
'Degenen die het huwelijk verbieden en dwingen tot onthouden van voedsel' waren aanhangers van gnostische secten, die alleen het geestelijke belangrijk vonden en vonden dat een mens zich moest onthouden van elk lichamelijk genot, dus: geen sex en streng vasten. De Bijbel erkent dat tussen het geestelijke en het lichamelijke geen strenge scheiding past, en ziet de aanhangers van deze secten dus als dwaalleraars.
Deze sekte heet RKK. priesters MOGEN NIET trouwen (celibaat)en vasten wordt ook geleerd onder de roomsen.
De bijbel maakt trouwens wel degelijk een scheiding tussen het lichamelijke en het geestelijke.
De RKK bestond in die tijd nog niet, volgens mij. Al draagt ze de erfenis van deze secte wel in zich.
ER is m.i. wel een onderscheid tussen het lichamelijke en het geestelijke, maar geen scheiding. Je hoeft het lichamelijke niet te ontkennen, je moet er op een geestelijke manier mee omgaan.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Zucht, dit was ook een ongelukkige uitspraak. :(
Als christelijk politicus weet je dat je bij een ongelukkige beantwoording van zo'n vraag heel liberaal Nederland over je heen krijgt.
parsifal

Bericht door parsifal »

elbert schreef:Zucht, dit was ook een ongelukkige uitspraak. :(
Als christelijk politicus weet je dat je bij een ongelukkige beantwoording van zo'n vraag heel liberaal Nederland over je heen krijgt.
In dit geval had hij iets uitgebreider kunnen antwoorden (bijvoorbeeld dat hij niet gelooft in het afweermechanisme, of dat dit mechanisme niet aangetoond is). Echter vdStaaij spreekt de waarheid en interpreteert de statistiek goed (wat Akin niet deed trouwens).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Waarheid of niet, ik vraag me af waarom een politicus zich uit zou moeten spreken over hoe vaak een zwangerschap na verkrachting voorkomt. Dat is voor een politicus helemaal niet belangrijk.
Het enige wat een politicus zou moeten zeggen is dat een verkrachting verschrikkelijk is, want daar is iedereen het over eens. De rest is voer voor wetenschappers.
Nu blijft in de media (ten onrechte) het beeld hangen van de SGP als vrouwonvriendelijke partij.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

elbert schreef:Zucht, dit was ook een ongelukkige uitspraak. :(
Laat Vd Staaij daar nu eens maar niet bang voor zijn! Ik zou haast zeggen: dan weet je dat je goed zit!

In Nederland worden jaarlijks zo'n 28.000 abortussen uitgevoerd. Hoeveel van deze zwangerschappen zouden met een verkrachting te maken hebben? Ik schat zo in: een klein deel.

In 2011 zijn 180.000 kinderen geboren. Inclusief de afgebroken zwangerschappen (door abortus, maar ook alle andere gevallen) kom je dus ruim boven de 200.000 zwangerschappen uit.
Volgens RutgersWPF (bron Elsevier) is 8 op de 1000 zwangerschappen het gevolg van seksueel geweld. Dat zou dan dus in ca. 2.000 zwangerschappen het geval zijn. Resteert toch nog steeds een heleboel andere gevallen. Of maak ik ergens een denk- of rekenfout?

Overigens ben ik het geheel met Vd Staaij eens dat ook na een verkrachting niet voor een abortus gekozen zou moeten worden.
parsifal

Bericht door parsifal »

elbert schreef:Waarheid of niet, ik vraag me af waarom een politicus zich uit zou moeten spreken over hoe vaak een zwangerschap na verkrachting voorkomt. Dat is voor een politicus helemaal niet belangrijk.
Het enige wat een politicus zou moeten zeggen is dat een verkrachting verschrikkelijk is, want daar is iedereen het over eens. De rest is voer voor wetenschappers.
Nu blijft in de media het beeld hangen van de SGP als vrouwonvriendelijke partij.
Er werd hem expliciet naar zijn mening hierover gevraagd (ook de biologie). Hij had het punt helemaal kunnen afkappen, maar ergens is het wel relevant dat nog geen procent van de abortussen in Nederland met verkrachting van doen heeft en dat het grootste deel van de verkrachte vrouwen niet zwanger wordt hiervan (al is het percentage dat het wel wordt nog steeds hoog).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Over de uitspraak van Vd Staaij is inmiddels een apart topic.
Marco

Bericht door Marco »

Je kunt lid zijn van een partij en/of je kunt er op stemmen.

Ik kan mij best voorstellen dat dit een reden is om geen lid te worden van de CU. Maar bij het bepalen waar je op stemt gelden andere criteria. Dan kijk je naar de lijst en naar de programmapunten.
Plaats reactie