Tiberius schreef:Overigens heeft het boek (afgaande op het artikel in het RD) een hoog open-deur-intrappen gehalte, gebracht in de barokke schrijfstijl die dr. Van der Sluijs eigen is.
Overigens heeft deze opmerking (afgaande op meerdere opmerkingen van Tiberius op dit forum) een hoog allergie gehalte, gebracht in de verfijnde schrijfstijl die Tiberius eigen is.
Euh, dit is aardig op de verkeerde persoon gericht, aangezien ik gisteren al in een ander topic het over een open deur intrappen had.
Cees schreef:
Ok, en dan zit er iets van waarheid in en dan?? Wat stel jij dan voor?
Een oplossing heb ik ook niet een twee drie. Maar doordenking is goed. Bewustwording, verootmoediging, gesprek en gebed. Maar de veel gebruikte kerkelijke struisvogelpolitiek om hoog van de toren af te blazen en te roepen dat er niets aan de hand is , is zeker de oplossing niet.
Cees schreef:
Een oplossing heb ik ook niet een twee drie. Maar doordenking is goed. Bewustwording, verootmoediging, gesprek en gebed. Maar de veel gebruikte kerkelijke struisvogelpolitiek om hoog van de toren af te blazen en te roepen dat er niets aan de hand is , is zeker de oplossing niet.
Nee, maar het is inmiddels het zoveelste boekje en er zullen nu wel weer een groot aantal artikelen komen en waar leid het toe?
Cees schreef:
Nee, maar het is inmiddels het zoveelste boekje en er zullen nu wel weer een groot aantal artikelen komen en waar leid het toe?
Vergeet niet dat de jongere generatie de vorige boekjes al niet meer kent, en dat ze worstelen met dezelfde vragen. Dus hetzelfde te zeggen is dan alleen maar goed om er aandacht voor te blijven vragen. Blijkbaar zijn er veel boekjes nodig..
Wilhelm schreef:
Vergeet niet dat de jongere generatie de vorige boekjes al niet meer kent, en dat ze worstelen met dezelfde vragen. Dus hetzelfde te zeggen is dan alleen maar goed om er aandacht voor te blijven vragen. Blijkbaar zijn er veel boekjes nodig..
Leest de jeugd dan nog? .............
Degenen die de boekjes kopen dat is echt niet de jeugd die jij bedoeld.
Gelukkig blijft totaal onduidelijk wie en wat er concreet wordt bedoeld zodat een vloedgolf aan boekjes en artikelen ter ere van het schrijversego kan den gepubliceerd. Het zieleheil wordt niet echt van belang geacht, daar niemand aangeeft of ik nu morgen onder de een vervloekte leer plaatsneem of niet. Men zou verwachten van iemand die in de gelukkige omstandigheid heeft verkeerd zijn leven te mogen besteden aan onderzoek van de Schrift dat er praktische en duidelijke adviezen worden gegeven. Nu lijkt het eerder een poging het record te breken hoeveel commotie men met een artikel kan maken.
Wilhelm schreef:
Leest de jeugd dan nog? .............
Degenen die de boekjes kopen dat is echt niet de jeugd die jij bedoeld.
Tussen het whasappen door wel ja , tenminste, wat ik hier in huis zie.
Als ik in een boek verdiept zit, zou de telefoon mij storen. Maar de jeugd heeft daar geen last van.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Cees schreef:Leest de jeugd dan nog? .............
Als je het op eBook uitbrengt misschien, of wellicht loont het de moeite er een hyves- of facebook pagina voor te openen en deelnemen aan hun discussies?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Cees schreef:
De gestage druppel...
Wie weet leidt dit boekje wel weer voor deze of gene tot een bepaald inzicht.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Stel dat de ds nu wel gezegd zou hebben: in die en die kerken , bv de kerken rechts van de gg, wordt die vervloekte derde weg geleerd, zou dat mensen uit die kerken dan de schrik aanjagen?
Omdat het nu duidelijk is?
Zouden ze zoeken in de Bijbel of het misschien waar is?
Zouden zij hun kerkverband ontvluchten, op zoek naar een kerk waar de rechte leer verkondigd wordt?
Of via de kerkelijke weg massaal hun kerkenraden aanspreken?
Of zouden ze het boos en verontwaardigd naast zich neerleggen, dat iemand, een dominee nogal liefst, zoiets durft te zeggen over een rechtzinnig kerkverband?
Let op, ik zeg niet dat de ds deze kerken bedoelt of zou moeten bedoelen, het is maar een voorbeeld. Wat zou het bij name noemen uitwerken?
Chrisje72 schreef:Stel dat de ds nu wel gezegd zou hebben: in die en die kerken , bv de kerken rechts van de gg, wordt die vervloekte derde weg geleerd, zou dat mensen uit die kerken dan de schrik aanjagen?
Zouden zij hun kerkverband ontvluchten, op zoek naar een kerk waar de rechte leer verkondigd wordt?
Of zouden ze het boos en verontwaardigd naast zich neerleggen, dat iemand, een dominee nogal liefst, zoiets durft te zeggen over een rechtzinnig kerkverband?
Let op, ik zeg niet dat de ds deze kerken bedoelt of zou moeten bedoelen, het is maar een voorbeeld. Wat zou het bij name noemen uitwerken?
Dat soort aantijgingen hebben we al eens op refoweb kunnen lezen, met een link hiertnaartoe.
Daar in in De Wachter Sions een waardig protest tegen geplaatst.
Chrisje72 schreef:Stel dat de ds nu wel gezegd zou hebben: in die en die kerken , bv de kerken rechts van de gg, wordt die vervloekte derde weg geleerd, zou dat mensen uit die kerken dan de schrik aanjagen?
Dat soort aantijgingen hebben we al eens op refoweb kunnen lezen, met een link hiertnaartoe.
Daar in in De Wachter Sions een waardig protest tegen geplaatst.
Tiberius schreef:Overigens heeft het boek (afgaande op het artikel in het RD) een hoog open-deur-intrappen gehalte, gebracht in de barokke schrijfstijl die dr. Van der Sluijs eigen is.
Overigens heeft deze opmerking (afgaande op meerdere opmerkingen van Tiberius op dit forum) een hoog allergie gehalte, gebracht in de verfijnde schrijfstijl die Tiberius eigen is.
Euh, dit is aardig op de verkeerde persoon gericht, aangezien ik gisteren al in een ander topic het over een open deur intrappen had.
Ik hoef maar iets van iemand (in dit geval jou) te herhalen of men reageert er op als een stier op een rode lap. Over allergie en spiegels voorhouden gesproken.