Dan begrijp ik niet wat je verontrustend vindt aan het feit dat er steeds meer voor wordt gewaarschuwd.Mara schreef:Het is wel verontrustend dat er steeds meer wordt gewaarschuwd tegen de gevaren van de zon!JolandaOudshoorn schreef:Het Kruidvat heeft nu ook soortgelijke badkleding. In het kader van "zonbescherming"!
Niet te vaak, niet te lang, goed insmeren en ik heb ergens gelezen dat het aantal huidkankergevallen zal stijgen.
Eén van mijn zwagers had een beroep wat hij in de buitenlucht uitoefende, nu hij gepensioneerd is wordt hij behandeld tegen huidkanker in zijn gezicht.
Hij had eigenlijk altijd een pet moeten dragen, is nu het advies van de dermatoloog, helaas te laat.
De refocultuur en het zevende gebod...
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
~~Soli Deo Gloria~~
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
Nee, niet het waarschuwen vind ik verontrustend, maar het feit dat er veel meer gevaar in zonnebaden zit dan wij geweten hebben!Hendrikus schreef:Dan begrijp ik niet wat je verontrustend vindt aan het feit dat er steeds meer voor wordt gewaarschuwd.Mara schreef:Het is wel verontrustend dat er steeds meer wordt gewaarschuwd tegen de gevaren van de zon!JolandaOudshoorn schreef:Het Kruidvat heeft nu ook soortgelijke badkleding. In het kader van "zonbescherming"!
Niet te vaak, niet te lang, goed insmeren en ik heb ergens gelezen dat het aantal huidkankergevallen zal stijgen.
Eén van mijn zwagers had een beroep wat hij in de buitenlucht uitoefende, nu hij gepensioneerd is wordt hij behandeld tegen huidkanker in zijn gezicht.
Hij had eigenlijk altijd een pet moeten dragen, is nu het advies van de dermatoloog, helaas te laat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
OK, dat snap ik. Maar dat stond er nietMara schreef:Nee, niet het waarschuwen vind ik verontrustend, maar het feit dat er veel meer gevaar in zonnebaden zit dan wij geweten hebben!Hendrikus schreef:Dan begrijp ik niet wat je verontrustend vindt aan het feit dat er steeds meer voor wordt gewaarschuwd.Mara schreef:Het is wel verontrustend dat er steeds meer wordt gewaarschuwd tegen de gevaren van de zon!JolandaOudshoorn schreef:Het Kruidvat heeft nu ook soortgelijke badkleding. In het kader van "zonbescherming"!
Niet te vaak, niet te lang, goed insmeren en ik heb ergens gelezen dat het aantal huidkankergevallen zal stijgen.
Eén van mijn zwagers had een beroep wat hij in de buitenlucht uitoefende, nu hij gepensioneerd is wordt hij behandeld tegen huidkanker in zijn gezicht.
Hij had eigenlijk altijd een pet moeten dragen, is nu het advies van de dermatoloog, helaas te laat.

~~Soli Deo Gloria~~
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
Bij deze rechtgezet Hendrikus 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
Mara schreef:Bij deze rechtgezet Hendrikus

~~Soli Deo Gloria~~
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
Bij dezen....Mara schreef:Bij deze rechtgezet Hendrikus

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
nog even over 'gepaste' kleding.
What Not to Wear
Mary Kassian | May 17, 2011
What Not to Wear Photo | Girls Gone WiseIn 1 Timothy 2:9, the Lord provides three guidelines that help Christian women figure out what and what not to wear: “She adorns herself with respectable apparel, with modesty and self-control.” Let’s examine these three guidelines to help us ensure that our looks are in good order, properly arranged, and ready to display Christ.
Is It Becoming or Unbecoming?
Kosmio is the descriptive form of the Greek noun kosmos (to put in order, trim, adorn, or decorate), which is related to our English word cosmos—the universe. The Greeks regarded the universe to be an ordered, integrated, harmonious whole. Kosmos is the opposite of chaos. So when Paul told women that their adornment should be kosmio, he meant that like the universe, all the parts should be harmoniously arranged with the other parts. It should be “becoming”—that is, appropriate or fitting. Given the context, I believe Paul was implying that our adornment ought to be becoming on a number of different levels.
First and foremost, your clothing ought to be becoming, fitting to, and consistent with your character as a child of God. But it also ought to be becoming to your body type, becoming to your femininity, becoming to your husband, becoming to the other clothes you are wearing, and becoming to the occasion and place you intend to wear it. There’s a tremendous amount of guidance in that small word, becoming. It challenges you to evaluate your clothes, shoes, purses, makeup, and hair from multiple angles as part of the harmonious, integrated whole of your life—to line up the seen with the unseen and the temporal with the eternal. It challenges you to bring a cosmic perspective to bear on your everyday decisions.
I like the word Paul chose. It has enormous implications. Kosmio means that a Christian woman’s “look” ought to be consistently put together, inside and out. This challenges those who put an undue emphasis on external appearance as well as those who neglect their personal appearance. It’s a corrective to women who dress extravagantly. It’s a corrective to those who dress seductively. But it’s also a corrective to those who think that “holy” means frumpy, ugly, unfeminine, and out of style. Becoming indicates that running around in baggy jeans and T-shirts all the time is just as inappropriate as being obsessed with stylish clothing. It means that a woman’s appearance ought to be put together nicely. It ought to be pleasant and attractive—on the inside and the outside.
Is It Decent or Indecent?
The second word, aidous, is based on the Greek term for shame and disgrace. The word is a blend of modesty and humility. When I think about a word picture that personifies this concept, I think of approaching God with eyes that are downcast.
It involves a sense of deficiency, inferiority, or unworthiness. It suggests shame, but also a corresponding sense of reverence and honor toward rightful authority. It’s the opposite of insolence, imprudence, disrespect, or audacity. Downcast eyes are the opposite of defiant eyes.
So does dressing with your eyes downcast mean that you are self-conscious? No. It means that your clothing tells the truth about the gospel. Your clothing shows the world that Jesus covers your shame and makes you decent. Your clothes cover your nakedness as the clothing of Christ covers your sin.
Dressing “with eyes downcast” means that you choose clothes that are decent in His eyes . . . not clothes that are provocative, seductive, and that honor nakedness. When you dress decently, you recognize that God ordained clothes to cover, and not draw attention to, your naked skin. You cover up out of respect for Him, the gospel, your Christian brothers—and out of respect for who He made you to be. Decency means you agree with the Lord about the true purpose of clothing and set aside your self-interest to dress in a way that exalts Christ.
So in that dressing room trying on that skirt, take time to sit, bend, and stretch in front of that mirror, and ask yourself, Is this skirt decent? Does it do what it should do? Does it properly cover me up? Does it showcase my underlying nakedness—or exalt the gospel of Christ?
Is It Moderate or Excessive?
The final thing to ask yourself about clothing is whether it is moderate or excessive. Paul uses the Greek word sophrosunes. It means “of a sound mind; curbing one’s desires and impulses, self-controlled, temperate.” The word indicates that our adornment should be reasonable and not crazy. We ought to rein in our impulses and avoid extremes in fashion, hairstyles, and makeup. We also ought to avoid spending crazy amounts of money or stuffing our closets full of crazy quantities of clothing. We ought to govern our wardrobe choices with a sense of moderation, simplicity, and self-control. If the outfit is crazy extreme, crazy expensive, or if it’s crazy for you to be buying another one, then you ought to pass it up.
Understanding the purpose of clothing and asking yourself the three questions, Is it becoming? Is it decent? and Is it moderate? will help you figure out how to dress. And don’t forget to include your “Helper” in the process. The Holy Spirit is an invaluable source of assistance when it comes to figuring out whether or not your appearance glorifies God. If your heart is right and you seek His guidance, He will be your personal wardrobe consultant and teach you what and what not to wear.
© Moody Publishers. Adapted from Girls Gone Wise in a World Gone Wild, pp. 103-108.
What Not to Wear
Mary Kassian | May 17, 2011
What Not to Wear Photo | Girls Gone WiseIn 1 Timothy 2:9, the Lord provides three guidelines that help Christian women figure out what and what not to wear: “She adorns herself with respectable apparel, with modesty and self-control.” Let’s examine these three guidelines to help us ensure that our looks are in good order, properly arranged, and ready to display Christ.
Is It Becoming or Unbecoming?
Kosmio is the descriptive form of the Greek noun kosmos (to put in order, trim, adorn, or decorate), which is related to our English word cosmos—the universe. The Greeks regarded the universe to be an ordered, integrated, harmonious whole. Kosmos is the opposite of chaos. So when Paul told women that their adornment should be kosmio, he meant that like the universe, all the parts should be harmoniously arranged with the other parts. It should be “becoming”—that is, appropriate or fitting. Given the context, I believe Paul was implying that our adornment ought to be becoming on a number of different levels.
First and foremost, your clothing ought to be becoming, fitting to, and consistent with your character as a child of God. But it also ought to be becoming to your body type, becoming to your femininity, becoming to your husband, becoming to the other clothes you are wearing, and becoming to the occasion and place you intend to wear it. There’s a tremendous amount of guidance in that small word, becoming. It challenges you to evaluate your clothes, shoes, purses, makeup, and hair from multiple angles as part of the harmonious, integrated whole of your life—to line up the seen with the unseen and the temporal with the eternal. It challenges you to bring a cosmic perspective to bear on your everyday decisions.
I like the word Paul chose. It has enormous implications. Kosmio means that a Christian woman’s “look” ought to be consistently put together, inside and out. This challenges those who put an undue emphasis on external appearance as well as those who neglect their personal appearance. It’s a corrective to women who dress extravagantly. It’s a corrective to those who dress seductively. But it’s also a corrective to those who think that “holy” means frumpy, ugly, unfeminine, and out of style. Becoming indicates that running around in baggy jeans and T-shirts all the time is just as inappropriate as being obsessed with stylish clothing. It means that a woman’s appearance ought to be put together nicely. It ought to be pleasant and attractive—on the inside and the outside.
Is It Decent or Indecent?
The second word, aidous, is based on the Greek term for shame and disgrace. The word is a blend of modesty and humility. When I think about a word picture that personifies this concept, I think of approaching God with eyes that are downcast.
It involves a sense of deficiency, inferiority, or unworthiness. It suggests shame, but also a corresponding sense of reverence and honor toward rightful authority. It’s the opposite of insolence, imprudence, disrespect, or audacity. Downcast eyes are the opposite of defiant eyes.
So does dressing with your eyes downcast mean that you are self-conscious? No. It means that your clothing tells the truth about the gospel. Your clothing shows the world that Jesus covers your shame and makes you decent. Your clothes cover your nakedness as the clothing of Christ covers your sin.
Dressing “with eyes downcast” means that you choose clothes that are decent in His eyes . . . not clothes that are provocative, seductive, and that honor nakedness. When you dress decently, you recognize that God ordained clothes to cover, and not draw attention to, your naked skin. You cover up out of respect for Him, the gospel, your Christian brothers—and out of respect for who He made you to be. Decency means you agree with the Lord about the true purpose of clothing and set aside your self-interest to dress in a way that exalts Christ.
So in that dressing room trying on that skirt, take time to sit, bend, and stretch in front of that mirror, and ask yourself, Is this skirt decent? Does it do what it should do? Does it properly cover me up? Does it showcase my underlying nakedness—or exalt the gospel of Christ?
Is It Moderate or Excessive?
The final thing to ask yourself about clothing is whether it is moderate or excessive. Paul uses the Greek word sophrosunes. It means “of a sound mind; curbing one’s desires and impulses, self-controlled, temperate.” The word indicates that our adornment should be reasonable and not crazy. We ought to rein in our impulses and avoid extremes in fashion, hairstyles, and makeup. We also ought to avoid spending crazy amounts of money or stuffing our closets full of crazy quantities of clothing. We ought to govern our wardrobe choices with a sense of moderation, simplicity, and self-control. If the outfit is crazy extreme, crazy expensive, or if it’s crazy for you to be buying another one, then you ought to pass it up.
Understanding the purpose of clothing and asking yourself the three questions, Is it becoming? Is it decent? and Is it moderate? will help you figure out how to dress. And don’t forget to include your “Helper” in the process. The Holy Spirit is an invaluable source of assistance when it comes to figuring out whether or not your appearance glorifies God. If your heart is right and you seek His guidance, He will be your personal wardrobe consultant and teach you what and what not to wear.
© Moody Publishers. Adapted from Girls Gone Wise in a World Gone Wild, pp. 103-108.
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
helma schreef:nog even over 'gepaste' kleding.
What Not to Wear
Mary Kassian | May 17, 2011
What Not to Wear Photo | Girls Gone WiseIn 1 Timothy 2:9, the Lord provides three guidelines that help Christian women figure out what and what not to wear: “She adorns herself with respectable apparel, with modesty and self-control.” Let’s examine these three guidelines to help us ensure that our looks are in good order, properly arranged, and ready to display Christ.
Is It Becoming or Unbecoming?
Kosmio is the descriptive form of the Greek noun kosmos (to put in order, trim, adorn, or decorate), which is related to our English word cosmos—the universe. The Greeks regarded the universe to be an ordered, integrated, harmonious whole. Kosmos is the opposite of chaos. So when Paul told women that their adornment should be kosmio, he meant that like the universe, all the parts should be harmoniously arranged with the other parts. It should be “becoming”—that is, appropriate or fitting. Given the context, I believe Paul was implying that our adornment ought to be becoming on a number of different levels.
First and foremost, your clothing ought to be becoming, fitting to, and consistent with your character as a child of God. But it also ought to be becoming to your body type, becoming to your femininity, becoming to your husband, becoming to the other clothes you are wearing, and becoming to the occasion and place you intend to wear it. There’s a tremendous amount of guidance in that small word, becoming. It challenges you to evaluate your clothes, shoes, purses, makeup, and hair from multiple angles as part of the harmonious, integrated whole of your life—to line up the seen with the unseen and the temporal with the eternal. It challenges you to bring a cosmic perspective to bear on your everyday decisions.
I like the word Paul chose. It has enormous implications. Kosmio means that a Christian woman’s “look” ought to be consistently put together, inside and out. This challenges those who put an undue emphasis on external appearance as well as those who neglect their personal appearance. It’s a corrective to women who dress extravagantly. It’s a corrective to those who dress seductively. But it’s also a corrective to those who think that “holy” means frumpy, ugly, unfeminine, and out of style. Becoming indicates that running around in baggy jeans and T-shirts all the time is just as inappropriate as being obsessed with stylish clothing. It means that a woman’s appearance ought to be put together nicely. It ought to be pleasant and attractive—on the inside and the outside.
Is It Decent or Indecent?
The second word, aidous, is based on the Greek term for shame and disgrace. The word is a blend of modesty and humility. When I think about a word picture that personifies this concept, I think of approaching God with eyes that are downcast.
It involves a sense of deficiency, inferiority, or unworthiness. It suggests shame, but also a corresponding sense of reverence and honor toward rightful authority. It’s the opposite of insolence, imprudence, disrespect, or audacity. Downcast eyes are the opposite of defiant eyes.
So does dressing with your eyes downcast mean that you are self-conscious? No. It means that your clothing tells the truth about the gospel. Your clothing shows the world that Jesus covers your shame and makes you decent. Your clothes cover your nakedness as the clothing of Christ covers your sin.
Dressing “with eyes downcast” means that you choose clothes that are decent in His eyes . . . not clothes that are provocative, seductive, and that honor nakedness. When you dress decently, you recognize that God ordained clothes to cover, and not draw attention to, your naked skin. You cover up out of respect for Him, the gospel, your Christian brothers—and out of respect for who He made you to be. Decency means you agree with the Lord about the true purpose of clothing and set aside your self-interest to dress in a way that exalts Christ.
So in that dressing room trying on that skirt, take time to sit, bend, and stretch in front of that mirror, and ask yourself, Is this skirt decent? Does it do what it should do? Does it properly cover me up? Does it showcase my underlying nakedness—or exalt the gospel of Christ?
Is It Moderate or Excessive?
The final thing to ask yourself about clothing is whether it is moderate or excessive. Paul uses the Greek word sophrosunes. It means “of a sound mind; curbing one’s desires and impulses, self-controlled, temperate.” The word indicates that our adornment should be reasonable and not crazy. We ought to rein in our impulses and avoid extremes in fashion, hairstyles, and makeup. We also ought to avoid spending crazy amounts of money or stuffing our closets full of crazy quantities of clothing. We ought to govern our wardrobe choices with a sense of moderation, simplicity, and self-control. If the outfit is crazy extreme, crazy expensive, or if it’s crazy for you to be buying another one, then you ought to pass it up.
Understanding the purpose of clothing and asking yourself the three questions, Is it becoming? Is it decent? and Is it moderate? will help you figure out how to dress. And don’t forget to include your “Helper” in the process. The Holy Spirit is an invaluable source of assistance when it comes to figuring out whether or not your appearance glorifies God. If your heart is right and you seek His guidance, He will be your personal wardrobe consultant and teach you what and what not to wear.
© Moody Publishers. Adapted from Girls Gone Wise in a World Gone Wild, pp. 103-108.
Helma,
Misschien wil je ook zo vriendelijk zijn om het in het nederlands te hertalen?
Ik zou ook wel willen weten wat je daar allemaal neer zet en om er met een woordenboekje engels-nederlands bij te gaan zitten, daar heb ik het geduld niet voor en de bekwaamheid ook niet.
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
De Bing Translator doet het redelijk goed. Als je de 'grondtekst' erbij houdt weet je wel ongeveer waar Bing de mist in gaat.Herman60 schreef:helma schreef:nog even over 'gepaste' kleding.
What Not to Wear
Mary Kassian | May 17, 2011
What Not to Wear Photo | Girls Gone WiseIn 1 Timothy 2:9, the Lord provides three guidelines that help Christian women figure out what and what not to wear: “She adorns herself with respectable apparel, with modesty and self-control.” Let’s examine these three guidelines to help us ensure that our looks are in good order, properly arranged, and ready to display Christ.
Is It Becoming or Unbecoming?
Kosmio is the descriptive form of the Greek noun kosmos (to put in order, trim, adorn, or decorate), which is related to our English word cosmos—the universe. The Greeks regarded the universe to be an ordered, integrated, harmonious whole. Kosmos is the opposite of chaos. So when Paul told women that their adornment should be kosmio, he meant that like the universe, all the parts should be harmoniously arranged with the other parts. It should be “becoming”—that is, appropriate or fitting. Given the context, I believe Paul was implying that our adornment ought to be becoming on a number of different levels.
First and foremost, your clothing ought to be becoming, fitting to, and consistent with your character as a child of God. But it also ought to be becoming to your body type, becoming to your femininity, becoming to your husband, becoming to the other clothes you are wearing, and becoming to the occasion and place you intend to wear it. There’s a tremendous amount of guidance in that small word, becoming. It challenges you to evaluate your clothes, shoes, purses, makeup, and hair from multiple angles as part of the harmonious, integrated whole of your life—to line up the seen with the unseen and the temporal with the eternal. It challenges you to bring a cosmic perspective to bear on your everyday decisions.
I like the word Paul chose. It has enormous implications. Kosmio means that a Christian woman’s “look” ought to be consistently put together, inside and out. This challenges those who put an undue emphasis on external appearance as well as those who neglect their personal appearance. It’s a corrective to women who dress extravagantly. It’s a corrective to those who dress seductively. But it’s also a corrective to those who think that “holy” means frumpy, ugly, unfeminine, and out of style. Becoming indicates that running around in baggy jeans and T-shirts all the time is just as inappropriate as being obsessed with stylish clothing. It means that a woman’s appearance ought to be put together nicely. It ought to be pleasant and attractive—on the inside and the outside.
Is It Decent or Indecent?
The second word, aidous, is based on the Greek term for shame and disgrace. The word is a blend of modesty and humility. When I think about a word picture that personifies this concept, I think of approaching God with eyes that are downcast.
It involves a sense of deficiency, inferiority, or unworthiness. It suggests shame, but also a corresponding sense of reverence and honor toward rightful authority. It’s the opposite of insolence, imprudence, disrespect, or audacity. Downcast eyes are the opposite of defiant eyes.
So does dressing with your eyes downcast mean that you are self-conscious? No. It means that your clothing tells the truth about the gospel. Your clothing shows the world that Jesus covers your shame and makes you decent. Your clothes cover your nakedness as the clothing of Christ covers your sin.
Dressing “with eyes downcast” means that you choose clothes that are decent in His eyes . . . not clothes that are provocative, seductive, and that honor nakedness. When you dress decently, you recognize that God ordained clothes to cover, and not draw attention to, your naked skin. You cover up out of respect for Him, the gospel, your Christian brothers—and out of respect for who He made you to be. Decency means you agree with the Lord about the true purpose of clothing and set aside your self-interest to dress in a way that exalts Christ.
So in that dressing room trying on that skirt, take time to sit, bend, and stretch in front of that mirror, and ask yourself, Is this skirt decent? Does it do what it should do? Does it properly cover me up? Does it showcase my underlying nakedness—or exalt the gospel of Christ?
Is It Moderate or Excessive?
The final thing to ask yourself about clothing is whether it is moderate or excessive. Paul uses the Greek word sophrosunes. It means “of a sound mind; curbing one’s desires and impulses, self-controlled, temperate.” The word indicates that our adornment should be reasonable and not crazy. We ought to rein in our impulses and avoid extremes in fashion, hairstyles, and makeup. We also ought to avoid spending crazy amounts of money or stuffing our closets full of crazy quantities of clothing. We ought to govern our wardrobe choices with a sense of moderation, simplicity, and self-control. If the outfit is crazy extreme, crazy expensive, or if it’s crazy for you to be buying another one, then you ought to pass it up.
Understanding the purpose of clothing and asking yourself the three questions, Is it becoming? Is it decent? and Is it moderate? will help you figure out how to dress. And don’t forget to include your “Helper” in the process. The Holy Spirit is an invaluable source of assistance when it comes to figuring out whether or not your appearance glorifies God. If your heart is right and you seek His guidance, He will be your personal wardrobe consultant and teach you what and what not to wear.
© Moody Publishers. Adapted from Girls Gone Wise in a World Gone Wild, pp. 103-108.
Helma,
Misschien wil je ook zo vriendelijk zijn om het in het nederlands te hertalen?
Ik zou ook wel willen weten wat je daar allemaal neer zet en om er met een woordenboekje engels-nederlands bij te gaan zitten, daar heb ik het geduld niet voor en de bekwaamheid ook niet.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
wel grappig dat je de copyright informatie meegekopieerd hebt ...
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
oke.. ik kan meer met dit artikel dan 'al het andere zwakke mannengedoe'. Er bestaan ook nette mannen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
Ik weet niet of het volgende onderwerp al aan bod geweest is, en of het hier op zn plaats is... zo ja..zeg het dan maar waar het staat.
Zo nee...dan het volgende.
Bij ons in de kerk hebben de meeste dames een hoofddeksel op ( niet verplicht ) en als ze jonge kinderen ( dochter(s) hebben die mee naar de kerk gaan hebben die meisjes ook meestal iets op het hoofd. Bij de vrouwelijke tieners en 20-plussers wil het nog weleens mis gaan en doen ze hun hoedje/ baret of pet, in de ban.
Of er in de huisbezoeken over gesproken wordt, weet ik niet.
Maar hen die belijdenis van het geloof hebben afgelegd ( met hoofddeksel ), daar van heeft na een paar weken de meerderheid niets meer op het hoofd.
En zo gaan ze dan ook naar het H.A. al zijn er ook volwassen dames die blootshoofd naar het Avondmaal gaan.
Ik heb er wel eens met een kerkenraadslid over gesproken en die zei: ach, dat zijn toch maar bijzaken...het gaat om het hart.
Er zijn zelfs ambtdragers wiens vrouwen ook blootshood ter kerke gaan en naar het Avondmaal.
Maar nu nog de jongens / tieners en 20-tigers.
Hoe komen die dan in de kerk?
Nou, dan zie je ook kleding van dat je denkt...hoe kunnen ze zo in de kerk komen.
Spijkerbroek, gympen/sportschoenen, shirt met de gekste afbeeldingen
Is dat omdat ze anders niet meer naar de kerk willen?
En de man dan? getrouwd of niet?
Waar is de stropdas met net overhemd en broek en jasje?
Ook regelmatig in vrije tijds kleding!
Als ze een goede positie in het bedrijfsleven hebben dragen ze doordeweeks ook nette kleding, dikwijls ook met stropdas.
En dezelfde man wil wel dat zijn vrouw een hoofddeksel draagt?
Ik weet ook dat er in de Bijbel niet over stropdassen wordt gesproken en over het bedekken van het hoofd van de vrouw wel.
Daar zijn we het over eens, toch?
Ik hoop dat jullie snappen wat ik hier allemaal neergezet hebt.
Ik hoop op veel reacties....eens...oneens.
Zo nee...dan het volgende.
Bij ons in de kerk hebben de meeste dames een hoofddeksel op ( niet verplicht ) en als ze jonge kinderen ( dochter(s) hebben die mee naar de kerk gaan hebben die meisjes ook meestal iets op het hoofd. Bij de vrouwelijke tieners en 20-plussers wil het nog weleens mis gaan en doen ze hun hoedje/ baret of pet, in de ban.
Of er in de huisbezoeken over gesproken wordt, weet ik niet.
Maar hen die belijdenis van het geloof hebben afgelegd ( met hoofddeksel ), daar van heeft na een paar weken de meerderheid niets meer op het hoofd.
En zo gaan ze dan ook naar het H.A. al zijn er ook volwassen dames die blootshoofd naar het Avondmaal gaan.
Ik heb er wel eens met een kerkenraadslid over gesproken en die zei: ach, dat zijn toch maar bijzaken...het gaat om het hart.
Er zijn zelfs ambtdragers wiens vrouwen ook blootshood ter kerke gaan en naar het Avondmaal.
Maar nu nog de jongens / tieners en 20-tigers.
Hoe komen die dan in de kerk?
Nou, dan zie je ook kleding van dat je denkt...hoe kunnen ze zo in de kerk komen.
Spijkerbroek, gympen/sportschoenen, shirt met de gekste afbeeldingen
Is dat omdat ze anders niet meer naar de kerk willen?
En de man dan? getrouwd of niet?
Waar is de stropdas met net overhemd en broek en jasje?
Ook regelmatig in vrije tijds kleding!
Als ze een goede positie in het bedrijfsleven hebben dragen ze doordeweeks ook nette kleding, dikwijls ook met stropdas.
En dezelfde man wil wel dat zijn vrouw een hoofddeksel draagt?
Ik weet ook dat er in de Bijbel niet over stropdassen wordt gesproken en over het bedekken van het hoofd van de vrouw wel.
Daar zijn we het over eens, toch?
Ik hoop dat jullie snappen wat ik hier allemaal neergezet hebt.
Ik hoop op veel reacties....eens...oneens.
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
Het is wat je gewend bent. Je zult mij niet snel met stropdas zien en ook niet in de kerk, ook op mijn werk verschijn ik niet in pak (spijkerbroek is vrij normaal voor vrijwel al mijn collegas). Het is goed om niet te shockeren, aan de andere kant zijn er wel andere dingen om je druk om te maken en dit heeft verder weinig met het 7e gebod van doen. Tenzij je stropdas ziet als iets begeerteonderdrukkends of het t-shirt als begeerte opwekkend.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
parsifal schreef:Het is wat je gewend bent. Je zult mij niet snel met stropdas zien en ook niet in de kerk, ook op mijn werk verschijn ik niet in pak (spijkerbroek is vrij normaal voor vrijwel al mijn collegas). Het is goed om niet te shockeren, aan de andere kant zijn er wel andere dingen om je druk om te maken en dit heeft verder weinig met het 7e gebod van doen. Tenzij je stropdas ziet als iets begeerteonderdrukkends of het t-shirt als begeerte opwekkend.
Ik zou graag over alle punten een opmerking willen en als je in Stockholm woont, geen idee hoe het daar is...ik heb het over de cultuur in de nederlandse kerken en er werd al zoveel over kleding gesproken dat ik dacht: dit kan er ook nog wel bij.
Ik heb ook gezegd als je een bepaald beroep heb, dan kleed je je ook netjes, toch?
Zo ken ik tenminste wel verschillende mensen.
En dat er andere dingen zijn om je druk over te maken....ben ik gelijk met je eens.
Zie dit dan maar als een tussendoortje.
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
Ik werk aan een universiteit op een exacte faculteit en geloof me, daar kleed men zich in Zweden beter dan in Nederland. Dit is gewoon iets waar men zich aan kan ergeren, maar het lijkt me beter dat niet te doen.Herman60 schreef:parsifal schreef:Het is wat je gewend bent. Je zult mij niet snel met stropdas zien en ook niet in de kerk, ook op mijn werk verschijn ik niet in pak (spijkerbroek is vrij normaal voor vrijwel al mijn collegas). Het is goed om niet te shockeren, aan de andere kant zijn er wel andere dingen om je druk om te maken en dit heeft verder weinig met het 7e gebod van doen. Tenzij je stropdas ziet als iets begeerteonderdrukkends of het t-shirt als begeerte opwekkend.
Ik zou graag over alle punten een opmerking willen en als je in Stockholm woont, geen idee hoe het daar is...ik heb het over de cultuur in de nederlandse kerken en er werd al zoveel over kleding gesproken dat ik dacht: dit kan er ook nog wel bij.
Ik heb ook gezegd als je een bepaald beroep heb, dan kleed je je ook netjes, toch?
Zo ken ik tenminste wel verschillende mensen.
En dat er andere dingen zijn om je druk over te maken....ben ik gelijk met je eens.
Zie dit dan maar als een tussendoortje.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."