Dat doe ik ook niet Bert. Ik kan dat niet, mag dat niet en doe dat niet. Op grond van de Bijbel kan men wel zeggen dat deze man niet christelijk is te noemen. En daarvoor heb ik argumenten genoemd, quote's geciteerd. Zijn credo: "Never give up!". Heb jij de site bekeken? De video's gezien?Bert Mulder schreef:Ik zou zeggen, JIJ durft nogal. Kan, MAG jij in zijn hart kijken?WimA schreef: Ik moet zeggen, jullie durven wel veel. Waarom reageren jullie niet inhoudelijk op de kritiek?
Deze man is niet eens christelijk te noemen. Zie de site, zie de quote's.
Mooie en interessante websites [2]
Re: Mooie en interessante WEBSITES 2
- Bert Mulder
- Contacteer:
WimA schreef: Dat doe ik ook niet Bert. Ik kan dat niet, mag dat niet en doe dat niet. Op grond van de Bijbel kan men wel zeggen dat deze man niet christelijk is te noemen. En daarvoor heb ik argumenten genoemd, quote's geciteerd. Zijn credo: "Never give up!". Heb jij de site bekeken? De video's gezien?
WimA, met hoeveel mensen heb jij over God gesproken?Deze man is niet eens christelijk te noemen.
Is het misschien zo, dat in zijn speeches niet altijd God op de voorgrond staat, moet het schaamrood ons niet op de wangen staan omdat in ONS dagelijks werk God zelden op de voorgrond staat?
WimA, je durft nogal!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert, Beluister zijn boodschap. Via zijn sites, zijn video's. Vergelijk deze met de bijbelse boodschap die in de Schrift te vinden is. De conclusie is dan niet moeilijk en voor iedereen waarneembaar. Ik begrijp derhalve deze reacties niet zo goed en kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze zijn ingegeven door andere motieven dan de feitelijke beoordeling van de boodschap die middels de video wordt gebracht.Bert Mulder schreef:WimA schreef: Dat doe ik ook niet Bert. Ik kan dat niet, mag dat niet en doe dat niet. Op grond van de Bijbel kan men wel zeggen dat deze man niet christelijk is te noemen. En daarvoor heb ik argumenten genoemd, quote's geciteerd. Zijn credo: "Never give up!". Heb jij de site bekeken? De video's gezien?WimA, met hoeveel mensen heb jij over God gesproken?Deze man is niet eens christelijk te noemen.
Is het misschien zo, dat in zijn speeches niet altijd God op de voorgrond staat, moet het schaamrood ons niet op de wangen staan omdat in ONS dagelijks werk God zelden op de voorgrond staat?
WimA, je durft nogal!
@WimA, natuurlijk zijn het terechte vragen die je stelt. Maar je opponenten stellen óók vragen; misschien ontwijken ze de vragen die jij stelt.
Maar in elk geval is het (voor mij) wel iets om over na te denken: en ik, hoe getuig ik van de Heere en Zijn dienst? En dat kan - los van jouw vragen - ook wel eens een terechte vraag zijn.
Maar in elk geval is het (voor mij) wel iets om over na te denken: en ik, hoe getuig ik van de Heere en Zijn dienst? En dat kan - los van jouw vragen - ook wel eens een terechte vraag zijn.
Probeer maar bij het Woord te blijven bij het vinden van antwoorden op allerlei vragen. Dat is stukken veiliger dan dit soort video's.eilander schreef:@WimA, natuurlijk zijn het terechte vragen die je stelt. Maar je opponenten stellen óók vragen; misschien ontwijken ze de vragen die jij stelt.
Als ik me niet vergis... zie ik op dit forum een begin van een scheiding der geesten zich
voltrekken.
Hoe lang zal dit allemaal elkaar nog evenwichtig reformatorisch (staande voluit in de leer
van de Reformatie en Nadere Reformatie) bij elkaar gehouden kunnen worden?
Je ziet duidelijk, als je je ogen open hebt, dat steeds meer afstand wordt genomen van
het klassieke reformatoriche belijden. Nieuwe dingen worden vaak gretig omarmd en degenen
die om der consciëntiewil niet met mee kunnen, worden meer en meer in een hoek gedrukt.
Dit verontrust mij in ernstige mate, en dwingt me soms om een klein beetje tegengas te geven.
Ik hoop dat het traditionele geluid op een reformatorisch forum nog mogelijk blijft, en dat het
ook verdedigd mag worden, en zonodig gesteund door moderators.
In feite niet zoveel anders als de grote wereld om ons heen, maar dan hier vanuit, zeg maar
de kleine reformtorische microwereld. Dit mag toch gezegd worden? Als we als kleine
minderheid geloofwaardig willen overkomen bij de grote wereld? Gaan we dan sjoemelen?
Ik denk dat ik niet teveel zeg dat de geschiedenis ons leert waar we terecht komen bij een
verder afglijden.
voltrekken.
Hoe lang zal dit allemaal elkaar nog evenwichtig reformatorisch (staande voluit in de leer
van de Reformatie en Nadere Reformatie) bij elkaar gehouden kunnen worden?
Je ziet duidelijk, als je je ogen open hebt, dat steeds meer afstand wordt genomen van
het klassieke reformatoriche belijden. Nieuwe dingen worden vaak gretig omarmd en degenen
die om der consciëntiewil niet met mee kunnen, worden meer en meer in een hoek gedrukt.
Dit verontrust mij in ernstige mate, en dwingt me soms om een klein beetje tegengas te geven.
Ik hoop dat het traditionele geluid op een reformatorisch forum nog mogelijk blijft, en dat het
ook verdedigd mag worden, en zonodig gesteund door moderators.
In feite niet zoveel anders als de grote wereld om ons heen, maar dan hier vanuit, zeg maar
de kleine reformtorische microwereld. Dit mag toch gezegd worden? Als we als kleine
minderheid geloofwaardig willen overkomen bij de grote wereld? Gaan we dan sjoemelen?
Ik denk dat ik niet teveel zeg dat de geschiedenis ons leert waar we terecht komen bij een
verder afglijden.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Kennelijk zie je niet dat er tussen de Reformatie en de Nadere Reformatie al een behoorlijke discrepantie bestaat. Je beroepen op het "klassieke reformatorische denken" gaat dus niet: je moet wel duidelijk maken wát je nou precies bedoelt. Als een "traditioneel geluid" slechts bestaat omwille van de traditie, moeten we het niet opwaarderen tot iets van doorslaggevend belang. Tradities kunnen waardevol zijn, maar ze raken niet het wezen.
Door al die ballast nu eens te laten vallen en je te focussen op de kern, op de Reformatie, kun je ook eindelijk toekomen aan datgene wat ons bindt, in plaats van altijd maar te hameren op wat ons scheidt.
Door al die ballast nu eens te laten vallen en je te focussen op de kern, op de Reformatie, kun je ook eindelijk toekomen aan datgene wat ons bindt, in plaats van altijd maar te hameren op wat ons scheidt.
~~Soli Deo Gloria~~
http://www.littlegranny.nl/welkom
(alleen een beetje duur.. een legging van de h&m is meer dan de helft goedkoper)
(alleen een beetje duur.. een legging van de h&m is meer dan de helft goedkoper)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wel leuk, alleen mogen ze de website wel eens bijhouden (vakantie van 2011 staat nog vermeld)henriët schreef:http://www.littlegranny.nl/welkom
En of dit nu de aangewezen manier is om meisjesondergoed te laten zien

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- J.C. Philpot
Jaren geleden beluiste ik hem af en toe in Veenendaal. Prachtige, gunnende en rijke preken waren het. Moge de Heere hem en zijn vrouw nabij zijn nu deze gevreesde ziekte hem heeft getroffen.Mara schreef:http://www.uithetoverjordaanse.nl/
Op deze site schrijft ds. M. Ponk over zijn ziekbed.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
we missen hem echt in Veenendaal.....J.C. Philpot schreef:Jaren geleden beluiste ik hem af en toe in Veenendaal. Prachtige, gunnende en rijke preken waren het. Moge de Heere hem en zijn vrouw nabij zijn nu deze gevreesde ziekte hem heeft getroffen.Mara schreef:http://www.uithetoverjordaanse.nl/
Op deze site schrijft ds. M. Ponk over zijn ziekbed.
Was deze site zo onbekend? Ik heb er nog nooit iemand over gehoord en stuitte daar min of meer "toevalig" op.
ik heb hem per pb wel eens aan mensen doorgegevenMara schreef:Was deze site zo onbekend? Ik heb er nog nooit iemand over gehoord en stuitte daar min of meer "toevalig" op.
Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar bedankt.