Waarin onderscheidt zich de 'refokring' dan? In dezen van niemand dacht ik...Luther schreef:Ook in refokring?
Alleen, voor 'refo's' kan het weerhouwdend zijn dat ze kunnen weten wat zonde is....
Maar dat begrip wordt ook steeds breder...
Waarin onderscheidt zich de 'refokring' dan? In dezen van niemand dacht ik...Luther schreef:Ook in refokring?
Tja, maar hoe dan? Ik denk dat ik dan beticht wordt van ongewenste intimidatie. Ik weet het gewoon niet meer...helma schreef:gewoon eens eerlijk zeggen wat voor gevoelens het oproept. Soms is het ook uit onwetendheid.Upquark schreef:Ik word erg moe van de kleding van menig zuster in onze gemeente. Soms durf ik nauwelijks nog naar de dienst, omdat ik zo sterk afgeleid word door al die veel te korte kleding. Wat moet je ermee?
Dat is ook moeilijk. Maar ik, als vrouw, begrijp sommige kledingstukken ook niet hoor. In de kerk verbaas ik me soms.Upquark schreef:Tja, maar hoe dan? Ik denk dat ik dan beticht wordt van ongewenste intimidatie. Ik weet het gewoon niet meer...helma schreef:gewoon eens eerlijk zeggen wat voor gevoelens het oproept. Soms is het ook uit onwetendheid.Upquark schreef:Ik word erg moe van de kleding van menig zuster in onze gemeente. Soms durf ik nauwelijks nog naar de dienst, omdat ik zo sterk afgeleid word door al die veel te korte kleding. Wat moet je ermee?
Dit soort gevallen zijn niet de oorzaak van het probleem zoals hieronder beschreven..Mara schreef:[Het was gisteren echt niet zo warm, maar naast mij zat een dikke vrouw met een vrij korte rok en dikke witte blote benen.
Het zag er sowieso onappetijtelijk uit,
Wat doet jou toch denken dat in refo-kringen de mensen anders zijn of een andere vleselijke natuur hebben dan anderen?Luther schreef:Ik heb geen idee, maar zou dat niet het probleem zijn bij die 50%? Bedoelt men dat al met sexverslaafd als men spreekt over 50% (wat mij ook rijkelijk hoog lijkt...)?Tiberius schreef:Dan maar een verbond maken met de ogen. Een volwassen man (ik praat nu even niet over pubers) moet die kracht toch op kunnen brengen?Luther schreef:Dat laatste is nu juist veelal de strijd, dat een deel van de mannen helemaal niet de kracht heeft om weg te kijken.ds. A.Th. van Olst schreef:Tijdens de vragenbespreking zei ds. Van Olst dat obsessieve aandacht voor seksuele zonden, zoals hij die wel aantreft op refoweb, ook niet goed is. Hij vindt het geen zonde om een mooie vrouw mooi te vinden. „En als een vrouw een diep decolleté heeft, kijk je rustig weg en vervolg je je weg met vreugde.”Ook in refokring?Tiberius schreef:Ook daarin denk ik dat je je vergist...Luther schreef:Trouwens: je moet dat als vrouw toch ook niet willen, dat een man zó naar je kan kijken?
Misschien moet jij beter op de predikant letten, en moet de predikant ook wat meer zeggen met betrekking tot het weiden van zijn schaapjes, met name degene,die wat te spaarzaam in de wol zitten.Mara schreef:Dat is ook moeilijk. Maar ik, als vrouw, begrijp sommige kledingstukken ook niet hoor. In de kerk verbaas ik me soms.Upquark schreef:Tja, maar hoe dan? Ik denk dat ik dan beticht wordt van ongewenste intimidatie. Ik weet het gewoon niet meer...helma schreef:gewoon eens eerlijk zeggen wat voor gevoelens het oproept. Soms is het ook uit onwetendheid.Upquark schreef:Ik word erg moe van de kleding van menig zuster in onze gemeente. Soms durf ik nauwelijks nog naar de dienst, omdat ik zo sterk afgeleid word door al die veel te korte kleding. Wat moet je ermee?
Het was gisteren echt niet zo warm, maar naast mij zat een dikke vrouw met een vrij korte rok en dikke witte blote benen.
Het zag er sowieso onappetijtelijk uit, maar om nu zo naar de kerk te gaan!
Ik denk dan: heeft deze mevrouw geen spiegel? Of een man die alles leuk vindt van zijn vrouw?![]()
Maar moet je daar dan wat van zeggen
Ik zit al in de kerk als de dominee nog niet eens aangekomen isSimon schreef:Misschien moet jij beter op de predikant letten, en moet de predikant ook wat meer zeggen met betrekking tot het weiden van zijn schaapjes, met name degene,die wat te spaarzaam in de wol zitten.Mara schreef:Dat is ook moeilijk. Maar ik, als vrouw, begrijp sommige kledingstukken ook niet hoor. In de kerk verbaas ik me soms.Upquark schreef:
Tja, maar hoe dan? Ik denk dat ik dan beticht wordt van ongewenste intimidatie. Ik weet het gewoon niet meer...
Het was gisteren echt niet zo warm, maar naast mij zat een dikke vrouw met een vrij korte rok en dikke witte blote benen.
Ik denk dan: heeft deze mevrouw geen spiegel? Of een man die alles leuk vindt van zijn vrouw?![]()
Hoe denk je dat de vissers van mensen, de apostelen, eruit zagen, destijds?Mara schreef:Ik zit al in de kerk als de dominee nog niet eens aangekomen isSimon schreef:Misschien moet jij beter op de predikant letten, en moet de predikant ook wat meer zeggen met betrekking tot het weiden van zijn schaapjes, met name degene,die wat te spaarzaam in de wol zitten.Mara schreef:Dat is ook moeilijk. Maar ik, als vrouw, begrijp sommige kledingstukken ook niet hoor. In de kerk verbaas ik me soms.Upquark schreef:
Tja, maar hoe dan? Ik denk dat ik dan beticht wordt van ongewenste intimidatie. Ik weet het gewoon niet meer...
Maar moet je daar dan wat van zeggen![]()
En ik denk dat de beste man niet echt onder de bank kan kijken.
b.t.w. We hadden gisteren een ouderwetse dominee, zwart pak, wit overhemd en zwarte stropdas. Dat komt ook steeds minder vaak voor.
Maar nog geen dominee in leggings
Natturlijk niet.Mara schreef:Dat is ook moeilijk. Maar ik, als vrouw, begrijp sommige kledingstukken ook niet hoor. In de kerk verbaas ik me soms.Upquark schreef:Tja, maar hoe dan? Ik denk dat ik dan beticht wordt van ongewenste intimidatie. Ik weet het gewoon niet meer...helma schreef:gewoon eens eerlijk zeggen wat voor gevoelens het oproept. Soms is het ook uit onwetendheid.Upquark schreef:Ik word erg moe van de kleding van menig zuster in onze gemeente. Soms durf ik nauwelijks nog naar de dienst, omdat ik zo sterk afgeleid word door al die veel te korte kleding. Wat moet je ermee?
Dat weet ik nooit zo precies als ze er zo bij lopen. Ik kijk dan voor de zekerheid maar rust weg en vervolg mijn weg met vreugde.Luther schreef:Ook in refokring?
Nee dat was de vraag niet.Tiberius schreef:Dat weet ik nooit zo precies als ze er zo bij lopen. Ik kijk dan voor de zekerheid maar rust weg en vervolg mijn weg met vreugde.Luther schreef:Ook in refokring?
Ik vroeg vervolgens: Ook in refokring?Tiberius schreef:Ook daarin denk ik dat je je vergist...
Natturlijk niet.refo schreef:Dat is ook moeilijk. Maar ik, als vrouw, begrijp sommige kledingstukken ook niet hoor. In de kerk verbaas ik me soms.Mara schreef:Tja, maar hoe dan? Ik denk dat ik dan beticht wordt van ongewenste intimidatie. Ik weet het gewoon niet meer...Upquark schreef:
gewoon eens eerlijk zeggen wat voor gevoelens het oproept. Soms is het ook uit onwetendheid.