Websites Gereformeerde Gemeenten

-DIA-

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Wilhelm schreef:
-DIA- schreef:
Jongere schreef:
-DIA- schreef:Er is door een predikand uit de GG een onderzoek gedaan naar de websites van de Gereformeerde Gemeenten. Weet iemand wie dat was? Het werd bij ons van de kansel gezegd, zonder een naam te noemen. Het bleek in ieder geval dat een schrikbarend aantal van eigen sites remonstrantse invloeden had... Dat was wel schrikken!
Ik heb wel eens gehoord dat ds. De Heer dat had gedaan - maar ik kan me niet meer herinneren hoe ik daar bij kom. Misschien uit zijn boekje over evangelischen.

Verder moet je niet alles geloven wat je van de kansel hoort. Ga zelf eens op onderzoek uit en je zult weinig remonstrants tegenkomen. Tenzij we dingen remonstrants gaan noemen die goed gereformeerd zijn.

Bovendien geloof ik werkelijk dat er wel wat beters valt te verkondigen van de kansel voor een grote gemeente dan het zwart maken van andere gemeentes uit het eigen kerkverband.
Ik geloof het toch wel. Je weet wellicht zelf hoe alert ds. van Dieren zelf op verscholen remonstratse invloeden is. En gezien de ligging van ds. De Heer acht ik hem ook goed in staat om dat te onderkennen.
Er mogen immers geen praatjes van de kansel komen. Ik weet zeker als zoiets wordt gezegd dat dat dan ook te onderbouwen is.
Ik vind het juist erg als een gemeente geen eigen website heeft.
Volgens mij heeft de kerk de wereld wat te vertellen. En de zoektoch begint tegenwoordig op internet. Een uitgelezen kans zou ik zeggen! Missionair gemeente zijn.
Je kunt je abonneren op de KERKBODE,
tweewekelijks orgaan van de Greformeerde Gemeenten in Rijssen
(Noord, West en Zuid)
Verder verschijnt er elke 2 jaar een gemeentegids met alle info.
Dus als je belangstelli9ng hebt is er genoeg voor handen.
Email-adressen worden niet vermeld. En dat tekent ook wel de
afstand die we willen houden in betrekking tot internet.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:
Wilhelm schreef:
-DIA- schreef:
-DIA- schreef:Er is door een predikand uit de GG een onderzoek gedaan naar de websites van de Gereformeerde Gemeenten. Weet iemand wie dat was? Het werd bij ons van de kansel gezegd, zonder een naam te noemen. Het bleek in ieder geval dat een schrikbarend aantal van eigen sites remonstrantse invloeden had... Dat was wel schrikken!
Ik geloof het toch wel. Je weet wellicht zelf hoe alert ds. van Dieren zelf op verscholen remonstrantse invloeden is. En gezien de ligging van ds. De Heer acht ik hem ook goed in staat om dat te onderkennen.
Er mogen immers geen praatjes van de kansel komen. Ik weet zeker als zoiets wordt gezegd dat dat dan ook te onderbouwen is.
Ik vind het juist erg als een gemeente geen eigen website heeft.
Volgens mij heeft de kerk de wereld wat te vertellen. En de zoektoch begint tegenwoordig op internet. Een uitgelezen kans zou ik zeggen! Missionair gemeente zijn.
Je kunt je abonneren op de KERKBODE,
tweewekelijks orgaan van de Greformeerde Gemeenten in Rijssen
(Noord, West en Zuid)
Verder verschijnt er elke 2 jaar een gemeentegids met alle info.
Dus als je belangstelli9ng hebt is er genoeg voor handen.
Email-adressen worden niet vermeld. En dat tekent ook wel de
afstand die we willen houden in betrekking tot internet.
Sorry DIA, maar ik vind dit toch wel laakbaar, dat van die remonstrantse websites. Je neemt nu zomaar die veroordeling over, terwijl het werkelijk nergens over gaat.
En de predikant die dat onderzocht heeft, heft kennelijk tijd over. gezien het groot aantal vacante gemeenten is dat ook een onjuiste tijdsbesteding.

Geheel eens met Wilhelm!
Wat die mailadressen betreft: die staan er bij ons wel in. Ontzettend handig om met elkaar mee te kunnen leven op een snelle manier.
Verder krijgen we altijd van de scriba een mailtje als er snel iets gecommuniceerd moet worden met de gemeente, bijvoorbeeld als er iemand overleden is.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Dia in wat voor tijd leeft gij...
Zelf zoek je toch ook info op op internet?

Man, bij elke kerk zou een bord moeten staan met een QR code. Als mensen langsrijden kunnen ze die scannen en komen ze direct op de site. En nog mooier zou zijn dat zondags ze dan met een klik kunnen meeluisteren met wat er binnen gezegd wordt. Liefst met beeld. En onder het schermpje loopt er dan een banner: "wees welkom ook IN de kerk"
Ideeen zat ;)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wilhelm schreef:Dia in wat voor tijd leeft gij...

Man, bij elke kerk zou een bord moeten staan met een QR code. Als mensen langsrijden kunnen ze die scannen en komen ze direct op de site. En nog mooier zou zijn dat zondags ze dan met een klik kunnen meeluisteren met wat er binnen gezegd wordt. Liefst met beeld. En onder het schermpje loopt er dan een banner: "wees welkom ook IN de kerk"
Ideeen zat ;)
Ik geloof ergens, dat ik toch niet teveel zeg als internet voor ons een gesel of oordeel zal worden. Ik kan die gedachte niet kwijt raken.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:

Ideeen zat ;)
Ik geloof ergens, dat ik toch niet teveel zeg als internet voor ons een gesel of oordeel zal worden. Ik kan die gedachte niet kwijt raken.
Maar als je zo overtuigd bent van het verwerpelijke van het medium internet, waarom gebruik je het dan nog tegen beter weten in? Dit is niet vervelend bedoeld, ik snap je redenering gewoon niet.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ideeen zat ;)
Ik kan de gedachte maar niet kwijt raken dat ik QR-codes enge dingen vind.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
freek

Bericht door freek »

*Weet even niet of hij moet lachen of huilen*
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:

Ideeen zat ;)
Maar als je zo overtuigd bent van het verwerpelijke van het medium internet, waarom gebruik je het dan nog tegen beter weten in? Dit is niet vervelend bedoeld, ik snap je redenering gewoon niet.
Waarom doe ik dit? Soms probeer ik nog iets te corrigeren en bij te sturen, maar ik ondervindt in feite meer tegenstand, wantrouwen en onbegrip als ik gedacht had. Het mag naïef zijn, maar het is zo. Dit forum heeft me veel geleerd omtrent de enorme onkunde wat de oude leer betreft, en ben verwonderd (zou in feite niet moeten) over het gemak waarmee men dingen overneemt voor waar, en niet ziet waar het ontspoort. Ik zeg dit ook niet omdat ik het beter weet, nee, want ik weet het helemaal niet. Maar dat moet ook geleerd worden, om eens niets meer te weten. En het is waar: Zaait aan alle wateren... Maar blijf wel alert. Dat geldt voor mij zeker niet minder.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

freek schreef:*Weet even niet of hij moet lachen of huilen*
Over die QR-codes?
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Luther schreef:

Ideeen zat ;)
Gewoon de nieuwe streepjescode/ barcode maar dan met meer mogelijkheden. Niet spannender maken dan het is.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wilhelm schreef:
Luther schreef:

Ideeen zat ;)
Gewoon de nieuwe streepjescode/ barcode maar dan met meer mogelijkheden. Niet spannender maken dan het is.
Ik heb een lezing van ds. J. Koppelaar gehoord die in deze codes iets zag van het teken van het beest uit Openb. 13. De codes zijn niet transparant; je weet niet waar je heen geleid wordt en welke info ze van jou opslaan. Bovendien is het straks hét middel om te kopen en te verkopen.

Gelukkig moet je een hele dure telefoon hebben om die dingen af te kunnen lezen...
Voorlopig hou ik me er verre van.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
Wilhelm schreef:
Luther schreef:

Ideeen zat ;)
Ik heb een lezing van ds. J. Koppelaar gehoord die in deze codes iets zag van het teken van het beest uit Openb. 13. De codes zijn niet transparant; je weet niet waar je heen geleid wordt en welke info ze van jou opslaan. Bovendien is het straks hét middel om te kopen en te verkopen.

Gelukkig moet je een hele dure telefoon hebben om die dingen af te kunnen lezen...
Over internet gesproken, en over het beest... Daar worden ook wel eens linken naar gelegd, maar zelf heb ik daar weinig inzicht in.
Het lijkt me trouwens niet ondenkbaar, dat de moderne media meewerken aan het uitsluiten (niet kunnen kopen of verkopen) van christenen. En dan bedoel ik vanzelf het overblijfsel dat God oprecht vreest. Ik denk niet dat er in de laatste tijden nog veel meelopers zullen zijn. Ieder moet maar bij zichzelf beginnen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Wilhelm schreef:
Luther schreef:Ik kan de gedachte maar niet kwijt raken dat ik QR-codes enge dingen vind.

Zo duur hoeft die telefoon niet te zijn hoor: elke telefoon met een camera kan een QR-code lezen.

En nee, het heeft verder niets geheimzinnigs of spannend: het bevat gewoon wat content, meestal een website (waar een smartphone automatisch heen gaat), of andere data, zoals een uniek nummer of een vcard, etc.
Ze zijn zeker wel transparant: het formaat is publiekelijk beschreven. Ook kan je zelfs een gepersonificeerde QR-code maken.
Wat een QR-code van je opslaat is heel eenvoudig: namelijk niets.

Een beetje bizar om de link te leggen met het teken van het beest. Dan vond ik die link bij geïmplanteerde chips van 20 jaar geleden iets meer voor de hand liggen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Om je een idee te geven.
Wanneer je onderstaande QR-code scant met je mobiel (gewoon vanaf je scherm), opent de browser van je mobiel Openbaring 13:11-18, de perikoop waar het hieronder over gaat.

Afbeelding

De volgende informatie staat er in:

Code: Selecteer alles

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Op+13%2C11-18&id37=1&l=nl&set=10&pos=0
En het slaat helemaal geen info van je op, als je er gebruik van maakt.
Niets mysterieus mee, dus.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Zo duur hoeft die telefoon niet te zijn hoor: elke telefoon met een camera kan een QR-code lezen.
Euhm.. ik zie hier een mobiel liggen, van Käthe. Daar zit een camera op, maar die ziet hier niets in...
En nee, het heeft verder niets geheimzinnigs of spannend: het bevat gewoon wat content, meestal een website (waar een smartphone automatisch heen gaat), of andere data, zoals een uniek nummer of een vcard, etc.
Ze zijn zeker wel transparant: het formaat is publiekelijk beschreven. Ook kan je zelfs een gepersonificeerde QR-code maken.
Wat een QR-code van je opslaat is heel eenvoudig: namelijk niets.
Nee, het is niet transparant. Jij plaatste net een QR-code en je zette erachter wat de inhoud was. Maar als jij dat er niet achter had gezet, was voor mij volstrekt onhelder waarheen die code me zou leiden. Dat kan naar werkelijk vanalles zijn.
Een beetje bizar om de link te leggen met het teken van het beest. Dan vond ik die link bij geïmplanteerde chips van 20 jaar geleden iets meer voor de hand liggen.
Weet je wat er letterlijk staat? De marker van het beest.
Ik zeg niet dat ds. Koppelaar gelijk heeft; ik zeg wel dat ik voorlopig het nog moet zien waar deze ontwikkeling eindigt. Het begint altijd onschuldig; maar als deze codering is ingeburgerd, zal je er ook gebruik van moeten maken met je mobiel. Dan heb je toch echt wel een probleem als je geen mobiel (wilt) heb(t)(ben).
Plaats reactie