Je kunt je abonneren op de KERKBODE,Wilhelm schreef:Ik vind het juist erg als een gemeente geen eigen website heeft.-DIA- schreef:Ik geloof het toch wel. Je weet wellicht zelf hoe alert ds. van Dieren zelf op verscholen remonstratse invloeden is. En gezien de ligging van ds. De Heer acht ik hem ook goed in staat om dat te onderkennen.Jongere schreef:Ik heb wel eens gehoord dat ds. De Heer dat had gedaan - maar ik kan me niet meer herinneren hoe ik daar bij kom. Misschien uit zijn boekje over evangelischen.-DIA- schreef:Er is door een predikand uit de GG een onderzoek gedaan naar de websites van de Gereformeerde Gemeenten. Weet iemand wie dat was? Het werd bij ons van de kansel gezegd, zonder een naam te noemen. Het bleek in ieder geval dat een schrikbarend aantal van eigen sites remonstrantse invloeden had... Dat was wel schrikken!
Verder moet je niet alles geloven wat je van de kansel hoort. Ga zelf eens op onderzoek uit en je zult weinig remonstrants tegenkomen. Tenzij we dingen remonstrants gaan noemen die goed gereformeerd zijn.
Bovendien geloof ik werkelijk dat er wel wat beters valt te verkondigen van de kansel voor een grote gemeente dan het zwart maken van andere gemeentes uit het eigen kerkverband.
Er mogen immers geen praatjes van de kansel komen. Ik weet zeker als zoiets wordt gezegd dat dat dan ook te onderbouwen is.
Volgens mij heeft de kerk de wereld wat te vertellen. En de zoektoch begint tegenwoordig op internet. Een uitgelezen kans zou ik zeggen! Missionair gemeente zijn.
tweewekelijks orgaan van de Greformeerde Gemeenten in Rijssen
(Noord, West en Zuid)
Verder verschijnt er elke 2 jaar een gemeentegids met alle info.
Dus als je belangstelli9ng hebt is er genoeg voor handen.
Email-adressen worden niet vermeld. En dat tekent ook wel de
afstand die we willen houden in betrekking tot internet.