Postmodernisme (uit: Twee Drie-verbondsleren)

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17438
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Postmodernisme (uit: Twee Drie-verbondsleren)

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:Hé, gaan jullie even lekker in die andere topic zitten. :jongle

Sorry....je hebt gelijk ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Postmodernisme (uit: Twee Drie-verbondsleren)

Bericht door WimA »

Refo schreef:Maar ga elkaar niet de maat nemen of de ander wel of niet wedergeboren is zoals je dat zelf graag ziet.
Het topic over het "postmodernisme" moet idd hoognodig nieuw leven worden ingeblazen. Overigens zegt Job ook wel zo iets in Job 19 vs 28: Voorwaar, (55) gij zoudt zeggen: Waarom vervolgen wij hem? (56) Nademaal de wortel der zaak in mij gevonden wordt. De kanttekeningen zeggen hierover het volgende:
(cursivering van mij)

55. Dat is, gij behoordet te zeggen.
56. Dat is, omdat de eerste materie en oorsprong van ons geschil is het lijden, dat mij God toegezonden heeft; waarover gij, als vrienden, eerder medelijden met mij moest hebben, dan mij dus smadelijk te hekelen. Of versta door den wortel der zaak den vasten gronds des geschils, vervattende de bondige redenen die het dispuut behoorden te eindigen, en die niet in de redenen zijner vrienden, maar wl in de zijne waren te vinden. Men kan ook door dezen wortel verstaan de schone belijdenis des geloofs die Job gedaan had, en die zijn vrienden behoorde te voldoen, om hem niet meer voor een hypocriet te houden.

Dus zo modern dat we denken dat we het moderne denken achter ons hebben gelaten zijn we niet. Job dacht ook al postmodern zo te lezen, itt tot zijn vrienden. Toch?
Plaats reactie