Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag ? [8]
Waarom (weer) dit gebruik van krachttermen? Die ook nog tenderen naar (bastaard)vloeken?
WimA schreef:Waarom (weer) dit gebruik van krachttermen? Die ook nog tenderen naar (bastaard)vloeken?

Wat is 'tenderen naar (bastaard)vloeken'?
- jakobmarin
Tenderenrefo schreef:WimA schreef:Waarom (weer) dit gebruik van krachttermen? Die ook nog tenderen naar (bastaard)vloeken?
Herkomst: «Latijn
de genoemde strekking of bedoeling hebben, zekere tendentie vertonen
Maar Goempie komt vast van Gompie, en heeft weinig te maken met (bastaard)vloeken....

Sommigen zoeken óveral wat achter....

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Het woord GOMPIE is ouder! Ik herinner me dat het een stopwoordje was van Goofy, in de tweede helft van de jaren 60.... en daarna ook nog.jakobmarin schreef:Tenderenrefo schreef:WimA schreef:Waarom (weer) dit gebruik van krachttermen? Die ook nog tenderen naar (bastaard)vloeken?
Herkomst: «Latijn
de genoemde strekking of bedoeling hebben, zekere tendentie vertonen
Maar Goempie komt vast van Gompie, en heeft weinig te maken met (bastaard)vloeken....
Sommigen zoeken óveral wat achter....
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- MarthaMartha
het plan was naar het zwembad met alle kids, dat hebben we ook wel gedaan, maar kleine demo vond het niet leuk en dat kleine lijfje ging steeds harder gloeien, dus ben ik maar met hem naar huis gegaan, paracetamolletje en hij ligt nu heerlijk te slapen. En democritus zit dus met twee ADHD-ers in het zwembad (en een boek
).

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha schreef:het plan was naar het zwembad met alle kids, dat hebben we ook wel gedaan, maar kleine demo vond het niet leuk en dat kleine lijfje ging steeds harder gloeien, dus ben ik maar met hem naar huis gegaan, paracetamolletje en hij ligt nu heerlijk te slapen. En democritus zit dus met twee ADHD-ers in het zwembad (en een boek).

dat heb je goed geregeld

- MarthaMartha
helma schreef:MarthaMartha schreef:het plan was naar het zwembad met alle kids, dat hebben we ook wel gedaan, maar kleine demo vond het niet leuk en dat kleine lijfje ging steeds harder gloeien, dus ben ik maar met hem naar huis gegaan, paracetamolletje en hij ligt nu heerlijk te slapen. En democritus zit dus met twee ADHD-ers in het zwembad (en een boek).
![]()
dat heb je goed geregeld

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Aan het werk. Nog 3 dagen om mijn administratie af te werken (afgelopen weekend behoorlijk wat bijgekomen).
Maar als het woensdag af is kan ik over 5 weken met een schone lei beginnen.
Vanavond naar mijn ouders om te vieren dat mijn vader 76 is geworden.
Maar als het woensdag af is kan ik over 5 weken met een schone lei beginnen.
Vanavond naar mijn ouders om te vieren dat mijn vader 76 is geworden.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Zo, gefeliciteerd!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Een feestje organiseren.
En nu maar hopen dat het zaterdag mooi weer wordt.
En nu maar hopen dat het zaterdag mooi weer wordt.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Op de fiets naar Kapelle-Biezelinge naar de kerkdienst van ds. B. van der Heiden.
25à30 minuten fietsen
25à30 minuten fietsen
Hoop dat je een goede dienst hebt mogen hebben!Yesenaer schreef:Op de fiets naar Kapelle-Biezelinge naar de kerkdienst van ds. B. van der Heiden.
25à30 minuten fietsen
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Op de fiets naar Kruiningen naar de afscheidsdienst van ds. G. Hoogerland.
Ik vraag me altijd af waarom mensen naar afscheidsdiensten gaan van predikanten van andere gemeenten.
Dat is toch een gebeurtenis die alleen die gemeente aangaat?
Het betekent meestal ook dat de predikant afscheid neemt van zijn consulentgemeenten.refo schreef:Ik vraag me altijd af waarom mensen naar afscheidsdiensten gaan van predikanten van andere gemeenten.