huisman schreef:WimA schreef:huisman schreef:Misschien maak ik met dit voorbeeld het wat duidelijker.
...
s.v.p. graag gewoon antwoord op de eerdere vraag. Een voorbeeld kan hoogstens dienen om een antwoord te verduidelijken, een voorbeeld kan nooit het antwoord zelf zijn.
Ik ga natuurlijk over mijn eigen antwoorden....ik vind het onderzoeken van de Schrift niet zo passen bij deze tekst (klopt en..) Daar gaat het toch meer over het gebed. Mogen alle hoorders kloppen of geldt deze belofte alleen de zoekend gemaakten, de uitverkorenen?
(Wat vond je van het voorbeeld? )
A. Bij de vraag naar het verschil tussen het citaat van ds. Kersten en Kohlbrugge weet je enkel te antwoorden "ik vind het niet zo passen?" Dat is alles? Daarvoor de eerdere harde woorden?
B. Alle mensen mogen - volgens de Schrift - kloppen, ik begrijp werkelijk niet waarom dit telkens wordt gevraagd.
De afgelopen weken zijn er - door jouw - richting dhr. Scholten woorden gezegd als "leugens", "domheid" etc. Deze staan nog op het forum, dus een ieder kan het nalezen.
Ook op dit laatste artikel zijn stevige woorden gesproken in de richting van ds. Kersten en dhr. Scholten. Het verschil aanduiden tussen de laatste alinea van ds. Kersten - geciteerd door dhr. Scholten in de WS - en het door jouw geplaatste stukje van Kohlbrugge blijkt - ondanks het verzoek - niet te lukken. Er wordt gevlucht in een citatenbombardement of het blijft bij een opmerking "ik vind het niet zo passen".
Het is voor mij iig erg verhelderend geweest.