Curatorium Ger. Gem. in Ned. 2012

boontje

Re: Curatorium Ger. Gem. in Ned. 2012

Bericht door boontje »

Bert Mulder schreef:
boontje schreef:Ik ben misschien onvoldoende geïnformeerd, maar ik ken alleen de regel dat het ene ambt niet over het andere heersen zal. Overigens ben ik het met de gemaakte opmerkingen eens: het is niet goed als één gemeente zo sterk (over) vertegenwoordigd is. Je kunt je zelfs afvragen of het niet goed zou zijn als ook de zeer vele gemeenten die geen eigen predikant hebben toch tenminste één plekje in dat curatorium zouden hebben.....
Artikel 84 - Geen heerschappij.
Editie(s) 1907
Geen kerk zal over andere kerken, geen dienaar over andere dienaren, geen ouderling of diaken over andere ouderlingen of diakenen enige heerschappij voeren.
Kijk, daar leren we van! Dank voor deze aanvulling van mijn gebrekkige kennis.
2012

Bericht door 2012 »

Zit docent en adviseur ook in curatorium?

Of komen die daarna pas in beeld?
refo

Bericht door refo »

In de GerGem is het onderzoek verplaatst naar mei i.v.m. opzegtermijnen bij werkgevers. Is daar in de GGiN nooit aan gedacht?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

refo schreef:In de GerGem is het onderzoek verplaatst naar mei i.v.m. opzegtermijnen bij werkgevers. Is daar in de GGiN nooit aan gedacht?
Ik snap 'em niet zo goed... Waarom is dit?
Heus

Bericht door Heus »

2012 schreef:Zit docent en adviseur ook in curatorium?

Of komen die daarna pas in beeld?

Docent en adviseur komen daarna pas in beeld en zitten niet in het curatorium.

Nog even terug komend op het oververtegenwoordigd zijn van Opheusdense curatoren. Toen ds. A. van Voorden in Uddel stond is hij voorzitter geworden van het curatorium. Dus dat is zo gelopen. De penningmeester diaken M. Meijering heeft verder geen inbreng in het curatorium, alleen beheert hij de financien, dat doet hij voor meerdere deputaatschappen. Ouderling Van Tuijl uit Opheusden zit al jaren in het curatorium en is al op hogere leeftijd. En ouderling Hendriks van Warbij is secretaris geworden om de predikanten wat te verlichten en in de plaats van ds. A. Geuze i.v.m. zijn vertrek naar Canada. Het is inderdaad niet goed dat een gemeente zo vertegenwoordigd is, maar het is ook niet bewust gegaan.
caprice

Bericht door caprice »

refo schreef:In de GerGem is het onderzoek verplaatst naar mei i.v.m. opzegtermijnen bij werkgevers. Is daar in de GGiN nooit aan gedacht?
Misschien wel. Misschien ook niet. Maar is het nodig? Meestal is die termijn toch een maand? Dat zou betekenen dat men vanaf eind juli zou kunnen stoppen met het werk, tenzij er nog wat vakantiedagen op te maken zijn.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
vlinder

Bericht door vlinder »

caprice schreef:
Misschien wel. Misschien ook niet. Maar is het nodig? Meestal is die termijn toch een maand? Dat zou betekenen dat men vanaf eind juli zou kunnen stoppen met het werk, tenzij er nog wat vakantiedagen op te maken zijn.
In zeer veel bedrijven is het ook 2 maanden. Dan heb je nauwelijks tijd om van baan te veranderen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
caprice

Bericht door caprice »

vlinder schreef:
caprice schreef:
In zeer veel bedrijven is het ook 2 maanden. Dan heb je nauwelijks tijd om van baan te veranderen.
De school begint toch pas in september over het algemeen?
En als er iemand aangenomen mocht worden waar dit het geval zou zijn, dan is er altijd wel overleg te plegen, omdat het studie aan huis is bij de docent. Ik denk niet dat dit ooit problemen heeft opgeleverd.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
boontje

Bericht door boontje »

Meestal nemen ze toch niemand aan. Dan heb je helemaal geen probleem.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

boontje schreef:Meestal nemen ze toch niemand aan. Dan heb je helemaal geen probleem.
Ik denk niet dat dit een juiste houding is. Als je er zo negatief tegenover staat, houd je geen gebed meer over. En dat laatste lijkt mij beter.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Misschien geen juiste houding, maar wel een realistische!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Curatorium schreef:Misschien geen juiste houding, maar wel een realistische!
Maar als er niemand kan worden aangenomen heeft ons dat dan niets te zeggen?
Ik herinner me dat het curatorium van de Geref. Gem. (misschien een tiental jaren geleden)
ook jaren aaneen niemand kon aannemen...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
henriët

Bericht door henriët »

-DIA- schreef:
Ik herinner me dat het curatorium van de Geref. Gem. (misschien een tiental jaren geleden)
Als er dan wel menigeen opgaat, heeft dat inderdaad wat te zeggen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

henriët schreef:
-DIA- schreef:
Als er dan wel menigeen opgaat, heeft dat inderdaad wat te zeggen.
:)
Gian

Bericht door Gian »

eilander schreef: Ik denk niet dat dit een juiste houding is. Als je er zo negatief tegenover staat, houd je geen gebed meer over. En dat laatste lijkt mij beter.
Meer bidden levert meer op oid?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gesloten