O maar ik ben nog niet zo lang lid en heb niet alle berichten gelezen. En op de andere forums ben ik geen lid, had nog niet eens van allemaal gehoord zelfs.Simon schreef:Wie altijd goed opgelet heeft weet precies wie wie is, op ieder genoemd forum.Chrisje72 schreef:Volgens mij staan er geen nicknames in, dus wie weet hebben ze wel mods geinterviewd. Of bedoel je vooraan?
't Is een beetje puzzelwerk, maar het klopt als een bus.
Refoforum in het RD!
Re: Refoforum in het RD!
Ik heb wat inside informationChrisje72 schreef:Volgens mij staan er geen nicknames in, dus wie weet hebben ze wel mods geinterviewd. Of bedoel je vooraan?

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Inderdaad Simon!Simon schreef:Wie altijd goed opgelet heeft weet precies wie wie is, op ieder genoemd forum.Chrisje72 schreef:Volgens mij staan er geen nicknames in, dus wie weet hebben ze wel mods geinterviewd. Of bedoel je vooraan?
't Is een beetje puzzelwerk, maar het klopt als een bus.

Het artikeltjen heeft tot nu toe 1 nieuw lid opgeleverd voor RF, 0 voor RW, 1 voor GG en 1 voor Rehoboth.
In de krant: "Leutertopic"
Misschien komt dat woord dan volgend jaar ook nog in de VanDale.

Wie heeft die term ingevoerd? Dat moet volgens mijn wel ergens na te trekken zijn...Tiberius schreef:In de krant: "Leutertopic"![]()

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Johann Gottfried Walther
Gian in 2007 misschien?-DIA- schreef:Wie heeft die term ingevoerd? Dat moet volgens mijn wel ergens na te trekken zijn...Tiberius schreef:In de krant: "Leutertopic"![]()
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
't is maar goed dat hier geen letterkundigen aanwezig zijn, die de betekenis van dit woord kennen.Anders werd het zeker 'afgewezen'.Johann Gottfried Walther schreef:Gian in 2007 misschien?-DIA- schreef:Wie heeft die term ingevoerd? Dat moet volgens mijn wel ergens na te trekken zijn...Tiberius schreef:In de krant: "Leutertopic"![]()
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Hoe weet jij dat er geen letterkundigen zijn hier? 

Tiberius schreef:In de krant: "Leutertopic"![]()

Terwijl het gewoon ' gezelligheidstopic' heet

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Maar die opmerking zat in een serieus topic. Zie onder.Johann Gottfried Walther schreef:Gian in 2007 misschien?-DIA- schreef:Wie heeft die term ingevoerd? Dat moet volgens mijn wel ergens na te trekken zijn...Tiberius schreef:In de krant: "Leutertopic"![]()
Adrianus heeft op een achternamiddag al z'n posts zelf verwijderd of laten verwijderen, ongeveer nadat hij op de uni benoemd was. (Volgens mij waart hij hier nog steeds rond, hoewel wat spraarzamelijker dan toen)
Marnix is levenslang verbannen. Ook dat is RF.
Marnix schreef:Ik ben er bang voor Afgewezen, na zoveel posts is dat nog steeds niet gelukt. We hebben beiden dezelfde motivatie, namelijk God van harte dienen. En denken beiden dat de manier waarop goed is.
Juist niet! Over overeenkomsten hoef je niet te discussieren. Juist over verschillen en het anders omgaan met dingen is het goed om van mening te wisselen en van elkaar te leren. En ik heb een hoop adviezen gekregen, maar nooit het advies om alleen maar dingen te zeggen als je zeker weet dat iedereen het 100% met je eens isAdrianus schreef:Stel ik voor dat je je in het vervolg daartoe beperkt. Het helpt als je theologische discussies die nu juist over verschillen gaan zoveel mogelijk probeert te vermijden. Maar dat goede advies heb je in de OSW-tijd volgens mij van de toenmalige leiding ook al eens gekregen.....Marnix schreef:[Ik zie verschillen, maar ook een hoop overeenkomsten en vind die belangrijker
Overigens zie ik jou ook regelmatig over verschillen posten hier
Leuk dat we nu je echte naam ook wetenAfgewezen schreef:Ik zie het probleem ook niet zo. Heb in elk geval niet het gevoel dat ik me met onoorbare dingen bezighoud.

Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Misschien komt er ooit nog een barmhartig jubeljaar.refo schreef:Maar die opmerking zat in een serieus topic. Zie onder.Johann Gottfried Walther schreef:Gian in 2007 misschien?-DIA- schreef:Wie heeft die term ingevoerd? Dat moet volgens mijn wel ergens na te trekken zijn...Tiberius schreef:In de krant: "Leutertopic"![]()
Adrianus heeft op een achternamiddag al z'n posts zelf verwijderd of laten verwijderen, ongeveer nadat hij op de uni benoemd was. (Volgens mij waart hij hier nog steeds rond, hoewel wat spraarzamelijker dan toen)
Marnix is levenslang verbannen. Ook dat is RF.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
heeft dat een toegevoegde waarde?PvS schreef:Leuk dat we nu je echte naam ook wetenAfgewezen schreef:Ik zie het probleem ook niet zo. Heb in elk geval niet het gevoel dat ik me met onoorbare dingen bezighoud..
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Nee, het gaat niet om MIJN tegengeluid, want dat heb ik niet zo, maar wel van ambtsdragers e.d./ predikanten bijvoorbeeld. Ik ken er genoeg die fora op internet een verschrikkelijk fenomeen vinden en daarmee ook een oordeel hebben over de personen die daar anders over denken. Geldt ook voor facebook, twitter, en voorts alles wat ook maar enigszins aan niet-noodzakelijk intergebruik te koppelen is.refo schreef:Ja, leve de tegengeluiden. De fundamentalisten aan het woord.
Doe nou eens gewoon positief over het verschijnsel en hang je vermeende gave des onderscheids niet zo buiten.
Ik bedoel dat in de lijn van een onder ons bekende RF'er die meerdere keren heeft gezegd: "Zou Gods volk zich wel bezig houden met internet? Zou Gods volk wel op een forum willen zijn?"
Dát tegengeluid bedoelde ik in eerste instantie.
En verder zijn RF'ers die zelf hebben aangegeven in het verleden dat ze echt niet altijd onverdeeld gelukkig zijn met de inhoud van postings, of de wijze waarop anderen hen bejegenden.
(Overigens mag dat tegengeluid ook rustig weer voorzien worden van een kadertje over het geluk van Demo en MarthaMartha bijvoorbeeld...

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)