Emailvirus voorkomen?

Plaats reactie
Veluwnees

Emailvirus voorkomen?

Bericht door Veluwnees »

Let op:

-ik heb Norton Antivirus geïnstalleerd en ge-update
-ik heb geen namen in mijn adresboek

Toch circuleren er virusbesmette mailtjes met mijn naam er boven. Soms krijg ik mailtjes retour (undeliverable) soms krijg ik ze zelfs zelf met mijn naam erboven. Ik weet zeker dat ze niet van mijn pc komen.

Hoe kom ik hier af???! Ik krijg ook allerlei boze emailtjes van Keep your f*** viruses!!! enzo. Mensen blokkeren mij zelfs als afzender...
limosa

Bericht door limosa »

Mmm, vervelend maar komt vaker voor. Iemand anders heeft een virus én onder andere jouw email-adres in z'n PC zitten. Dat virus stuurt mailtjes naar alle adressen met een van de adressen als afzender. Kun je weinig aan doen. Als sommige ontvangers je blokkeren moet je een nieuw email-adres nemen en je bestaande opheffen. Dan ben ook gelijk af van de boze reply-tjes en de verzenders daarvan waten dat jij dat adres niet meer gebruikt. Neem een apart hotmail-adres ofzo dat je gebruikt in bijvoorbeeld je persoonlijke gegevens als je ergens registreerd. Kun je makkelijk vanaf als er teveel op gespamd wordt of onzin zoals je nu meemaakt mee wordt uitgehaald. Een email-adres dat op een site staat komt vroeg of laat echt een keer in een spam-lijst terecht.

[Veranderd op 31/12/02 door limosa]
Plaats reactie