GDOS XP

Plaats reactie
appie21

Bericht door appie21 »

dit vind bill niet leuk ....

volgens mij kan die beter bij M$ gaan werken kan die goed verdienen!!!!

Origineel geplaatst door Gommela!
Sinds kort volg ik een de ICT opleiding van Hoornbeeck College te Amerfoort, hier heb ik klasgenoot die programmeur is (super proffesional), hij is nu bezig met een besturingssysteem. De eerste versie van deze OS is single-tasing. Wat informatie over het OS:

Eerste versie Single-Tasking
DOS Georienteerd
Ondersteund FAT/FAT32
Het word Grafisch (tevergelijken met KDE 2.0/3.0 en Apple OSX)

Een goeie tips is altijd welkom voor het besturingsysteem!
Zo werd er in een ander forum geoppert om het OS ook linux proggies en NTFS te laten ondersteunen.

Heb je een tip, plaats hem dan in dit forum!!!
limosa

Bericht door limosa »

Gommela!

Eerste versie Single-Tasking
DOS Georienteerd
Ondersteund FAT/FAT32
Het word Grafisch


Zo'n OS hebben we toch al? Da's Windhoos! Single-Tasking, volgens mij zitten er ook nu nog steeds DOS sporen in, ondersteund FAT/FAT32 en het is Grafisch.

Vraag is wat een nieuw OS gaat toevoegen aan wat we al hebben. Naast DOS/Windhoos zijn er al talloze Unix varianten (Unix, Linux, BSD, Mac OSX). Wat je maakt moet wel verschrikkelijk goed zijn wil het beter zijn dan bijv. freeBSD. Als hobby kan ik me hier wel wat bij voorstellen maar of het echt iets kan toevoegen vraag ik me af. Ik zou m'n energie steken in het bouwen van een gebruiksvriendelijke distributie van een BSD-variant.

Iets wat in een nieuw te ontwikkelen OS zou moeten zitten is in ieder geval een gemakkelijk door de gebruiker toe te passen geintegreerd systeempje voor firewall en virusscanner. En dat de schade beperkt blijft als er toch een virus is, bijvoorbeeld doot niet alle bestanden te allen tijde benaderbaar te laten zijn maar alleen die voor de op dat moment draaiende processen nodig zijn.

limosa
limosa

Bericht door limosa »

Anti-M$ maar het nieuwe OS is wel op DOS georienteerd? Snap ik niet helemaal.

MacOSX inderdaad geen nieuwe UNIX-variant maar op UNIX gebaseerd. Met al die nieuwe distributies die allemaal weer wat anders hebben wordt het verschil voor de gebruikers overigens steeds kleiner en minder duidelijk.
Plaats reactie