bugbear virus

Plaats reactie
appie21

Bericht door appie21 »

wat doet dit virus...
Origineel geplaatst door Admin
bugbear FIX klik hier


[Veranderd op 7/10/02 door Admin]
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Het W32 Bugbear virus is een hele gevaarlijke virus. Er zijn virusscanners die dit niet herkennen als een virus. Ik had zaterdag middag een mailtje die besmet was met het virus. S'morgens had ik net norton geinstalleerd op mijn PC.

Als ik op je link druk admin wat download ik dan?
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

BugBear virus p Sinds 30 september worden er op grote schaal meldingen gemaakt van een nieuw virus. Dit virus, genaamd W32.BugBear, is een zogenaamde 'mass-mailer'; dit houdt in dat het virus in staat is om zichzelf via e-mail te verspreiden. p Het virus komt binnen op de klassieke manier, als e-mail met bijlage. De inhoud en onderwerp van de mail wijzigt constant, maar de bijlage is altijd 50688 of 50664 bytes bytes groot. p De e-mail bevat allerlei wervende teksten in wisselende samenstelling. Ze lijken echter sterk op de commerciële spam. Volledige lijsten van de gebruikte woorden staan bij anti-virusbedrijven als McAfee. p W32.Bugbear verspreidt zichzelf echter niet alleen via e-mail, aangezien het virus zichzelf ook via netwerkverbindingen kan verspreiden en daarnaast in staat is om gegevens van de geïnfecteerde computer te verzamelen. Het virus bevat een zgn. Keylogger. De Keylogger registreert toetsaanslagen stuurt deze door. Via poort 36794 van de computer kunnen de afgeluisterde toetsaanslagen door derden worden uitgelezen. Persoonlijke gegevens als wachtwoorden, creditcard gegevens en systeeminformatie kunnen hierdoor in de handen van derden vallen en misbruikt worden. p Tijdens infectie probeert het virus anti-virus en firewall software uit te schakelen, om zo ongestoord te werk te gaan. Bugbear scant de computer op e-mailadressen, om zich vervolgens door te sturen. Het virus vervalst hierbij het afzenderadres, zodat de afzender niet noodzakelijk zelf geïnfecteerd hoeft te zijn.
Olli

Bericht door Olli »

Ik had hem gisteren ook in de computer, maar toen mn scanner hem herkende, was het al te laat. Hij zat al in de computer. In de map wat de systeemherstelpunten maakt. Na deze te hebben uitgeschakeld, was ik het virus weer kwijt.
harddisk

Bericht door harddisk »

Ben ik helemaal mee eens. Met name de nieuwere virussen kan je met gemak binnen krijgen

HDD
Plaats reactie