Je leest niet.Mara schreef:M.a.w.: de bakker die met hart en ziel EN kennis zijn brood bakt gooit water door het deeg en in de Lidl broodfabriek gaat het allemaal eerlijk aan toerefo schreef:Allemaal kletskoek. De groente en fruitafdeling is een lust voor het oog bij de Lidl. En als je de prijzen noteert ben je nog minder kwijt dan op de markt. En ik kan het weten, want ik doe al jaaaaren iedere week de grote boodschappen en ga iedere zaterdag de markt rond.
Bij de 'bakker' is er brood dat tweemaal zoveel weegt, zal best. Maar dat is dan niet tweemaal, maar vier- of vijfmaal zo duur. Een brood heeft niet echt een vastgesteld gewicht. De droge stof die gebruikt wordt bij het bakken is wel voorgeschreven: deze is minimaal 480 gram en maximaal 530 gram. Het brood wordt soms zwaarder door het gebruik van meer water.![]()
Eet smakelijk refo! Jij kunt het immers weten.
Ik koop geen brood bij de Lidl.
Volgens mij is hun levrancier Schat. Broodfabrieken zijn evengoed bakkers. Alleen gaat het automatisch.
De bakker MAG niet meer droge stof in zijn brood doen. Dat staat in de wet.
Doordat er soms moeilijk verteerbare grondstoffen in (volkoren)brood zitten, gaat er meer water in het deeg. Anders krijg je het niet weg. Dat doet hij vanwege hart en ziel en kennis van het broodbakken.
Neem maar een proef.
Neem een brood van je favo bakker en van de Plus en zorg dat alle vocht eruit gaat.