Kleine ergernissen [2]

Zita
Moderator

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door Zita »

Ik was zo naïef te veronderstellen dat de schoenreparateur in staat zou zijn om laarzen bij de kuit een klein stukje in te nemen.
1. Hij doet dat niet.
2. Als hij het zou doen, zou het 70 euro kosten (en da's ongeveer evenveel als de laarzen in de uitverkoop kostten).
3. Het wordt niet mooi, en daarom heeft hij besloten tot punt 1.
Nu moet ik ofwel gauw dik gaan worden, ofwel hopen dat ik nog even een heel stuk in de lengte ga groeien, zodat mijn kuit zich gaat bevinden waar de laarzenontwerper dacht dat 'ie zou zitten, ofwel nog meer gaan fietsen, zodat ik van die klapkuiten krijg.
Of de laarzen terugsturen, maar ze zijn zo mooi...
Ik bedenk nu nog een optie: langere rokken gaan dragen. :yahoo
albion

Bericht door albion »

Zita schreef:Ik was zo naïef te veronderstellen dat de schoenreparateur in staat zou zijn om laarzen bij de kuit een klein stukje in te nemen.
1. Hij doet dat niet.
2. Als hij het zou doen, zou het 70 euro kosten (en da's ongeveer evenveel als de laarzen in de uitverkoop kostten).
Nu moet ik ofwel gauw dik gaan worden, ofwel hopen dat ik nog even een heel stuk in de lengte ga groeien, zodat mijn kuit zich gaat bevinden waar de laarzenontwerper dacht dat 'ie zou zitten, ofwel nog meer gaan fietsen, zodat ik van die klapkuiten krijg.
:humhihi Dat lijkt me een hele handige optie, moeten de rokken wel bij de laarzen passen :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mijn wasmachine, die er wat autonome neigingen op na gaat houden. :banghead
(Evenals mijn stereo-installatie trouwens.)
huisman

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:Mijn wasmachine, die er wat autonome neigingen op na gaat houden. :banghead
(Evenals mijn stereo-installatie trouwens.)
Ja wat wil je. Beide uitgevonden en gebouwd door de autonome mens :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

De doktersassistente die mij een dodelijke dosis medicijnen voorschrijft. 8 tabletten per dag of 68 scheelt nogal wat, lijkt mij. Maar het was vast al een hele prestatie van haar dat ze het herhaalrecept helemaal had doorgebeld naar de apotheek, want voorheen lukte dat alleen als ik heel boos voor dat dokterassistentenluikje een preek af ging steken over hoe naar het is als je voor de zoveelste keer voor niks naar de apotheek moet.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Een vrijgezellenfeest organiseren. Als iedereen het werkelijk zo druk heeft als ze beweren, moet ik dat mannenfeest zelf organiseren, en komt alleen de a.s. bruidegom. :bobo
TAF

Bericht door TAF »

Gabrielle schreef:
Mister schreef:
refo schreef:
Mister schreef:De tandarts die een bedrag een per behandeling vraagt wat hoger is als de verzekering voor die behandeling vergoed. Als je dan met beiden in contact treedt, schuiven ze elkaar de zwarte piet toe en vinden het allebei 'heel vervelend voor u, meneer. Prettige dag nog'. :mad
Dat lijkt me de enig juiste reactie. Die 2 zaken hebben niets met elkaar te maken.
In zekere zin niet, en toch ook wel.
De tandarts heeft van de gelegenheid misbruik gemaakt de tarieven flink op te schroeven.
De verzekering heeft met ingang van dit jaar een bovendrempel ingesteld om niet teveel uit te gaan keren.

vrije tarieven , je zou denken, mijn tandarts is te duur, ik ga naar een andere.
Nou, forget it, ze laten bijna nergens nieuwe patiënten toe.
( bovendien werken ze niet eens de hele week, zijn ze ook niet hele dagen bereikbaar....)
dus zit je mooi met de gebakken peren, betalen !!

'k geloof dat ik de kids maar adviseer tandarts te worden :fi :bobo
ik zal het wel merken hoeveel ik donderdag mag gaan bijlappen voor het vervangen van een uitgevallen vulling. -> heb aanvullende verzekering voor tandartskosten maarja als je bedenkt dat die ook 17.50 per maand kost en dan vaak ook maar een deel dekt... smijt je daar tegenwoordig ook geld mee weg..
TAF

Bericht door TAF »

Zita schreef:De onwijze hoeveelheid facebookberichten die SGP-jongeren meent te moeten plaatsen als ze een dagje bij mekaar zijn.
sja smartphones zijn niet zo aan mij besteed.
The jacks phone werkt prima :
https://www.johnsphones.com/nl/nl/
facebook gebruik ik maar zeer beperkt.. en zeker niet om al mijn lief en leed op te plaatsen.

misschien een blokkeringssignaal instaleren voor de volgende vergadering?
TAF

Bericht door TAF »

Zita schreef:Ik was zo naïef te veronderstellen dat de schoenreparateur in staat zou zijn om laarzen bij de kuit een klein stukje in te nemen.
1. Hij doet dat niet.
*veel fietsen en veel speklappen dan maar?;)
TAF

Bericht door TAF »

een kleine tegenslag op liefdesgebied.
diep zuchten en maar weer door.
een dag komt de ware wel..
al kan lang op iets wachten zoals Prediker ook zegt, wel het hart bezwaard maken,
als zo'n wens dan eindelijk vervult word is dat Heerlijk.

Al lijkt dat laatste voor mijn gevoel nu weer een stuk verder weg dan ik hoopte de laatste weken, realistisch bezien, ben ik enkel een dag dichter bij de dag dat dat vervult word, dan ik gisteren was, immers voor God is die dag allang bekend en staat ie al vast.. immer naderend..
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

TAF schreef:een kleine tegenslag op liefdesgebied.
diep zuchten en maar weer door.
een dag komt de ware wel..
al kan lang op iets wachten zoals Prediker ook zegt, wel het hart bezwaard maken,
als zo'n wens dan eindelijk vervult word is dat Heerlijk.

Al lijkt dat laatste voor mijn gevoel nu weer een stuk verder weg dan ik hoopte de laatste weken, realistisch bezien, ben ik enkel een dag dichter bij de dag dat dat vervult word, dan ik gisteren was, immers voor God is die dag allang bekend en staat ie al vast.. immer naderend..
Sterkte TAF!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Desiree

Bericht door Desiree »

Ach, sneu.

Weilen Ds Wink zei weleens... dan zeggen ze, houd de moed er maar in.. Ja, ja, dan moet je wel moed hebben. Eerlijk, niet? De moed zal bij hem ook weleens in de schoenen gezonken zijn.

Ik ken je niet, weet niets maar gun je het wel, ter gelegener tijd. Sterkte!

Ik hoop dat je niet boos bent op mijn reactie.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik heb geen kinderen, dus misschien kan iemand mét kinderen mij wat bijpraten: waarom nemen mensen hun kleine kinderen de hele dag mee naar een bruiloft? Wat is daar leuk aan voor ouders, kinderen of bruidspaar? (of ceremoniemeester, die belaagd wordt met verzoeken om 'leuke dingen om de kinderen te vermaken tijdens het eten', 'ruimte om te voeden', 'donkere ruimte om te slapen' en wat dies meer zij.) Voor dergelijke omstandigheden zijn toch oppassen uitgevonden? Wat moet een kind van anderhalf van half elf 's ochtends tot negen uur 's avonds (hoera! dan komt de oppas) op een bruiloft?
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:Ik heb geen kinderen, dus misschien kan iemand mét kinderen mij wat bijpraten: waarom nemen mensen hun kleine kinderen de hele dag mee naar een bruiloft? Wat is daar leuk aan voor ouders, kinderen of bruidspaar? (of ceremoniemeester, die belaagd wordt met verzoeken om 'leuke dingen om de kinderen te vermaken tijdens het eten', 'ruimte om te voeden', 'donkere ruimte om te slapen' en wat dies meer zij.) Voor dergelijke omstandigheden zijn toch oppassen uitgevonden? Wat moet een kind van anderhalf van half elf 's ochtends tot negen uur 's avonds (hoera! dan komt de oppas) op een bruiloft?
Dat zul je dan aan de ouders van die peuter moeten vragen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Zita schreef:Ik heb geen kinderen, dus misschien kan iemand mét kinderen mij wat bijpraten: waarom nemen mensen hun kleine kinderen de hele dag mee naar een bruiloft? Wat is daar leuk aan voor ouders, kinderen of bruidspaar? (of ceremoniemeester, die belaagd wordt met verzoeken om 'leuke dingen om de kinderen te vermaken tijdens het eten', 'ruimte om te voeden', 'donkere ruimte om te slapen' en wat dies meer zij.) Voor dergelijke omstandigheden zijn toch oppassen uitgevonden? Wat moet een kind van anderhalf van half elf 's ochtends tot negen uur 's avonds (hoera! dan komt de oppas) op een bruiloft?
Ouders zijn vaak ontzettend trots op hun kinderen, en showen hun kinderen graag op zo'n gelegenheid met veel mensen. En willen de kinders er graag ook bij op de foto's. Dat is in ieder geval hoe ik het zelf ervaar :)

En niet te vergeten: moeders vinden het helemaal niets om hun kindjes een hele dag te missen!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gesloten