Vakantie

parsifal

Re: Vakantie

Bericht door parsifal »

Oude-Waarheid schreef:
parsifal schreef:Morgen vertrek ik richting Bandung en Singapore. Mijn eerste keer in Azie.
Goede reis en fijne vakantie toegewenst!!!

Doet me denken aan een liedje uit mijn jeugd "Hallo Bandung ja moeder hier ben ik"
Ondertussen al weer een tijdje terug. Het is wel een bijzondere ervaring om in Azie te zijn. Allereerst om de familie van mijn vriendin te ontmoeten. Ook om de steden daar te zien. Bandung en Jakarta zijn gewoon chaotisch. 5 mensen op een motorfiets/brommer is geen probleem. vier autos naast elkaar op een tweebaansweg ook niet. Er is me verzekerd dat verkeersregels bestaan, maar niemand weet eigenlijk wat ze zijn. Dat maakt verder ook weinig uit, want je staat toch altijd vast in het verkeer. De luchtkwaliteit is dan ook niet geweldig. Ook is het wel mooi om te zien hoe mensen in hun onderhoud voorzien. Mensen gaan bij een wat luxer restaurant op de parkeerplaats het verkeer regelen (hulp bij inparkeren en aanwijzingen geven bij het uitrijden). Met de fooien die ze op die manier krijgen ze een aardig inkomen of ze gaan het verkeer staan regelen op een druk kruispunt (de politie doet dat over het algemeen niet).

Singapore is weer totaal anders: Een sprookjesstad die geweldig schoon is. Alles tot in de puntjes geregeld is en waar de financiele rijkdom van afstraalt. De gebouwen zijn een genot om naar te kijken. Het heeft natuurlijk ook zijn schaduwkanten. Iedereen is er gestressed. Er hangt een gigantische prestatie cultuur (al vanaf de lagere school) en 70 urige werkweken zijn echt geen uitzondering. Er is weinig tijd voor het gezin daar. Het geboortecijfer ligt dan ook op 1.1 kind per vrouw. De bevolking wordt aangevuld door expats en door aan de bestpresterende 14/15 jarige kinderen op scholen in Indonesie en Maleisie beurzen te geven, waardoor ze high-school in Singapore kunnen volgen. 80% van deze tieners gaat vervolgens ook in Singapore studeren en na een gesubsidieerde studie aan een universiteit in Singapore ben je verplicht om de eerstkomende jaren (ik meen vijf) in Singapore te werken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Wij hopen morgen voor een weekje naar de sneeuw te gaan...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

MarthaMartha schreef:Wij hopen morgen voor een weekje naar de sneeuw te gaan...
Goede en fijne vakantie toegewenst!!!
MarthaMartha

Oude-Waarheid schreef:
dank u dank u .... ik heb drie dagen nodig om bij te komen van de stress van vandaag.... :sweat
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

MarthaMartha schreef:
Oude-Waarheid schreef:
dank u dank u .... ik heb drie dagen nodig om bij te komen van de stress van vandaag.... :sweat
Ach ach ach jammer hoor sterkte :)
MarthaMartha

Oude-Waarheid schreef:
MarthaMartha schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Ach ach ach jammer hoor sterkte :)
Geeft niet, als die kijkers van morgen maar kopers worden is het alles dik en dwars waard.... en zo niet dan wacht ons bij veilige terugkeer een glimmmend huis.....
parel

Bericht door parel »

keesjanm schreef:Zijn er hier mensen die wel eens met een gezinskamp zijn meegeweest? http://www.gezinskampen.nl/
Ik hoorde er heel positieve berichten over.
't Is al even geleden dat je dit schreef. Ik weet niet of je nog op een reactie zit te wachten, maar ik raadt het je aan! Ik ga er jaarlijks heen sinds ik 8 jaar ben (ben nu 17) en zou het niet graag willen missen. Vanuit deze kampen wordt ook nog 2x per jaar een bijbelstudieweekend georganiseerd, in voorjaar en najaar voor de leeftijdsgroepen 16-25 jaar en 22+. (http://www.bijbelstudiekampen.nl/)
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
henriët

Bericht door henriët »

Zoekend naar een betaalbare camping in de buurt van een strand kwam ik toch uit op de volgende site.
Misschien toch eens gaan nadenken over boeken..

Is iemand onder onze forummers bekend met deze camping?
www.hoevedehond.nl
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

henriët schreef:Zoekend naar een betaalbare camping in de buurt van een strand kwam ik toch uit op de volgende site.

http://www.hoevedehond.nl
:wiz
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Weet iemand een aardig (niet te duur) onderkomen in Israël? Periode 23-07 - 06-08. Graag een pb'tje sturen, in dat geval.
Democritus

Bericht door Democritus »

Mister schreef:Weet iemand een aardig (niet te duur) onderkomen in Israël? Periode 23-07 - 06-08. Graag een pb'tje sturen, in dat geval.
Spelonk?
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Simon

Bericht door Simon »

Mister schreef:Weet iemand een aardig (niet te duur) onderkomen in Israël? Periode 23-07 - 06-08. Graag een pb'tje sturen, in dat geval.
Op 29 juli is het Tisja Be'av,( 9 Av).
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Democritus schreef:
Spelonk?
:yahoo
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

helma schreef:
henriët schreef:Zoekend naar een betaalbare camping in de buurt van een strand kwam ik toch uit op de volgende site.

?
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
helma

Bericht door helma »

Schemerlichtje schreef:
helma schreef:

?
oh dat was een Jet-streek :huhu
Plaats reactie