niet alleen vaak gehoord maar ook vaak gezien (bij ons thuis)... hij had zoveel indruk op me gemaakt dat ik hem voor lekker stuk had uitgemaakt.-DIA- schreef:
ds. P.Hk. nog gehoord daar?
Toon uw kerkgebouw
Re: Toon uw kerkgebouw.
Lassie schreef:niet alleen vaak gehoord maar ook vaak gezien (bij ons thuis)... hij had zoveel indruk op me gemaakt dat ik hem voor lekker stuk had uitgemaakt.-DIA- schreef:
ds. P.Hk. nog gehoord daar?
Zijn vader (ds. P.Hk sr.) heeft mij nog gedoopt...
(maar ik kan hem mij niet meer herinneren...)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ds. P. Honkoop was een mooie en fijne man, op pastoraal gebied. Hij kwam op z'n fietsje bij echt iedereen langs/aan. k Zie hem nog fietsen met brood achter op zo'n fiets.
Ik weet het, hij kwam ook altijd heel trouw een zieke kennis van ons in Kampen opzoeken...Lassie schreef:Ds. P. Honkoop was een mooie en fijne man, op pastoraal gebied. Hij kwam op z'n fietsje bij echt iedereen langs/aan. k Zie hem nog fietsen met brood achter op zo'n fiets.

niet alleen zieken. Maar echt iedereen kreeg bezoek.-DIA- schreef:Ik weet het, hij kwam ook altijd heel trouw een zieke kennis van ons in Kampen opzoeken...Lassie schreef:Ds. P. Honkoop was een mooie en fijne man, op pastoraal gebied. Hij kwam op z'n fietsje bij echt iedereen langs/aan. k Zie hem nog fietsen met brood achter op zo'n fiets.
Lassie schreef:niet alleen zieken. Maar echt iedereen kreeg bezoek.-DIA- schreef:Ik weet het, hij kwam ook altijd heel trouw een zieke kennis van ons in Kampen opzoeken...Lassie schreef:Ds. P. Honkoop was een mooie en fijne man, op pastoraal gebied. Hij kwam op z'n fietsje bij echt iedereen langs/aan. k Zie hem nog fietsen met brood achter op zo'n fiets.
Ik weet het van vrij nabij

Gewoon soms een kopje koffie komen drinken deed hij ook...
helma schreef:
Mooi

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
(dat straatnaambordje is net een kruis)
Als gebouw vind ik het niet zo mooi, er gaat voor mij niets boven oude traditionele kerken, met klokkentoren.
Maar het gaat erom wat je binnen te horen krijgt. Zit je niet te kijk vanwege die ramen of zijn dat de zalen?
En hoeveel mensen passen er in Helma, aan de boompjes te zien staat de kerk er nog niet zo lang
Idd mooie symboliek, dat straatnaambordje.
Maar het gaat erom wat je binnen te horen krijgt. Zit je niet te kijk vanwege die ramen of zijn dat de zalen?
En hoeveel mensen passen er in Helma, aan de boompjes te zien staat de kerk er nog niet zo lang

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
het is officieel een muziektheater
aan de achterkant vind ik het een super lelijk gebouw; zo op deze foto lijkt het wel een beetje kerk

aan de achterkant vind ik het een super lelijk gebouw; zo op deze foto lijkt het wel een beetje kerk

Lekker laten kijken, te hopen dat ze ook stilletjes mee luisterenMara schreef:Als gebouw vind ik het niet zo mooi, er gaat voor mij niets boven oude traditionele kerken, met klokkentoren.
En hoeveel mensen passen er in Helma, aan de boompjes te zien staat de kerk er nog niet zo lang![]()

Re: Toon uw kerkgebouw
O ik snap m. Jullie (kerkelijke) gemeente huurt dit gebouw en op andere dagen zijn er concerten.
Hoeveel mensen gaan er nu in Helma? Het lijkt mij wel een behoorlijk groot gebouw.

Hoeveel mensen gaan er nu in Helma? Het lijkt mij wel een behoorlijk groot gebouw.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... bled=falseMara schreef:O ik snap m. Jullie (kerkelijke) gemeente huurt dit gebouw en op andere dagen zijn er concerten.![]()
hier zie je wat foto's van de binnenkant
http://onsgenoegen.org/index.php?module ... =nieuwbouw
ik heb geen idee eigenlijk w.b. het aantal plaatsen
(ik kan niet zo goed getallen onthouden

maar dat kan Huisman je vast wel vertellen
Pasen kerken we nog in Overberg; daarna verhuizen we naar Renswoude
Voor ons zo'n 100 meter verder.

Een kerkgebouw waar iedere zondag drie verschillende soorten diensten zijn (Zweeds, Engels en Koreaans), die ook elk hun eigen kerkzaal hebben. enkele keren per jaar zijn er gezamelijke diensten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."