Kabinet Rutte/Verhagen

Hoe lang denk je dat het kabinet Rutte-Verhagen zit?

Peiling eindigde op 25 nov 2010, 17:56

Bij de regeringsverklaring valt het kabinet al.
1
2%
Tot de verkiezingen van de Provinciale Staten (maart 2011).
7
16%
Een jaar.
3
7%
Twee jaar.
12
27%
Drie jaar.
1
2%
Het kabinet zit gewoon de rit uit.
20
45%

Totaal aantal stemmen: 44

Ad Anker
Moderator

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Ad Anker »

Gelukkig vooralsnog niet gevallen, vind ik. Is dat een christelijke gedachte?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Anker schreef:Gelukkig vooralsnog niet gevallen, vind ik. Is dat een christelijke gedachte?
Als je het maar niet gehoopt hebt.
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:Ik vraag me af of het zo christelijk is om te hopen op de val van het kabinet.
Vraag ik me ook af. Ik heb m'n hoop in elk geval niet op kabinetten gevestigd.
huisman

Bericht door huisman »

Wilders op twitter: Oppositie gaat door moeilijke fase :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

freek schreef:Ergens hoop ik dat het kabinet valt, vandaag. Zou voor de SGP ook goed zijn. Misschien wordt ze dan weer iets meer zichzelf.
Dat laatste snap ik niet. Volgens mij is er in heel het politiek landschap maar één partij die volstrekt zichzelf is gebleven, namelijk de SGP. De houding die de SGP t.o.v. dit kabinet heeft, heeft zij t.o.v. alle kabinetten, behalve bij Paars op een gegeven moment. Namelijk: constructief en onafhankelijk.
In díe zin is de SGP altijd een stille gedoger, tenzij een kabinet het (zoals paars) bijna opzettelijk verbruid op medisch-ethisch terrein.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Duitse ambtenaren krijgen er 6.3% loonsverhoging.
http://nos.nl/artikel/357479-duitse-amb ... erbij.html

Hier worden de lonen waarschijnlijk weer bevroren....en het kabinet maar klagen dat de consumentenbestedingen achterbijven. :bobo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:
freek schreef:Ergens hoop ik dat het kabinet valt, vandaag. Zou voor de SGP ook goed zijn. Misschien wordt ze dan weer iets meer zichzelf.
Dat laatste snap ik niet. Volgens mij is er in heel het politiek landschap maar één partij die volstrekt zichzelf is gebleven, namelijk de SGP. De houding die de SGP t.o.v. dit kabinet heeft, heeft zij t.o.v. alle kabinetten, behalve bij Paars op een gegeven moment. Namelijk: constructief en onafhankelijk.
In díe zin is de SGP altijd een stille gedoger, tenzij een kabinet het (zoals paars) bijna opzettelijk verbruid op medisch-ethisch terrein.
De SGP is bepaald niet zichzelf gebleven. Of heeft ze zich nooit bekommerd om de allerarmsten? Dat kan natuurlijk ook.
De eigen achterban kan altijd terugvallen op de diaconie. Misschien dat ze daarom de bijstand niet zien als armen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:
Luther schreef:
De SGP is bepaald niet zichzelf gebleven. Of heeft ze zich nooit bekommerd om de allerarmsten? Dat kan natuurlijk ook.
De eigen achterban kan altijd terugvallen op de diaconie. Misschien dat ze daarom de bijstand niet zien als armen.
Volgens mij heeft de SGP al gewaarschuwd dat men bezuinigen op Ontwikkelingssamenwerking niet op de steun van de SGP kan rekenen. Verder heeft de SGP financieel-economisch altijd een meer op solide overheidsfinanciën gehamerd dan de PvdA.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Simon

Bericht door Simon »

Anker schreef:Gelukkig vooralsnog niet gevallen, vind ik. Is dat een christelijke gedachte?
Christelijke gedachten houden zich bezig met een andere Regering.
Zoals Freek al zegt, denk ik.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
TAF

Bericht door TAF »

De SGP heeft openlijk gezegd BLIJ te zijn met dit gruwelkabinet.
=> dat gaat dus een heel stuk verder dan tactisch je positie uitbuiten in return voor forse tegengaves..
Maar om DIT kabinet met hun asoplannen te steunen hadden ze toch minstends abortus strafbaar als moord moeten stellen en het homohuwelijk van de kaart. (die koopzondag is minder een issue, die mogen ze houden) maarja ze zijn er al content mee, en een beetje dreigen met speciaal onderwijs, en soeperele koopzondagen was al genoeg voor ze (waarom willen sommige SGP ers zo nodig de zondagsrust aan NIET christenen opdragen.. niemand VERPLICHT mij toch te gaan shoppen?)

Ethisch ben ik het eens dat sommige linkse partijen geen hoge ogen scoren, maar vergeet niet dat deze zelfde rutte de nieuwe soepele euthenasie en abortuswetgeving als zijn grote succesverhaal ziet... (dat toont duidelijk hun veren)
(daarin is de VVD veel meer geneigd ruimte te geven dan menig linkse partij -> komt door liberaal deken (elk mens beslist zelf) vs sociaal (soms moet de staat voor de mens denken)

maar hoewel ethisch rechts en links dus even fout zijn... als men kijkt naar een belijd dat bijbelse wetten als huisvest de vreemdeling, zorg voor de weduwen en de wezen, enzovoorts zorgt.. dan kom je veeel meer in de buurt van een SP programma, verstandig (minder subsidiesmijterig dan de PVDA) maar sociaal. En kwa groen belijd (de aarde is ons als zorg gegeven) veel meer richting een GL of PVDD.

Ik vind het dan ook onverkropbaar dat de SGP deze rechtse-gruwel steund.. en mijn stem hebben ze daarmee in het vervolg verloren.. (en velen met me..)
TAF

Bericht door TAF »

In duitsland groeid de economie weer met 3%, hoofdreden is dat het Duitse consumentenvertrouwen niet gedaald is.

=> het was al VOOR de verkiezingen door het CBS doorgerekend, dat :
het plan van de PVDA de meeste banen en economische groei zou opleveren, maar een redelijk hoge staatsschuld
het plan van de SP daarna de meeste banen en iets minder groei, maar een vrij lage groei van de staatsschuld
dat van GL en PVDD scoorden vergelijkbaar met SP, zij het dat 1% groei werd ingeruild voor meer groen..
dat van VVD kwam ENORm slecht uit de test CBS had al voorberekend dat 4 jaar VVD een krimp van 14000 banen, een economische krimp over die 4 jaar van 1.2% (waar alle andere programma's groei gaven) en een staatsschuld die bijna even snel zou groeien als bij de plannen van de PVDA (maar dan dus zonder de positieve kant)

hadden we een links kabinet gehad hadden we dus allang weer economische groei gehad, en een kleiner begrotingstekort.. hopenlijk LEREN mensen het eens en kappen ze met rechts stemmen.

Oh aangaande die duitse groei.. mensen jaar na jaar inkomen doen inleveren, en op 0 zetten, en veranderingen invoeren in bestaande langlopende regelingen zonder vooraankondiging (zoals de studievertragingboete en groene subsidies) heeft natuurlijk een erg slecht effect op het consumentenvertrouwen alhier.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

TAF schreef:De SGP heeft openlijk gezegd BLIJ te zijn met dit gruwelkabinet.
=> dat gaat dus een heel stuk verder dan tactisch je positie uitbuiten in return voor forse tegengaves..
Maar om DIT kabinet met hun asoplannen te steunen hadden ze toch minstends abortus strafbaar als moord moeten stellen en het homohuwelijk van de kaart. (die koopzondag is minder een issue, die mogen ze houden) maarja ze zijn er al content mee, en een beetje dreigen met speciaal onderwijs, en soeperele koopzondagen was al genoeg voor ze (waarom willen sommige SGP ers zo nodig de zondagsrust aan NIET christenen opdragen.. niemand VERPLICHT mij toch te gaan shoppen?)

Ethisch ben ik het eens dat sommige linkse partijen geen hoge ogen scoren, maar vergeet niet dat deze zelfde rutte de nieuwe soepele euthenasie en abortuswetgeving als zijn grote succesverhaal ziet... (dat toont duidelijk hun veren)
(daarin is de VVD veel meer geneigd ruimte te geven dan menig linkse partij -> komt door liberaal deken (elk mens beslist zelf) vs sociaal (soms moet de staat voor de mens denken)

maar hoewel ethisch rechts en links dus even fout zijn... als men kijkt naar een belijd dat bijbelse wetten als huisvest de vreemdeling, zorg voor de weduwen en de wezen, enzovoorts zorgt.. dan kom je veeel meer in de buurt van een SP programma, verstandig (minder subsidiesmijterig dan de PVDA) maar sociaal. En kwa groen belijd (de aarde is ons als zorg gegeven) veel meer richting een GL of PVDD.

Ik vind het dan ook onverkropbaar dat de SGP deze rechtse-gruwel steund.. en mijn stem hebben ze daarmee in het vervolg verloren.. (en velen met me..)
Zozo, G.P.P. Burggraaf is er niets bij, als ik dit onsamenhangende commentaar lees, hetgeen ook nog eens op onwaarheid berust en deswegen feitelijk laster genoemd mag worden.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

TAF schreef:hadden we een links kabinet gehad hadden we dus allang weer economische groei gehad, en een kleiner begrotingstekort.. hopenlijk LEREN mensen het eens en kappen ze met rechts stemmen.
:bobo
...inderdaad, dan had de overheid nog meer gaan uitgeven; en als het geld op is, laten we het gewoon bijdrukken...

Ik zeg: TAF voor minister-president!
En ze leefden nog lang en gelukkig!
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

TAF schreef:Ik vind het dan ook onverkropbaar dat de SGP deze rechtse-gruwel steund.. en mijn stem hebben ze daarmee in het vervolg verloren.. (en velen met me..)
Vreemd... sinds dit kabinet staat de SGP in de peilingen op drie stemmen. Nu zeggen peilingen mij niets, maar dat "velen met me" dat is wel een beetje dubieus...
TAF

Bericht door TAF »

velen met me, in deze zijn gemeenteleden rondom me. (in de GG stemt vrijwel iedereen op SGP, iets anders doen was altijd vloeken in de kerk, maar door de houding van SGP nu, zijn er toch heel wat die zeggen die keuze de volgende keer NIET vanzelfsprekend te vinden en overwegen CU te stemmen hierdoor)

Ik zit in een stadsgemeente, in een woonplaats waar we een minderheid zijn als christenen en waar de gemeenteleden ook gemiddeld genomen minder vermogend zijn dan in de veluwedorpen.

maar goed, onze gemeente is natuurlijk maar 300 man, en laat er daar eens 150-200 van daadwerkelijk de volgende keer CU stemmen uit protest in het ergste geval, dat is natuurlijk maar een druppeltje tegenover de 120.000 stemmen die je nodig hebt voor een zetel.
maar toch.

@Luther : lees wat ik zeg CBS heeft alle plannen doorgerekend, de VVD maakt de verkeerde beslissingen, die een grotere staatsschuld veroorzaken dan de plannen van de linkse partijen hadden gedaan, en meer werkeloosheid.
herrinner je nog 1930, toen maakte Nederland dezelfde fout door de economie stuk te bezuinigen, waardoor de crisis ook toen hier 5-7 jaar langer duurde dan elders.

Door stuk te bezuinigen daalt consumentenvertrouwen en koopkracht, waardoor dus bedrijven geforceerd worden meer mensen te ontslaan, die vervolgens een verder verlagend effect op dat vertrouwen heeft, niet alleen bij hen, maar ook anderen rondom hen die zich op de wipstoel ervaren.
Tegelijkertijd stijgen dus de overheidsuitgaven verder (want meer mensen zonder werk = meer uitkeringen) en dalen de overheidsinkomsten (want minder uitgaven door consumenten, en minder inkomen, is minder belastinginkomsten) waardoor de bezuiniging veel minder opleverd dan men zich rijk gerekend had, en men vervolgens doodleuk nog verder bezuinigd.
zo ontstaat een neerwaardse spiraal, waarin dit bestuur ons nu dus jaagt.

Het belijd van dit kabinet is alleen uit te leggen als niet met het verstand geregerd, maar eerder als het met een sharia-neigende geloofsfanatisme in het neo-kapitalisme en neo-liberalisme vertroebelde blik de daarbij behoorende ideeen erdoorheen jassen.
Meer cynische personen vermoeden complotten, en het helpen van hun rijke vriendjes en de banken, misschien is dat in individuele zaken zo, maar daar ga ik op de grote lijn niet van uit.
Maar als men gewoon met het verstand kijkt naar de effecten, en economische kennis gebruikt, ziet men dat de maatregels die men genomen heeft en wil nemen, contraproductief zijn, en zelfs als men voorbijgaat aan het inhumane element van grote groepen uitsluiten van een menswaardig bestaan en ontplooingskansen, Ze zeer negatief werken op werkgelegenheid en staatsschuld en de VVD die altijd placht te staan voor een goed huishoudboekje en de werkende man, zichzelf daarmee dus tegenspreekt.

Het is een eenvoudig economisch principe, ten tijde van crisis moet een overheid uitgeven, en in een goede tijd, bezuinigen, niet andersom.

Slogans als domweg bijdrukken doen geen recht aan goede en sociale plannen, en we ook hisorisch kunnen zien, dat onder links bestuur er minder buitenlanders kwamen, de staatsschuld minder steeg, en er meer werkgelegenheid kwam, dan onder rechts bestuur.
Dat links dan ook nog betere effecten heeft voor de zwaksten en armsten, is een bonus daarbovenop. Gewoon die feiten ziend, zou geen verstandig denkend mens, met een hart rechts stemmen of steunen.
Plaats reactie