Wauw! Die is super mooi!refo schreef: Ik las pas (ook op Twitter): God verhoort op 3 manieren: Ja! Nu niet! Ik heb iets beters in voor je!
Dat vond ik weer wel mooi gezegd in 140 tekens.
Bidden
Re: Bidden
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Ja.parel schreef:Wauw! Die is super mooi!refo schreef: Ik las pas (ook op Twitter): God verhoort op 3 manieren: Ja! Nu niet! Ik heb iets beters in voor je!
Dat is in ieder geval ook beter dan elkaar voorhouden dat God ook zegent om vet te mesten voor de slacht. Dan zou het toch aan God liggen.
En: oude weduwvrouwtjes die (niet meer kunnen lopen en) God vrezen hebben altijd genoeg te eten.
Ja, want dat is ook bijbels:refo schreef: En: oude weduwvrouwtjes die (niet meer kunnen lopen en) God vrezen hebben altijd genoeg te eten.
Psalm 37:25 Ik ben jong geweest, ook ben ik oud geworden, maar heb niet gezien den rechtvaardige verlaten, noch zijn zaad zoekende brood.
(hoewel de kanttekenaren op de SV daar een bijbelse nuancering op aanbrengen: b.v. ook Paulus zegt dat hij weet van honger te lijden. Dus ik ben het óók met Bert Mulder eens)
- Bert Mulder
- Contacteer:
God zegent niet om vet te mesten. Die koppeling maak jij, niet ik. Zoals ik al zei, zitten zegeningen niet in dingen. Gods voorzienigheid is voor die in Hem zijn genade, maar voor de goddelozen is het ter vervloeking, als vurige kolen op hun hoofd.refo schreef:Ja.parel schreef:Wauw! Die is super mooi!refo schreef: Ik las pas (ook op Twitter): God verhoort op 3 manieren: Ja! Nu niet! Ik heb iets beters in voor je!
Dat is in ieder geval ook beter dan elkaar voorhouden dat God ook zegent om vet te mesten voor de slacht. Dan zou het toch aan God liggen.
Deze gedachte dus: 'want de ongerechtigheid der Amorieten is tot nog toe niet volkomen.'
Zo ook de gedachte in psalm 73.
De psalmist dacht ook, dat de goddelozen gezegend werden, en daarom was hij zo opstandig en moedeloos. Hij was jalours op hen, daar ze voorspoedig waren en gen aardse zorgen hadden, en gezond waren.
Daartegenover werd hij elke dag weer geplaagd met alle zorgen van dit aardse leven.
Maar pas toen hij in de tempel kwam begrijpte hij het. De goddelozen worden op een slipperig pad geplaatst door God, dienend tot hun vernietiging.
Maar Gods volk wordt hier op aarde gelouterd, zoals goud en zilver gelouterd worden, om ons geschikt te maken voor het eeuwige leven dat we zullen genieten in de hemel. Dus is het juist niet de aardse gemakken die zegeningen voor ons zijn, want door de gemakken komen we vaak in de verzoeking en dwalen we van God af.
Maar als God ons kort houdt, dan leven we dicht bij Hem. Als de kast leeg is, en we goed beseffen, dat we de volgende boterham direct uit Gods hand ontvangen, dan leven we dicht bij God. Dat zijn we gezegend.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Psalm 119:
Hand. 14:22:67 Eer ik verdrukt werd, dwaalde ik, maar nu onderhoud ik Uw woord.
68 Gij zijt goed en goeddoende; leer mij Uw inzettingen.
69 De hovaardigen hebben leugens tegen mij gestoffeerd; doch ik bewaar Uw bevelen van ganser harte.
70 Hun hart is vet als smeer; maar ik heb vermaak in Uw wet.
71 Het is mij goed, dat ik verdrukt ben geweest, opdat ik Uw inzettingen leerde.
72 De wet Uws monds is mij beter, dan duizenden van goud of zilver.
en dat wij door vele verdrukkingen moeten ingaan in het Koninkrijk Gods.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- JolandaOudshoorn
Gisteren een preek over bidden.
Als je het gevoel hebt dat je gebed niet verder komt dan het plafond, wees dan niet ongerust, God is er ook onder dat plafond.
Als je het gevoel hebt dat je gebed niet verder komt dan het plafond, wees dan niet ongerust, God is er ook onder dat plafond.
Ik weet, mijn Verlosser leeft