LeviZoutendijk schreef:Ik ben wel inhoudelijk, maar ik heb niet goed de forumregels gelezen, blijkbaar.
Ik onderschrijf geen enkele Cathechismus.
Ik verwacht niet dat menselijke inzettingen boven de Torah van God staan.
Dan krijg je een ban op je. Okee.
Fijn dat je ook van Israël houdt.
Ik hoop dat je ook zelf een goede Israëliet wordt, nu je hebt burgerschap Israëls ontving door Jezus' bloed. (Ef.2).
Ik moet dan maar weer verder trekken.
Ik hoop dat mijn mening nog wel kan blijven staan.
Shalom
LeviZoutendijk reageert hier op een PB die ik hem zojuist stuurde. Omdat hij er openbaar op reageert, kan dit er wel bij:
eilander schreef:Beste Levi,
Ik heb grote achting voor en liefde tot het Joodse volk, omdat ik geloof dat dat het volk van God is waarvoor nog grote beloften in de Bijbel staan.
Maar met deze opstelling op Refoforum gaat het niet goed. Bij het inloggen is gevraagd om de forumregels te onderschrijven. Daarin wordt o.a. de Drie Formulieren genoemd, waaronder de Heidelbergse Catechismus. Die formulieren hebben niet hetzelfde gezag als de Heilige Schrift, maar zijn er van afgeleid; in onze kerken hebben ze wel gezag.
Als moderators zijn we in een discussie niet meer dan welke forummer dan ook en hebben dus als zodanig niets te verdedigen. Wel moeten wij de forumregels bewaken. Dat zijn de kaders waarbinnen wij willen opereren.
Bij deze wil ik je een ernstige waarschuwing geven: je opvattingen staan haaks op de opvattingen volgens onze forumregels. Als je steeds uitingen doet die hiermee strijdig zijn, zullen wij een ban uitdelen.
Met vriendelijke groet,
eilander (namens mods)
Daarmee kan dit topic op slot.