Eens, zie de post aan Afgwezen in het licht van de discussie met haar.Bert Mulder schreef:Die komt ook tot een ieder die het Evangelie hoort. En het is onze plicht, om ons te bekeren....vragensteller schreef:En de oproep tot bekering?Afgewezen schreef: Wat het aanbod van genade betreft: dit komt tot een ieder die het Evangelie hoort, zowel binnen als buiten de gemeente.
(niet dat we het kunnen, maar dat is een ander onderwerp)
Zoekende zondaar reeds behouden?
-
Re: Zoekende zondaar reeds behouden?
- Bert Mulder
- Contacteer:
En welke vraag je niet direct beantwoordde, maar je stelde in plaats daarvan een tegenvraag.vragensteller schreef:Eens, zie de post aan Afgwezen in het licht van de discussie met haar.Bert Mulder schreef:Die komt ook tot een ieder die het Evangelie hoort. En het is onze plicht, om ons te bekeren....vragensteller schreef:En de oproep tot bekering?Afgewezen schreef: Wat het aanbod van genade betreft: dit komt tot een ieder die het Evangelie hoort, zowel binnen als buiten de gemeente.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Nee hoor, zie do feb 23, 2012 4:26 pmBert Mulder schreef: En welke vraag je niet direct beantwoordde, maar je stelde in plaats daarvan een tegenvraag.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik zie geen bericht voor die tijd, noch als ik rekening hou met het 8 uur tijdverschil...vragensteller schreef:Nee hoor, zie do feb 23, 2012 4:26 pmBert Mulder schreef: En welke vraag je niet direct beantwoordde, maar je stelde in plaats daarvan een tegenvraag.
Kun je hem niet even koppelen?
Dat die je door de link te pakken door middel van op het witte 'icon' links van 'geplaatst' (rechts boven bericht) te drukken.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Bert Mulder schreef:Ik zie geen bericht voor die tijd, noch als ik rekening hou met het 8 uur tijdverschil...vragensteller schreef:Nee hoor, zie do feb 23, 2012 4:26 pmBert Mulder schreef: En welke vraag je niet direct beantwoordde, maar je stelde in plaats daarvan een tegenvraag.
Kun je hem niet even koppelen?
Dat die je door de link te pakken door middel van op het witte 'icon' links van 'geplaatst' (rechts boven bericht) te drukken.
vragensteller schreef:Omdat ik het als strijdig ervaar met iets wat je eerder schreefAfgewezen schreef:Waarom vraag je dat nog eens apart?vragensteller schreef:En de oproep tot bekering?Afgewezen schreef: Wat het aanbod van genade betreft: dit komt tot een ieder die het Evangelie hoort, zowel binnen als buiten de gemeente.En omdat het daarover ging in vers 19, net voor de tekst, waarover we het hadden.Afgewezen schreef:Het is belangrijk voor ogen te houden dat de gemeente in principe een vergadering van ware Christ-gelovigen is. Iedereen die belijdenis des geloofs gedaan heeft, belijdt daarmee een christen te zijn. Dat dit mogelijk slechts mondbelijders betreft, is niet uitgesloten, maar daar heeft men bij het aanspreken van de gemeente niet te rekenen.
En toch is het niet tegenstrijdig. Dat is nu juist het spanningsvolle in de gemeente des Heeren: zij wordt gezien als het lichaam van Christus, maar dat sluit niet uit dat zich onder haar ongelovigen bevinden. Dezen moeten gewaarschuwd worden, maar dat laat de aanspraak aan de gemeente als 'gemeente des Heeren' of 'geliefden in de Heere' onverlet.vragensteller schreef:Omdat ik het als strijdig ervaar met iets wat je eerder schreefAfgewezen schreef:Waarom vraag je dat nog eens apart?vragensteller schreef:En de oproep tot bekering?Afgewezen schreef: Wat het aanbod van genade betreft: dit komt tot een ieder die het Evangelie hoort, zowel binnen als buiten de gemeente.En omdat het daarover ging in vers 19, net voor de tekst, waarover we het hadden.Afgewezen schreef:Het is belangrijk voor ogen te houden dat de gemeente in principe een vergadering van ware Christ-gelovigen is. Iedereen die belijdenis des geloofs gedaan heeft, belijdt daarmee een christen te zijn. Dat dit mogelijk slechts mondbelijders betreft, is niet uitgesloten, maar daar heeft men bij het aanspreken van de gemeente niet te rekenen.
Bert Mulder schreef:Die komt ook tot een ieder die het Evangelie hoort. En het is onze plicht, om ons te bekeren....vragensteller schreef:En de oproep tot bekering?Afgewezen schreef: Wat het aanbod van genade betreft: dit komt tot een ieder die het Evangelie hoort, zowel binnen als buiten de gemeente.
Niet kunnen is geen excuus (zo bedoel je het vast ook niet) Wij kunnen niet maar het is nog erger wij willen het ook niet.
Toch blijft het voluit Gods eis : Bekeert u.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Dan moet je de spanning niet zelf weghalen in je interpretatie dat vers 20 van Openbaringen 3 alleen ware gelovigen betreft, dus alleen in de heiligmaking thuishoort.Afgewezen schreef: En toch is het niet tegenstrijdig. Dat is nu juist het spanningsvolle in de gemeente des Heeren: zij wordt gezien als het lichaam van Christus, maar dat sluit niet uit dat zich onder haar ongelovigen bevinden. Dezen moeten gewaarschuwd worden, maar dat laat de aanspraak aan de gemeente als 'gemeente des Heeren' of 'geliefden in de Heere' onverlet.
Laatst gewijzigd door vragensteller op 23 feb 2012, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit schreef ik:vragensteller schreef:Dan moet je de spanning niet zelf weghalen in je interpretatie dat vers 20 van Openbaringen 3 alleen ware gelovigen betreft, dus alleen in de heiligmaking thuishoort.Afgewezen schreef: En toch is het niet tegenstrijdig. Dat is nu juist het spanningsvolle in de gemeente des Heeren: zij wordt gezien als het lichaam van Christus, maar dat sluit niet uit dat zich onder haar ongelovigen bevinden. Dezen moeten gewaarschuwd worden, maar dat laat de aanspraak aan de gemeente als 'gemeente des Heeren' of 'geliefden in de Heere' onverlet.
Afgewezen schreef:Dat deze oproep in de eerste plaats gericht is tot gelovigen of in elk geval tot hen, die belijden gelovigen te zijn.
-
Je schreef ookAfgewezen schreef:Dit schreef ik:vragensteller schreef:Dan moet je de spanning niet zelf weghalen in je interpretatie dat vers 20 van Openbaringen 3 alleen ware gelovigen betreft, dus alleen in de heiligmaking thuishoort.Afgewezen schreef: En toch is het niet tegenstrijdig. Dat is nu juist het spanningsvolle in de gemeente des Heeren: zij wordt gezien als het lichaam van Christus, maar dat sluit niet uit dat zich onder haar ongelovigen bevinden. Dezen moeten gewaarschuwd worden, maar dat laat de aanspraak aan de gemeente als 'gemeente des Heeren' of 'geliefden in de Heere' onverlet.Afgewezen schreef:Dat deze oproep in de eerste plaats gericht is tot gelovigen of in elk geval tot hen, die belijden gelovigen te zijn.
enAfgewezen schreef:Ik zie deze tekst als een oproep van Christus aan Zijn gemeente, die ver van haar plaats is geraakt. Let op de woorden: "Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik."
Afgewezen schreef:Algemeen, in de zin van: bedoeld voor alle zeven gemeenten. En wat zegt die zegengroet dán, als het niets zegt over de geestelijke gesteldheid van de lezers/hoorders? Hem, Die ons heeft liefgehad, en ons van onze zonden gewassen heeft in Zijn bloed, en Die ons gemaakt heeft tot koningen en priesters Gode en Zijn Vader...
Ja, en?vragensteller schreef:Je schreef ookAfgewezen schreef:Dit schreef ik:Afgewezen schreef:Dat deze oproep in de eerste plaats gericht is tot gelovigen of in elk geval tot hen, die belijden gelovigen te zijn.enAfgewezen schreef:Ik zie deze tekst als een oproep van Christus aan Zijn gemeente, die ver van haar plaats is geraakt. Let op de woorden: "Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik."
Afgewezen schreef:Algemeen, in de zin van: bedoeld voor alle zeven gemeenten. En wat zegt die zegengroet dán, als het niets zegt over de geestelijke gesteldheid van de lezers/hoorders? Hem, Die ons heeft liefgehad, en ons van onze zonden gewassen heeft in Zijn bloed, en Die ons gemaakt heeft tot koningen en priesters Gode en Zijn Vader...
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 23 feb 2012, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat kun je zelf concluderen.Afgewezen schreef: Ja, en?
Laatst gewijzigd door vragensteller op 23 feb 2012, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Het enige waar het mij eigenlijk om ging, was dit: Genoemde tekst in Openbaring wordt naar mijn gevoel vaak gezien als een oproep aan onbekeerden. Toen werd ik ooit eens geattendeerd op de ktt. en kwam tot de conclusie dat deze oproep in de eerste plaats een oproep is aan de gemeente van Christus, 'van wie velen de Geest van Christus reeds ontvangen hebben'.vragensteller schreef:Dat kun je zelf concluderen.Afgewezen schreef: Ja, en?
Ik hoop dat je intenties zuiver zijn die aan je postings ten grondslag liggen. Op dit moment heb ik daar wat twijfels bij.
Verder moet je je maar niet druk maken om mijn intenties, daar heb je niets aan.
-
Die uitleg herken ik. Ik heb genoemde tekst, toen ik er in mijn ogen een wat remonstrants getinte uitleg van hoorde, geïnterpreteerd in het licht van de visie die ik hier steeds heb verdedigd. Wel wedergeboren (ontvangen van de Geest van Christus), maar nog niet de bewuste toe-eigening, het binnenlaten in je hart. Om die reden heb ik hem in de discussie ingebracht.Afgewezen schreef:Het enige waar het mij eigenlijk om ging, was dit: Genoemde tekst in Openbaring wordt naar mijn gevoel vaak gezien als een oproep aan onbekeerden. Toen werd ik ooit eens geattendeerd op de ktt. en kwam tot de conclusie dat deze oproep in de eerste plaats een oproep is aan de gemeente van Christus, 'van wie velen de Geest van Christus reeds ontvangen hebben'.vragensteller schreef:Dat kun je zelf concluderen.Afgewezen schreef: Ja, en?
Ik hoop dat je intenties zuiver zijn die aan je postings ten grondslag liggen. Op dit moment heb ik daar wat twijfels bij.
Verder moet je je maar niet druk maken om mijn intenties, daar heb je niets aan.
- Bert Mulder
- Contacteer:
vragensteller schreef: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 27#p574227
Dat bericht heb ik gezien. Je beantwoord daarin niet de vraag, of de oproep tot bekering tot een ieder komt.
(en je snapt het concept van een 'bericht te koppelen nog niet.