Op verzoek van Billy: Stop de leugen

Plaats reactie
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Betekent dit nou dat geen van beide partijen de trots op wilt geven en gewoon de andere bijvoorbeeld (het is maar een optie hoor) vergeeft en probeert te praten.

"Ja, maar dat willen zij niet" zeiden beiden tegelijk.
an3sdej

Bericht door an3sdej »

De haat van zionisten naar Palestijnen is evengroot als de haat van Palestijnen t.o.v. de zionisten.

Beide volken zijn slachtoffer van de besluiten die genomen zijn in de wereldgeschiedenis. Het is fout om de zwarte piet alleen bij één neer te leggen. Al is de huidige likudpolitiek wel zeer fout, maar dat wordt nu ook weerspiegeld in de maffia-achtige schandalen van het heden.
Noson

Bericht door Noson »

Beste An3sdjej

Ik ben het geheel met u eens als u zegt: ‘Beide volken zijn slachtoffer van de besluiten die genomen zijn in de wereldgeschiedenis.’ Als we overzicht maken van het Israeliesch-Arabiesch conflict dan zien we dat er verkeerde besluiten zijn genomen door de Israeliesche regering en de Palestijnsche groeperingen, en niet te vergeten de externe partijen die veel invloed uitoefenen op die besluitvormingen.
De haat van zionisten naar Palestijnen is evengroot als de haat van Palestijnen t.o.v. de zionisten.
De vraag is dan: ‘Wat is een Zionist en wie voldoet aan die eis’ Is iedere Jood in Israel een Zionist? Zijn ook de Chinese gastarbeiders, in Israel, Zionisten? Zijn de Joden buiten Israel Zionisten? Is Zionist een ander woord voor Jood (of ze nu pro of anti Israel zijn) of is het een verzamelnaam voor mensen die pro-Israel zijn? Of is Zionist een ander woord voor vogelvrij?

Afgelopen Sjabbat at ik bij een eerbiedwaardige Rabbijn, hij had ook twee Israel’s aan zijn tafel. Op een gegeven moment vroeg ik een van hen: ‘Haat je Palestijnen’ ik gebruikte bewust het woord haat, om de zelfde directe rede dat u nu het woord haat gebruikt, haar antwoord was het volgende:

‘Op de straten kan men, Israeli en Palestijn, het redelijk goed met elkaar vinden. Ik heb zelfs een aantal Palestijnsche studie genoten waar ik mee samen werk. Maar ik moet bekkenen als ik met de bus ga, en er stapt een Arabier in dan ben ik bang, en ik schaam mij voor mijn angst.’

Ik stel dergelijke vragen vaak aan Israeliesch maar nooit heeft iemand tegen mij gezegd dat hij/zij palestijnen als volk haat, wat niet weg neemt dat er vast zulke mensen bestaan in Israel, alleen heb ik die nog nooit gesproken.

Noson.
Plaats reactie