Is dat zo?Auto schreef:Dat mag toch niet radio's aan in werkomgevingen? Laat hem tenminste koptelefoon opzetten.Erasmiaan schreef:- een nieuwe kamer op het werk waar mijn nieuwe collega niet zonder radio wil werken. Op verzoek de radio zachter gezet, maar inmiddels is het weer op het oude niveau volgens mij...
- Studio Brussel, heel de dag jankende gitaren...
- iemand tips?
Kleine ergernissen [2]
Re: Kleine ergernissen
Ik heb het altijd begrepen dat de manager specifiek toestemming gegeven moet hebben, daarnaast mag niemand er aanstaat aannemen. Bij de meeste bedrijven waar ik kwam stond de radio zacht aan, maar als er externe kwam ging het ding uit. Die zaken waren meestal allemaal geregeld in de arbeidsvoorwaarden voor het hele bedrijf.Afgewezen schreef:Is dat zo?Auto schreef:Dat mag toch niet radio's aan in werkomgevingen? Laat hem tenminste koptelefoon opzetten.Erasmiaan schreef:- een nieuwe kamer op het werk waar mijn nieuwe collega niet zonder radio wil werken. Op verzoek de radio zachter gezet, maar inmiddels is het weer op het oude niveau volgens mij...
- iemand tips?
Sjonge, zelfs een kleine scherts veroorzaakt gekat op mensen die binnen de refozuil werkzaam zijn....Tiberius schreef:Maar wel een bezwaarde zuilwerker.Erasmiaan schreef:Ja, ja, lekker binnen de zuil werken, heerlijk.Luther schreef:Zeggen: Nou is het afgelopen, anders komt de ordedienst van RF hier langs.Erasmiaan schreef:- een nieuwe kamer op het werk waar mijn nieuwe collega niet zonder radio wil werken. Op verzoek de radio zachter gezet, maar inmiddels is het weer op het oude niveau volgens mij...
- iemand tips?
(En heel dreigend kijken!)
Maar ik zou een compromis sluiten: vandaag jouw muziek, morgen de mijne, enzovoorts.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erger je niet, dat scheelt al de helft.Erasmiaan schreef:- een nieuwe kamer op het werk waar mijn nieuwe collega niet zonder radio wil werken. Op verzoek de radio zachter gezet, maar inmiddels is het weer op het oude niveau volgens mij...
- iemand tips?
vuurwerk is net zo leuk als een wijntje... dronkenschap niet. In die context?helma schreef:achtergebleven vuurwerkrommel
een opgeblazen autospiegel.
Oh oh, wat is vuurwerk toch leuk

- MarthaMartha
goempie, afschuwelijk.Erasmiaan schreef:- een nieuwe kamer op het werk waar mijn nieuwe collega niet zonder radio wil werken. Op verzoek de radio zachter gezet, maar inmiddels is het weer op het oude niveau volgens mij...
- iemand tips?
andere kamer aanvragen omdat je zo niet concentreren kunt?
en volgens mij mag dit inderdaad niet zomaar.
Ik weet dat je bij ons wel muziek of radio aan mocht hebben, maar zodra er bezoek kwam moest ie uit.
Maar wij hadden elk een eigen kamer, dus voor jouw situatie geen regel.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik denk niet, dat Erasmiaan het als kleine scherts bedoelt, maar als bittere ernst, waar hij dagelijks mee geconfronteerd wordt/gaat worden.Luther schreef:Sjonge, zelfs een kleine scherts veroorzaakt gekat op mensen die binnen de refozuil werkzaam zijn....Tiberius schreef:Maar wel een bezwaarde zuilwerker.Erasmiaan schreef:Ja, ja, lekker binnen de zuil werken, heerlijk.Luther schreef:Zeggen: Nou is het afgelopen, anders komt de ordedienst van RF hier langs.
(En heel dreigend kijken!)
Maar ik zou een compromis sluiten: vandaag jouw muziek, morgen de mijne, enzovoorts.
Het valt niet mee om in een seculiere omgeving te werken en vijandschap van niet-kerkelijken of (meestal erger nog) ex-kerkelijken te moeten ervaren. Zeker niet als je voor je principes uit wil komen.
Eigenlijk zou elke zuilwerker eens een jaartje in zo'n soort omgeving moeten werken, voordat men erover kan oordelen.
Ik had het uiteraard niet over wat Erasmiaan schreef, maar over mijn kleine scherts als reactie.Tiberius schreef:Ik denk niet, dat Erasmiaan het als kleine scherts bedoelt, maar als bittere ernst, waar hij dagelijks mee geconfronteerd wordt/gaat worden.
Het valt niet mee om in een seculiere omgeving te werken en vijandschap van niet-kerkelijken of (meestal erger nog) ex-kerkelijken te moeten ervaren. Zeker niet als je voor je principes uit wil komen.
Eigenlijk zou elke zuilwerker eens een jaartje in zo'n soort omgeving moeten werken, voordat men erover kan oordelen.
Verder heb ik geen enkel oordeel uitgesproken; sterker: het lijkt me waardeloos om met dergelijke muziek aan te moeten werken. Volgens mij zou ik dan een mp3-speler kopen en met dopjes in m'n oren eigen muziek aan doen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Is dit niet te makkelijk gestickerd als 'vijandschap'?Tiberius schreef:[
Sorry. Ik bedoelde natuurlijk 'collegialiteit'.Zita schreef:Is dit niet te makkelijk gestickerd als 'vijandschap'?Tiberius schreef:[

Je mag het van mij best 'oncollegialiteit' noemen, hoorTiberius schreef:Sorry. Ik bedoelde natuurlijk 'collegialiteit'.Zita schreef:Is dit niet te makkelijk gestickerd als 'vijandschap'?Tiberius schreef:[

Een christen moet nu eenmaal wel eens dingen verdragen die hij of zij niet prettig vindt.
Ergernis is niet de juiste grondhouding.
Ergernis is niet de juiste grondhouding.
Filternet blokkeert bij mij google. Heel handig. En dan alsmaar die irriterende tekst dat ik bij verslaving vooral de blog van een wijsneuzerd moet lezen. 

dat mijn portemonnee kwijt/verloren/gestolen? is...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mag ik uit het feit dat je dit schaart onder kleine ergernissen eruit opmaken dat er weinig tot niets verloren is gegaan?henriët schreef:dat mijn portemonnee kwijt/verloren/gestolen? is...