Het ging over Matth 11:28...doe maar eens studie naar dit Schriftgedeelte Tiberius. Ik heb ooit ook de leesbril opgehad die jij nu ophebt bij het lezen van deze tekst. Maar in de context van heel Jezus rede in dit hoofdstuk en met het oog op de eerste hoorders is die uitleg meer dan onhoudbaar. Zij waren vermoeid en belast door de wetten en regels die hun godsdienstige leidslieden oplegden.....en die hoorders met die lasten worden genodigd. Want : "Tiberius schreef:Dat is mogelijk en dat moet men niet doen, want er staan plaatsen genoeg in de Bijbel om een welmenend aanbod te steunen.huisman schreef:Mijn punt is dat er velen zijn die zich onder het welmenend aanbod willen uitexegetiseren.
Alleen moet jij dan niet de verkeerde teksten erbij halen en je eigen leesbril erover heen doen.
Overigens begon deze discussie met de posting van Simon die het verkiezend welbehagen daarmee probeerde te ontkennen. Terwijl juist deze tekst in de context staat van het verkiezend welbehagen.
29 Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen.
30 Want Mijn juk is zacht, en Mijn last is licht. "
In het volgende hoofdstuk (de hoofdstukindeling is niet van de Heilige Geest) zie je hoe dit gedeelte dan ook een eenheid vormt met het voorgaande hoofdstuk.
en wat er verder volgt.1 ¶ In dien tijd ging Jezus, op een sabbatdag, door het gezaaide, en Zijn discipelen hadden honger, en begonnen aren te plukken, en te eten .
2 En de Farizeen, dat ziende, zeiden tot Hem: Zie, Uw discipelen doen, wat niet geoorloofd is te doen op den sabbat.