Overdenken is nooit te laat zolang het nog geen eeuwigheid is...Simon schreef:Nuttig?, nu nog , jaren na dato?-DIA- schreef:En... wat zou dat dat dan toch wel zijn...?refo schreef:Iets is in snel tempo deze wereld instabiel aan het maken.
Ik bedoel maar, de grootste optimist verliest welhaast zijn optimistische kijk op de wereld en de mens.
Alsof er wat vreemds gebeurt...
In zoverre is dat vreemd.... dat de wereld er geen rekening mee hield.
De waarschuwende stem in het verleden is vergeten...
En daarom is het de wereld nog niet eens zo aan te rekenen...
ze wisten immers niet beter...
Maar wij...
die jaren en jaren lang zijn gewaarschuwd tegen een verenigd Europa?
Zou het dan zo vreemd zijn als we de woorden uit het verleden nog eens overdachten?
Ik vraag maar...
het zou nuttig kunnen zijn...
Kom nou, van Balkenende mocht niets gezegd worden, als hij naar het volk had geluisterd en Frankrijk en Ierland ook, en dat verdag van Lissabon er niet door had gejaagd, en deze 3 landen dus geluisterd hadden naar het NEE van hun bevolking, was er misschien nog iets te redden geweest, nu zitten we er tot onze nek in, en zullen we lijden ook.
Als we toen een ''Occupy'' hadden gehouden tegen parlementaire arrogantie en schijndemocratie, ja dan ....maar zaken liggen besloten zoals ze zijn en gaan zullen, dus niemand gaat ook maar iets veranderen aan wat er komen gaat.
De hoer die zit aan de vele wateren, kan niets anders zijn dan Europa.
Je vindt het in Openbaring.
De zegeningen van Europa
Re: De zegeningen van Europa
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Jazeker!Simon schreef:En Luther, nog steeds positief over Europa?
Maar - en ik vind dat ik dat te vaak moet herhalen - Europa is iets anders dan de euro.
Zie inderdaad het proefschrift, waarnaar eilander verwees.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Europa = Pa van Euro, de Euro-pa.Luther schreef:Jazeker!Simon schreef:En Luther, nog steeds positief over Europa?
Maar - en ik vind dat ik dat te vaak moet herhalen - Europa is iets anders dan de euro.
Zie inderdaad het proefschrift, waarnaar eilander verwees.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ach , dat artikel over Groen van PRINSterer is weer zo'n geval van ''persoonsverheerlijking''(Blijft een zwak punt, he) In dezelfde trant moesten we allemaal nog maar eens beseffen hoe groots de VOC was enz, een paar jaar geleden, volgens JP Balkenende, weet je nog?
Op de puinhopen van ons uitbuitende, racistische verleden, zullen en moeten we het herstelde romeinse Rijk nog eenmaal laten herleven, niet? (*Geef haar dubbel naar haar werken, zegt Openbaring)
En dat zg ''euro-christendom'', wat verantwoordelijk was voor miljoenen omgebrachten in Zijn naam n.b.?
Ken je geschiedenis!
We hebben bar weinig om trots op te zijn, hoor.
(Maar zij zit op haar troon en zal geen rouw zien...)
Op de puinhopen van ons uitbuitende, racistische verleden, zullen en moeten we het herstelde romeinse Rijk nog eenmaal laten herleven, niet? (*Geef haar dubbel naar haar werken, zegt Openbaring)
En dat zg ''euro-christendom'', wat verantwoordelijk was voor miljoenen omgebrachten in Zijn naam n.b.?
Ken je geschiedenis!
We hebben bar weinig om trots op te zijn, hoor.
(Maar zij zit op haar troon en zal geen rouw zien...)
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
We konden beter een bondschap wensen met de Koning der koningen, dan ijdele macht te begeren met Amerika of andere landen. Waarom woeden de heidenen, en bedenken de volkeren ijdelheid....?Luther schreef:Ik was eens anti-Europees... toen ik veel jonger was en nog meegesleept kon worden.TAF schreef:ik was eens pro-europees.. toen ik veel jonger was en nog meegesleept kon worden.
(...)
we hebben geen eu, geen brussel, geen euro nodig.. om amerika en china buiten de deur te houden.. integedeel!
Graag zie ik een sterk bondgenootschap met Amerika en heb ik JA gestemd bij het referendum over de Europese grondwet.
Ik heb wel veel argumenten, maar ik vraag me af of je die wilt horen. Je hele post is het napraten van anti-europese borrelpraat.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
-
De Europese Unie is enkel en alleen opgericht om de hebzucht en het machtsbeluste volk te kunnen bevredigen. Niet meer en niet minder.
Dat geldt overigens niet alleen voor de EU, maar voor elke overheid. De landelijke overheid werkt zo, net als de provincie en je eigen gemeente.
Bij elke wetswijziging die wordt doorgevoerd wordt er standaard berekend wat iets kost, maar ook wat het oplevert. Daarbij hoeft de wet niet eens zelf direct geld op te leveren, maar mag het ook gewoon indirect zijn.
Al die zogenaamde democratieën, het is allemaal schijn. Want wat er ook gebeurt, je gaat altijd meer betalen, wordt altijd meer in je vrijheid beknot, en je komt altijd meer onder controle van deDDR "democratie"...
Dat geldt overigens niet alleen voor de EU, maar voor elke overheid. De landelijke overheid werkt zo, net als de provincie en je eigen gemeente.
Bij elke wetswijziging die wordt doorgevoerd wordt er standaard berekend wat iets kost, maar ook wat het oplevert. Daarbij hoeft de wet niet eens zelf direct geld op te leveren, maar mag het ook gewoon indirect zijn.
Al die zogenaamde democratieën, het is allemaal schijn. Want wat er ook gebeurt, je gaat altijd meer betalen, wordt altijd meer in je vrijheid beknot, en je komt altijd meer onder controle van de
Canada en de US hebben in 2 wereld oorlogen zo'n 630,000 levens gegeven om Europa te bevrijden, en we worden hier neergezet als melaatsen, dommen, uitschot, enz. En we zouden 'berooft' hebben, alsof er nog iets te roven viel na 5 1/2 jaar oorlog.Bert Mulder schreef:Ik wordt geknipt, maar die hatelijke vitriool blijft staan?
Ik heb hier enkele postings geknipt, waarvan de inhoud wat buiten de normale fatsoensnormen viel.
Ook heb ik sommige reacties daarop maar weggehaald, gezien die nu wat buiten verband kwamen te staan.
Ook heb ik sommige reacties daarop maar weggehaald, gezien die nu wat buiten verband kwamen te staan.
Ik heb de Europese grondwet destijds ook gelezen en met overtuiging JA gestemd, omdat ik vond dat de positie van minderheden in de Europese grondwet beter beschermd was dan in de Nederlandse wetgeving. Verder werd er ook verwezen naar de christelijke wortels werden benoemd.
Waarom TAF in enkele posts zich zo tegen Amerika verzette, begrijp ik niet helemaal. In ieder geval is het logisch dat de Europese westerse wereld zich aan Amerika verbindt, gezien de snelle opkomst van enerzijds de islamitische wereld en anderzijds de nieuwe economische machten van China, India en Brazilië.
Amerika heeft Europa bevrijd en via het Marshall-plan Europa er economisch weer bovenop geholpen. Ik snap de weerstand tegen Amerika niet zo. De historie heb je dan in elk geval niet aan je zijde. Het is ook een prestatie dat een orgaan als de VN in het leven is geroepen en nog steeds functioneert. Het heeft de westerse wereld in elk geval voor voor oorlog behoed.
Amerika is een voorbeeld als het gaat om de plaats die religie in het openbaar nog hebben mag. Als je bijvoorbeeld ziet dat een presidentskandidaat feitelijk zijn biezen kan pakken als hij/zij niet openlijk belijdt een christen te zijn, dat vind ik een positief punt. Zeker als je dat vergelijkt met het gure Nederland, waar alleen het zijn van christen al een reden is om je niet helemaal serieus te nemen.
Het is overigens de vraag of het wel verstandig was om een referendum over Europa te organiseren. We hebben een representatieve democratie, daar hoort een referendum niet in thuis. Bovendien was deze materie veel te complex om een eenvoudige ja/nee-vraag van te maken.
Europses samenwerking staat in een negatief daglicht en levert ook veel voordeel op. Ik vraag me af of de tegenstanders van Europa dat scherp hebben?
Dat geldt ook voor een veelgehoorde klacht, namelijk dat Europa ondemocratisch zou zijn. Dat klopt niet. Het Europees Parlement is gewoon democratisch gekozen. De Europese Commissie bestaat uit personen die door gekozen regeringen worden voorgedragen; bovendien kan het Europees Parlement leden van de Europese Commissie wegsturen.
Verder bestaat de Europese Raad uit de democratisch gekozen premiers van alle lidstaten, die vervolgens democratisch gecontroleerd worden door hun eigen parlementen.
Ik merk ook onder christenen soms een zeer ongezond nationalisme. Een christen behoort niet zo vast te zitten aan een natiestaat. Die heeft immers een beter vaderland.
We moeten overigens wel Europa loszien van de eurocrisis. Het zou best kunnen dat de euro het niet redt en we inderdaad teruggaan naar eigen valuta. Er is in het begin ook een weeffout gemaakt door de politieke eenwording die nodig is, niet voorop te laten gaan. Maar dat zal ons land (met veel handel) veel geld gaan kosten.
Het Europese ideaal mag best weer eens afgestoft worden en uitgedragen worden. Dat was: Nooit meer oorlog.
Waarom TAF in enkele posts zich zo tegen Amerika verzette, begrijp ik niet helemaal. In ieder geval is het logisch dat de Europese westerse wereld zich aan Amerika verbindt, gezien de snelle opkomst van enerzijds de islamitische wereld en anderzijds de nieuwe economische machten van China, India en Brazilië.
Amerika heeft Europa bevrijd en via het Marshall-plan Europa er economisch weer bovenop geholpen. Ik snap de weerstand tegen Amerika niet zo. De historie heb je dan in elk geval niet aan je zijde. Het is ook een prestatie dat een orgaan als de VN in het leven is geroepen en nog steeds functioneert. Het heeft de westerse wereld in elk geval voor voor oorlog behoed.
Amerika is een voorbeeld als het gaat om de plaats die religie in het openbaar nog hebben mag. Als je bijvoorbeeld ziet dat een presidentskandidaat feitelijk zijn biezen kan pakken als hij/zij niet openlijk belijdt een christen te zijn, dat vind ik een positief punt. Zeker als je dat vergelijkt met het gure Nederland, waar alleen het zijn van christen al een reden is om je niet helemaal serieus te nemen.
Het is overigens de vraag of het wel verstandig was om een referendum over Europa te organiseren. We hebben een representatieve democratie, daar hoort een referendum niet in thuis. Bovendien was deze materie veel te complex om een eenvoudige ja/nee-vraag van te maken.
Europses samenwerking staat in een negatief daglicht en levert ook veel voordeel op. Ik vraag me af of de tegenstanders van Europa dat scherp hebben?
Dat geldt ook voor een veelgehoorde klacht, namelijk dat Europa ondemocratisch zou zijn. Dat klopt niet. Het Europees Parlement is gewoon democratisch gekozen. De Europese Commissie bestaat uit personen die door gekozen regeringen worden voorgedragen; bovendien kan het Europees Parlement leden van de Europese Commissie wegsturen.
Verder bestaat de Europese Raad uit de democratisch gekozen premiers van alle lidstaten, die vervolgens democratisch gecontroleerd worden door hun eigen parlementen.
Ik merk ook onder christenen soms een zeer ongezond nationalisme. Een christen behoort niet zo vast te zitten aan een natiestaat. Die heeft immers een beter vaderland.
We moeten overigens wel Europa loszien van de eurocrisis. Het zou best kunnen dat de euro het niet redt en we inderdaad teruggaan naar eigen valuta. Er is in het begin ook een weeffout gemaakt door de politieke eenwording die nodig is, niet voorop te laten gaan. Maar dat zal ons land (met veel handel) veel geld gaan kosten.
Het Europese ideaal mag best weer eens afgestoft worden en uitgedragen worden. Dat was: Nooit meer oorlog.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
De 'materie is veel te complex'.
Maar Luther begrijpt het natuurlijk wel.
We moeten de democratie maar afschaffen. Alleen jonge mannen met snelle pakken en een goed inkomen krijgen stemrecht. Die weten wat goed is.
Wat heeft Nederland nu voor voordeel aan Europa gehad?
Misschien hebben we inmiddels een maandsalaris meer, zoals de laatste tijd beweerd wordt.
Maar als alles twee maandsalarissen meer kost heb je daar niet zo veel aan.
We moeten de democratie maar afschaffen. Alleen jonge mannen met snelle pakken en een goed inkomen krijgen stemrecht. Die weten wat goed is.
Wat heeft Nederland nu voor voordeel aan Europa gehad?
Misschien hebben we inmiddels een maandsalaris meer, zoals de laatste tijd beweerd wordt.
Nee, ook niet geheel. En ik heb genoeg mensen destijds gesproken die alleen maar tegenstemden omdat ze tegen de toenmalige regering waren.refo schreef:De 'materie is veel te complex'.
Oeps.... daar gaat m'n stemrecht.refo schreef:We moeten de democratie maar afschaffen. Alleen jonge mannen met snelle pakken en een goed inkomen krijgen stemrecht. Die weten wat goed is.
Ik vind dit een ondankbare vraag: Wat hebben we voor voordeel gehad.... Als ik alleen al noem het feit dat er binnen de EU vanaf 1945 geen oorlog meer is geweest. Een zegen lijkt me.refo schreef:Wat heeft Nederland nu voor voordeel aan Europa gehad?
And again and again.Tiberius schreef:Ik heb hier enkele postings geknipt, waarvan de inhoud wat buiten de normale fatsoensnormen viel.
Speciaal voor TAF:
http://www.beurs.com/nieuwsbrief/schuldencrisis.pdf
Disclaimer: Net als veel kredieten is de inhoud van bovenstaande link voorzien van veel gebakken lucht.
http://www.beurs.com/nieuwsbrief/schuldencrisis.pdf
Disclaimer: Net als veel kredieten is de inhoud van bovenstaande link voorzien van veel gebakken lucht.
crude, maar accuraat luther;)
Al zou ik zeggen dat investeren in bvb een volkstuin, en een noodarregaat/zonnepanelen voor de individuele burger een betere optie zijn.
(zorgen dat je geval van het waardeloos worden van het geld zoveel mogelijk autargisch bent en beschikt over productiemiddelen en vaardigheden waarmee je jezelf kunt onderhouden of die ruilbaar zijn... voedsel is waardevoller in een dergelijke situatie dan al het andere (want mensen overleven wel zonder goud, maar niet zonder eten).
mijn voorkeur voor een gulden valuta is een oplossing om het land als geheel te beschermen.. voor het individu is landbouwgrond, een veel betere investering.
Al zou ik zeggen dat investeren in bvb een volkstuin, en een noodarregaat/zonnepanelen voor de individuele burger een betere optie zijn.
(zorgen dat je geval van het waardeloos worden van het geld zoveel mogelijk autargisch bent en beschikt over productiemiddelen en vaardigheden waarmee je jezelf kunt onderhouden of die ruilbaar zijn... voedsel is waardevoller in een dergelijke situatie dan al het andere (want mensen overleven wel zonder goud, maar niet zonder eten).
mijn voorkeur voor een gulden valuta is een oplossing om het land als geheel te beschermen.. voor het individu is landbouwgrond, een veel betere investering.